Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1946302
Emytje schreef: Was het geen 6 weken? De zus van mijn zwager heeft een kippenboerderij en ik dacht dat zij had gezegd dat deze dieren met 6 weken naar de slachterij gingen. Overigens moet ik wel zeggen dat ik het er bij hen wel netjes uit vond zien. Geen tig kippen in 1 stal, maar dus wel de ruimte. Alleen een beetje jammer dat er van alles in word gestopt om ervoor te zorgen dat ze zo snel gigantisch worden.
kan mij daar in vergist hebben, maar ging ff om n punt te maken :)
en de zus van je zwager zal de kippen misschien wel minder vol proppen en wat langer laten leven als hij iets meer per kg kip zal krijgen ;)
#1947081
Bioindustrie neemt zonder twijfel (in verhouding) veel minder ruimte in beslag dan biologische teelt.
Het heeft dus invloed op behoud van natuur (biodiversiteit).
Mooi. Beschermen we de ene diersoort over de rug van de andere. Jippie  :-X
#1947184
mad_trapper schreef: Bioindustrie neemt zonder twijfel (in verhouding) veel minder ruimte in beslag dan biologische teelt.
Het heeft dus invloed op behoud van natuur (biodiversiteit).
Hm, hier ontgaat me de logica. Dus biodiversiteit blijft behouden als je al je activiteiten samenpropt op een zo klein mogelijke ruimte? Lijkt me sterk. Ten eerste wordt de overgebleven ruimte waarschijnlijk niet gebruikt voor natuurbehouddoeleinden, maar komt er gewoon een ander industrieel complex te staan. Ten tweede worden bij de biologische dierenfokkerij geen (of althans zo min mogelijk) schadelijke stoffen gebruikt, die dus ook niet in de omliggende natuur terechtkomen. Dat lijkt me voor de biodiversiteit in de omliggende natuur een stuk gunstiger dan een hermetisch afgesloten bunker die is volgepropt met mestdieren, ook al neemt die minder ruimte in beslag dan biologische teelt.
#1949147
Ten eerste wordt de overgebleven ruimte waarschijnlijk niet gebruikt voor natuurbehouddoeleinden, maar komt er gewoon een ander industrieel complex te staan. Ten tweede worden bij de biologische dierenfokkerij geen (of althans zo min mogelijk) schadelijke stoffen gebruikt, die dus ook niet in de omliggende natuur terechtkomen.
Dat tweede argument klopt. Dat eerste is bloemkool :)
Door bioindustrie zijn er enorme gebieden die we onaangeroerd kunnen laten.
Wanneer je alles overzet op biologische fokkerijen heb je echt veel  extra ruimte nodig en moeten veel natuurgebieden eraan geloven.
Hetzelfde voor groente en fruit.
#1974442
dat is dus per hond toch wat verschillend

Een aantal duitsers hier krijgen 14 -15 % vleesbot en een andere krijgt bv maar 9-10% vleesbot. meer dan dat kunnen ze niet verdragen dus wat betreft de percentages zit ik hier goed.

1 x in de drie weken krijgen ze een half lam te eten en daarna 2 dagen pens zodat ze wel blijven poepen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door