Verder is het diepvries en het weegt 1,5 á 2 kilo. Hij wil het wel voor me zagen,

Moderator: Lizzy
pike schreef: Ik heb bij de slager van het schouderblad heel voorzichtig "vuile pens" laten vallen.Klinkt goed hoor, die pens! En misschien krijg je de slager nog wel zover dat hij 'm niet spoelt maar alleen leegschudt, dat scheelt toch weer.wat keek hij vies!. Maar volgens mij heeft hij wel bruikbare (lams)pens. Hij zegt dat die is leeggeschud en gespoeld, verder niks mee gedaan. Wel goed schoonmaken thuis hoor!
Dat is toch "vuil" genoeg of niet?? ???
Verder is het diepvries en het weegt 1,5 á 2 kilo. Hij wil het wel voor me zagen,maar in hoeveel stukken moet het dan voor een hond van 16 kilo? Hoe groot 'n stuk mag hij krijgen (zodat zijn tanden en ook nog wat aan hebben??)
pike schreef: Ik heb hier nu vier stukken lamspens van elk ongeveer 400 gram.Ik zou het liever niet in huis hebben, dus de schuur lijkt me 'n goed idee!Als ik hem zo'n stuk geef, geldt dat dan als een dagmaaltijd? ??? Of gaat dat naast z'n bot en spiervlees? Het lijkt me zo ontzettend veel!
Ik heb geen ervaring met verse pens. Kan ik hem het beste in de schuur leggen om te ontdooien i.v.m. de reuk of hoe doen jullie dat? ???
Kruimel schreef: Succes met de pens! Wordt hard werken voor PikeTja, het meeste werk had hij aan het op afstand houden van de vliegen. De eerste helft zat er vrij snel in (kwartiertje). De rest wou hij even bewaren maar er kwamen vliegen op af; woest werd hij op die vliegen![]()
pike schreef: okeej dus als ik het dan goed begrijp is karkas niet echt geschikt als rvb (tenzij slager ietwat kwistig is) en moet daar wat extra vlees bij? Straks kan arme pikie niet meer poepenGeen paniek
zo raakt mijn hele schema weer in de war![]()