Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
Hoe was dat ook alweer? Een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden? ;D ;D ;D ;D

Nee hoor, geintje :-* vraag maar raak.

Uiteindelijk blijft er natuurlijk een laatste stuk rib over van zo'n plak. En dan bestaat er een risico dat je hond denkt 'OK, weg met die hap' en dat in een keer inslikt. Mijn honden doen dat dus niet, die kauwen braaf door tot aan het laatste stukje. Maar dat weet je pas als je dat probeert, en er bij blijft staan en de boel met argusogen in de gaten houdt. Maar volgens mij moet dat geen probleem zijn voor jou ;D ;D

Met platslaan bedoel ik aan gruizels meppen zodat het geen groot stuk meer is. Rib is idd al plat van zichzelf maar wel lang.

Mijn ervaring met geitenrib en ruggengraat is dat het prima te pruimen is voor honden, zeker niet te hard. Geen idee hoe oud de geiten waren, hun ribben zijn iig nog te buigen en te knippen met een snoeischaar.

Ik geef eigenlijk zelden vis in blik en dan zoek ik naar de varianten in water, maar als ik iets in olie heb giet ik die er af. Plantaardige olie (olijfolie komt ook van planten) is voor honden niet echt ideaal dus ik geef het zo min mogelijk. Ze zullen echt niks krijgen van dat beetje dat nog aan de sardien kleeft maar de rest vind ik overbodig. Hun voeding is vet genoeg.
Door roefus
Ik heb overigens wel ooit een stel geitenribben gehad, die echt knoer-hard waren.
Ik heb het vlees ertussen uit gesneden, en de botten weggemikt.
Het is pas één keer gebeurd en ik trap er ook noooooit meer in.
Maar alle andere geitenribben (uit Rotterdam), die zijn inderdaad mooi zacht.
Door pike
Kruimel schreef: Hoe was dat ook alweer? Een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden? ;D ;D ;D ;D

Nee hoor, geintje :-* vraag maar raak.
ach die paar mensen die mij nog een beeetje normaal vonden zijn nu ook vast van gedachten veranderd sinds ze Pike met een kippeboutje hebben gezien ;D
Door pike
Kruimel schreef: Uiteindelijk blijft er natuurlijk een laatste stuk rib over van zo'n plak. En dan bestaat er een risico dat je hond denkt 'OK, weg met die hap' en dat in een keer inslikt. Mijn honden doen dat dus niet, die kauwen braaf door tot aan het laatste stukje. Maar dat weet je pas als je dat probeert, en er bij blijft staan en de boel met argusogen in de gaten houdt. Maar volgens mij moet dat geen probleem zijn voor jou ;D ;D
er bij blijven staan met argusogen nee hoor geen probleem, op tijd wegpakken is wat anders :o barf roept oerinstincten op bij Pike ;D
Door tieneke
pike schreef: ach die paar mensen die mij nog een beeetje normaal vonden zijn nu ook vast van gedachten veranderd sinds ze Pike met een kippeboutje hebben gezien ;D
Weet je wel dat ze daar salmonella van kunnen krijgen ::) ::)
Of je mag alleen gekookte kippebot geven ::)
Heb er al heel wat gehoord de afgelopen jaren ;D ;D
Door pike
Kruimel schreef: Ik geef eigenlijk zelden vis in blik en dan zoek ik naar de varianten in water, maar als ik iets in olie heb giet ik die er af. Plantaardige olie (olijfolie komt ook van planten) is voor honden niet echt ideaal dus ik geef het zo min mogelijk. Ze zullen echt niks krijgen van dat beetje dat nog aan de sardien kleeft maar de rest vind ik overbodig. Hun voeding is vet genoeg.
ik wou eigenlijk blik proberen omdat ik dat mee kan nemen op vakantie, voor het geval ik in het buitenland niet genoeg variatie kan kopen. Heb ik in elk geval nog iets achter de hand. Vandaar dus. Ik heb ze niet gezien op water. Ja de olie gaat eraf hoor die krijgt ie van mij ook niet.
Door pike
tieneke schreef: Weet je wel dat ze daar salmonella van kunnen krijgen ::) ::)
Of je mag alleen gekookte kippebot geven ::)
Heb er al heel wat gehoord de afgelopen jaren ;D ;D
heb geen idee wat me nog allemaal te wachten staat ;D
Door tieneke
pike schreef: er bij blijven staan met argusogen nee hoor geen probleem, op tijd wegpakken is wat anders :o barf roept oerinstincten op bij Pike ;D
Moet ik bij Tara ook niet doen...alhoewel ik het soms wel doe om even te laten zien dat ik de baas ben...dit zijn de keren dat ze vervaarlijk gromt als je alleen maar langsloopt terwijl ze aan het eten is...ik pak het dan gewoon af(Jaco moet dit niet doen) en nadat de abnormale blik uit haar ogen is geef ik het weer met een braaafff erachteraan ;D ;D
Tinus is een watje en bij hem mag ik gewoon aanschuiven tijdens diner :P
Door pike
roefus schreef: Ik heb overigens wel ooit een stel geitenribben gehad, die echt knoer-hard waren.
Ik heb het vlees ertussen uit gesneden, en de botten weggemikt.
Het is pas één keer gebeurd en ik trap er ook noooooit meer in.
Maar alle andere geitenribben (uit Rotterdam), die zijn inderdaad mooi zacht.
Dus geit is iets om wel goed in de gaten te houden begrijp ik. Ik heb geit gezien en dat waren een soort plakken, in het midden wervel daarom heen vlees en stukje van de rib, het leek dus op een plak schenkel maar ipv een stuk pijpbeen zat er dus een plak wervel in het midden. Het was echter behoorlijk vet en ik kon me niet voorstellen dat een bokkie al zoveel vet heeft. En ik heb geen idee hoe groot de wervels van een bokje zijn maar ze leken me nogal aan de maat. Vandaar dus dat ik daar weer over begon te twijfelen.
't was vas 'n ouwe bok ;D
Door pike
tieneke schreef: Moet ik bij Tara ook niet doen...alhoewel ik het soms wel doe om even te laten zien dat ik de baas ben...dit zijn de keren dat ze vervaarlijk gromt als je alleen maar langsloopt terwijl ze aan het eten is...ik pak het dan gewoon af(Jaco moet dit niet doen) en nadat de abnormale blik uit haar ogen is geef ik het weer met een braaafff erachteraan ;D ;D
Tinus is een watje en bij hem mag ik gewoon aanschuiven tijdens diner :P
normaal mag ik ook bij alles aanschuiven en kan gewoon met mijn vingers aan zijn eten komen maar eenmaal een bot tussen de kiezen da's blijkbaar wat anders. Dan kennen we geen "los" meer en "ruilen" doen we ook niet meer ;D Daar hebben we de trucendoos bij nodig ;D
Door 202Spots
pike schreef: en nog een vraag: Hoe zit het met sardientjes uit blik: op sommige blikjes staat "in olijfolie", bij andere staat "in plantaardige olie" en die zijn ook goedkoper. Maakt het nog wat uit welke ik neem ???
Maakt niet veel uit, want de olie kan je er beter van af gieten voordat je de vissies geeft... ;)
Door pike
202spots schreef: Maakt niet veel uit, want de olie kan je er beter van af gieten voordat je de vissies geeft... ;)
ja dat had ik al begrepen van Kruimel...
Door pike
202spots schreef: Ohw...sorry.
and place it.....
ohw ben dom geweest. man komt thuis en vertel enthousiast over blikje sardientjes want op vakantie etc. etc. Dat kan je toch niet geven???? waarom niet???? :-[Nou dat is toch niet rauw, dat is voor menselijke consumptie dus het is verhit geweest op een of andere manier. Doe jij je best je hond aan rauw te wennen dan geef je toch geen sardien uit blik ??? Oeps, nee, ja, uh, ja, nou niet bij stil gestaan, ja je hebt gelijk is niet rauw nee aj. Nou dan eet ik ze zelf maar op ;D vond het nogwel zo'n goed idee snik
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door