Moderator: Lizzy
Staftime schreef: Geperforeerd was het vast niet, anders was haar buik vol gelopen met ontlasting (moet er niet aan denken...)Bloed bij de ontlasting kan simpel komen van een gesprongen bloedvat. Honden die een paar maal water dunne ontlasting hebben gehad, kunnen om die zelfde reden bloederige poep hebben.
Maar ze heeft er wel duidelijk een snijwond van opgelopen vlakbij de anus, dus in de endeldarm.
pike schreef: Ik denk niet dat het met leeftijd te maken heeft want die is hier uiteenlopend. Maar ik heb denk ik rare honden, want als er iets niet goed gaat dan gaat het bij alle drie niet goed. Ofwel ze kotsen het uit, ofwel ze poepen het (onverteerd) uit, ofwel ze komen aan de dunne (strot).Nee, ik bedoelede leeftijd prooi.
Gekke is wel dat als ze bijvoorbeeld een ganzevoet eten die onderdeel uitmaakt van een complete bout of halve vogel, dat er dan geen problemen zijn. Maar geef ik ze gewoon als snackje zo'n voetje, dan gaat het niet goed. En op zich is dat voor de honden nog niet eens zo'n probleem (zoals al gezegd, alles voelt zacht en buigzaam), maar wel voor mij want het wil er altijd 's nachts uit![]()
Annemarie Rijnveld schreef: Nee, ik bedoelede leeftijd prooi.
Hmm, ja inderdaad geef ik de hele bout, eigenlijk nooit een pootje alleeen.
saluki schreef: Ik voer die rommel al helemaal niet, ook niet uit de dierenzaak. Hier hebben ze ook gauw last van diarree als ik dit soort dingen geef. Daarbij hebben die voeten weken in de stront gestaan en dat vind ik al helemaal geen meerwaarde hebben.Hier moets ik wel om lachen, haha.
saluki schreef: Ik heb ze ook wel anders gezien, met brandplekken onder de voetjes. Al zien ze er schoon, uit het feit dat ze acht weken in de stront hebben gestaan blijft.Oh ja ok, maar die eendjes of kippies heb ik dan ook niet.
Van de site van wakker dier,.
Door het leven in de eigen poep krijgen ze zweren op hun pootjes en borst. De dieren staan hun leven lang in hun eigen poep. Door de combinatie van een vochtige, zure vloer en te weinig beweging, krijgen ze ammoniakbrandwonden. Deze heten borstblaren, voetzoollaesies en brandhakken.
Eet smakelijk hondjes!!!
En,..... lachen mag natuurlijk altijd![]()
![]()
doe ik ook graag.
saluki schreef: Ik heb ze ook wel anders gezien, met brandplekken onder de voetjes. Al zien ze er schoon, uit het feit dat ze acht weken in de stront hebben gestaan blijft.Zo zien de kippevoetjes van de poelier hier ook uit. Bijzonder onsmakelijk. En dat terwijl ze verkocht worden voor menselijke consumptie.
Van de site van wakker dier,.
Door het leven in de eigen poep krijgen ze zweren op hun pootjes en borst. De dieren staan hun leven lang in hun eigen poep. Door de combinatie van een vochtige, zure vloer en te weinig beweging, krijgen ze ammoniakbrandwonden. Deze heten borstblaren, voetzoollaesies en brandhakken.
Eet smakelijk hondjes!!!
En,..... lachen mag natuurlijk altijd![]()
![]()
doe ik ook graag.
nova schreef: Bloed bij de ontlasting kan simpel komen van een gesprongen bloedvat. Honden die een paar maal water dunne ontlasting hebben gehad, kunnen om die zelfde reden bloederige poep hebben.Ja dat weet ik, is ook heel herkenbaar maar dit was echt behoorlijk anders dan alleen maar een gesprongen adertje (dat heeft ze nml ook wel eens gehad).
Komt bij mensen ook voor hoor, niks alarmerends
Komt het echt vaak voor, dan zou je het kunnen laten nakijken