Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2666260
Alles draait om $

Ze zal haar eigen hachie willen redden denk ik.
Onzin wat betreft tandsteen door vers voer.
Kokkie heeft nu een heel goed en mooi gebit.
Er komt hier geen slobbersauce en die anti tandsteen kauwtroep binnen.

Ik ben ook weleens een dierenassistente tegegekomen die dacht dat ze
alles zo goed wist. Er steekt een stukje uit haar baarmoeder. Blond? Ze is loops...
Zo geleerd was ze.
#2716154
Tja, ik heb een hoekhuis en daar loopt een strook aarde voor planten. Echter de planten kunnen daar niet groeien omdat de katten van oa de buren daar hun behoefte doen.

Ik kom daar ontlasting tegen en dan denk ik joh, zo`n kleine kat poept veel en veel meer
dan onze dalmatiër. Wat voor troep krijgen ze te eten?

Dit jaar bouw ik daar een soort schuur, dan moeten de katten een ander plekje gaan zoeken. :)
#2759731
[quote="Martine-Tom"]
Klopt, maar voor een kat is blik in elk geval veeel beter dan brok, schijnt dat meer dan de helft van de katten op brok uitgedroogd zijn omdat ze gewoon te weinig vocht binnen krijgen dan. Met alle problemen (nieren) van dien.
Vers is imho altijd het best maar als je een kat hebt...geef dan minimaal natvoer, geen brok! Zelfs al denk je dat je kat genoeg drinkt..dat is vrijwel nooit het geval.
[/quote]


hmmm hier ben ik het niet helemaal mee eens ....
mijn opa gaf de katten eigenlijk altijd natvoer en ookal ben ik hier geen voorstander van maar goed hij gaf ze dus altijd natvoer en geen brok en zijn katten hadden alle 3 dus nierproblemen ...
ja wat is dan beter :(
#2759732
stephanier1988 schreef:
hmmm hier ben ik het niet helemaal mee eens ....
mijn opa gaf de katten eigenlijk altijd natvoer en ookal ben ik hier geen voorstander van maar goed hij gaf ze dus altijd natvoer en geen brok en zijn katten hadden alle 3 dus nierproblemen ...
ja wat is dan beter :(
Blikvoer.....is net als brok vergif voor de nieren......of het moet van een degelijke kwaliteit zijn maar dat maak ik niet echt op uit je verhaal.
#2761189
Het hoofd van de Animal Nutrition Group in Wageningen zegt ook dat nat voer (blikvoer of anders) een 100% succes rate geeft bij katten met nierproblemen, en dat hij tijdens lezingen etc. merkt dat dierenartsen praktisch niet te overtuigen zijn.. Triest he.

Ik heb net een pup; toen ik de eerste keer bij de dierenarts vertelde dat ze vers vlees krijgt, zei ze dat ik daarmee echt moet uitkijken omdat daar geen calciumbron in zit...  ::)
#2761250
Muppeteer schreef: Het hoofd van de Animal Nutrition Group in Wageningen zegt ook dat nat voer (blikvoer of anders) een 100% succes rate geeft bij katten met nierproblemen, en dat hij tijdens lezingen etc. merkt dat dierenartsen praktisch niet te overtuigen zijn.. Triest he.

Ik heb net een pup; toen ik de eerste keer bij de dierenarts vertelde dat ze vers vlees krijgt, zei ze dat ik daarmee echt moet uitkijken omdat daar geen calciumbron in zit...  ::)
Goed beschouwd heeft ze gelijk... toch?! Biefstuk is ook vers vlees maar net iets te eenzijdig  ;)
Maar even vragen om wat specifieker te zijn was ws handiger geweest
#2761401
Muppeteer schreef: Ik heb net een pup; toen ik de eerste keer bij de dierenarts vertelde dat ze vers vlees krijgt, zei ze dat ik daarmee echt moet uitkijken omdat daar geen calciumbron in zit...  ::)
Iets dergelijks werd ook gezegd door mijn oude da, tot ik dus duidelijk uitlegde dat niet niet even iedere dag een bakje kipfilet opentrekken is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door