Nee hoor, geintje

Uiteindelijk blijft er natuurlijk een laatste stuk rib over van zo'n plak. En dan bestaat er een risico dat je hond denkt 'OK, weg met die hap' en dat in een keer inslikt. Mijn honden doen dat dus niet, die kauwen braaf door tot aan het laatste stukje. Maar dat weet je pas als je dat probeert, en er bij blijft staan en de boel met argusogen in de gaten houdt. Maar volgens mij moet dat geen probleem zijn voor jou

Met platslaan bedoel ik aan gruizels meppen zodat het geen groot stuk meer is. Rib is idd al plat van zichzelf maar wel lang.
Mijn ervaring met geitenrib en ruggengraat is dat het prima te pruimen is voor honden, zeker niet te hard. Geen idee hoe oud de geiten waren, hun ribben zijn iig nog te buigen en te knippen met een snoeischaar.
Ik geef eigenlijk zelden vis in blik en dan zoek ik naar de varianten in water, maar als ik iets in olie heb giet ik die er af. Plantaardige olie (olijfolie komt ook van planten) is voor honden niet echt ideaal dus ik geef het zo min mogelijk. Ze zullen echt niks krijgen van dat beetje dat nog aan de sardien kleeft maar de rest vind ik overbodig. Hun voeding is vet genoeg.