Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#342580
Ayra schreef: ja, zeker ik vind het ook een uitdaging om met tegenargumenten te komen om mijn standpunt te bewijzen. Maar, ik vind het wel lastig om wetenschappelijk onderbouwde informatie te vinden op dit gebied. Want daar zijn ze wel heel streng mee, bij elke zin moet je de bron vermelden. En internetbronnen daar zijn ze nooit zo enthousiast over helaas.
Er zijn genoeg boeken hierover. Kijk maar eens in de bibliotheek van dit forum.
Door Ayra
#342951
Ik zou eigenlijk wel graag het eerste e-book van Mogens Eliasen willen hebben, maar ik kan niet via Paypal of creditcard betalen, heb ik niet. Kan ik hier ook op een andere manier aankomen?
Door Lizzy
#343145
Als het goed is kun je op deze manier ook aan het boek komen:

Op de Nederlandse URL staat: (http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... ?camp=5_em):

Als je via Western Union betaalt, moet het bedrag van US$ 24.85 gestuurd worden naar:

K9joy
Unit 419, 230-1210 Summit Drive
Kamloops, BC
V2C 6M1 Canada
SVP voeg de volgende informatie toe:

De titel van het boek
Je voornaam en achternaam
Je email-adres
Ref: ignit
Wanneer we het bedrag ontvangen hebben, krijg je instructies voor de download via een email.
Door Ayra
#343227
Lizzy schreef: Als het goed is kun je op deze manier ook aan het boek komen:

Op de Nederlandse URL staat: (http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... ?camp=5_em):

Als je via Western Union betaalt, moet het bedrag van US$ 24.85 gestuurd worden naar:

K9joy
Unit 419, 230-1210 Summit Drive
Kamloops, BC
V2C 6M1 Canada
SVP voeg de volgende informatie toe:

De titel van het boek
Je voornaam en achternaam
Je email-adres
Ref: ignit
Wanneer we het bedrag ontvangen hebben, krijg je instructies voor de download via een email.
Oke, dat had ik niet gezien! Ik ga morgen gelijk naar het postkantoor dan, bedankt!
Door Lizzy
#343229
Ayra schreef: Oke, dat had ik niet gezien! Ik ga morgen gelijk naar het postkantoor dan, bedankt!
Misschien moet je op de site even checken (voor de zekerheid) of alles nog klopt!
Door Ayra
#343711
Lizzy schreef: Misschien moet je op de site even checken (voor de zekerheid) of alles nog klopt!
Nou... ik kan het dus niet vinden :-\

Ik heb gister al een paar keer naar dat nummer gebeld maar dan krijg je een antwoordapparaat.
Door Red_Hunter
#343737
Nelly schreef: Hoe kan het dan mogelijk zijn dat m'n oudste hond, die (helaas) met brokken is grootgebracht zo schoksgewijs groeide en regelmatig last had van groeipijnen? Zo sterk dat de da er aan te pas moest komen? Nu is hij 12 , en vanaf z'n 6e heeft-ie spondylose, en eerlijk gezegd vrees ik dat dat ook aan de brokken ligt. Nu voer ik al een hele tijd kvv., afgewisseld met barf en m'n nieuwe pup (nu 8 mnd., zelfde ras als de 12-jarige heeft negens last van. Groeit ook niet zo idioot hard. hij heeft ook absoluut geen knobbelknieen, maar prachtige rechte pootjes. De 6-jarige teef (ook van hetzelfde ras) is in topconditie.
Mijn eerste reu (brokken) had ook erg last van groeipijnen en groeide ook met horten en stoten op, liep veel onder de pijnstillers, de reu die ik nu heb (kvv) groeide heel regelmatig op zonder pijn en zonder groeistoten, alleen een beetje groot uitgegroeid maar dat zat vast in de genen.
Kreeg gisteren nog een compliment van de DA, hoe mooi hij er wel niet uitzag. glim,glim ;D ;D
Door Ster
#343743
Mijn DA vertelde mij dat groeistoten (en pijnen) vooral kunnen optreden wanneer er teveel gevoerd wordt, waardoor de hond te snel groeit. Of dit waar is weet ik niet. Boef heeft ook knabbels gekregen zijn eerste jaar (nu niet meer, Duck, sinds twee weken), maar had geen groeipijn. Ik heb hem telkens zo'n 30% minder knabbels gegeven dan op de zak staat. (hij heeft geen honger geleid hoor) Mijn DA zei dat er standaard zo'n 5% teveel op de zakken knabbels wordt aangegeven wat gegeten moet worden, vanuit een commercieel oogpunt. Wordt er lekker snel en veel verkocht, en de arme diertjes maar aankomen. Dus dacht ik: hup 30% eraf. Hij is tussendoor zelfs nog een keer aan de mollige kant geweest, terwijl ik al zijn trainsnoepies nog van zijn maaltje aftrok. ???
Door Nelly
#343772
Ik betwijfel of het klopt wat jouw da zegt over dat teveel voeren, want ik hou m'n jonge honden altijd schraal, juist om gewrichtsproblemen (proberen) te voorkomen.
Door Ayra
#343778
zeg, kunnen jullie me misschien ergens mee helpen... Ik heb ik mijn onderzoeksvoorstel een stukje geschreven over het feit dat honden en katten aan steeds meer ziektes zijn gaan lijden sinds dat er vooral brokken gevoerd worden.

Hier moet ik dus ook perse een bron bij vermelden, maar die kan ik dus niet zo specifiek vinden.

Ik weet niet of ik wat fout doe met zoeken (google) maar ik vind nooit van die mooie sites zoals ik hier weleens zie staan van anderen :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#343789
Ayra schreef: zeg, kunnen jullie me misschien ergens mee helpen... Ik heb ik mijn onderzoeksvoorstel een stukje geschreven over het feit dat honden en katten aan steeds meer ziektes zijn gaan lijden sinds dat er vooral brokken gevoerd worden.

Hier moet ik dus ook perse een bron bij vermelden, maar die kan ik dus niet zo specifiek vinden.

Ik weet niet of ik wat fout doe met zoeken (google) maar ik vind nooit van die mooie sites zoals ik hier weleens zie staan van anderen :'(
Ik ben zeer benieuwd hoe je die bewering wilt gaan staven aangezien mensen als Gaus en Dijkshoorn (onlangs live op de radio) en natuurlijk de grote brokkenjongens nou juist het tegenovergestelde beweren en daar natuurlijk de nodige (posisitieve) onderzoeksresultaten bij aan dragen. En in geval van verslechtering ligt het verder gewoon aan de fokkers.
Door Ster
#343903
Nelly schreef: Ik betwijfel of het klopt wat jouw da zegt over dat teveel voeren, want ik hou m'n jonge honden altijd schraal, juist om gewrichtsproblemen (proberen) te voorkomen.
Dat is dan toch juist hetzelfde ???
Door Nelly
#343906
Ster schreef: Dat is dan toch juist hetzelfde ???
Jij zei toch dat het van teveel voeren kon komen, bij Ashley? Schraal houden is juist weinig voeren, mager houden. Of begrijp ik je ergens niet goed?
Door Nelly
#343907
Haha, ik zie het al. Jouw da en ik denken idd dat je een jonge hond schraal moet houden. Maar ondanks dat schraal houden kreeg Ashley, die toen brokken kreeg, als pup toch groeipijnen en daarom vermoed ik dat dat aan de brokkenzooi ligt. Andor is nu 9 mnd., heeft bij mij nog nooit brokken gegeten en ook nog nooit groeipijnen gehad. Zo bedoelde ik het!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door