Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
Ik ga binnenkort weer zelf kippen houden, en dan weet ik zeker dat wij en de hondjes gezonde eitjes eten! Verheug me er nu al op! :D
Door tieneke
Nelly schreef: Ik ga binnenkort weer zelf kippen houden, en dan weet ik zeker dat wij en de hondjes gezonde eitjes eten! Verheug me er nu al op! :D
Ik wil ook weer chickies met eitjes uit eigen tuin :D
Door tieneke
Nelly schreef: Gezellig en lekker he :D ;)
Heb je nog een speciaal ras in gedachten?
Door Nelly
Ja, die grote dikke zwarte tantes, ben alleen ff de naam kwijt, maar daar kom ik wel weer achter. Weet in ieder geval al waar ik ze kan krijgen. En die dikke zwarte tantes neem ik vooral omdat hier een koppel buizerds woont. En die gun ik alles, maar straks dus nIEt mijn kippen. Voor een buizerd zijn die dikke zwarte tantes dus gewoon tE groot ;D En ik wil de kippen ook lekker laten loslopen en scharrelen; alleen als ik weg ben en 's nachts moeten ze naar binnen, want er wonen hier ook vossen, en daartegen zijn zelfs die dikke zwarte tantes niet opgewassen ::)O, en ik wil er ook een haan bij, vind dat dat hoort. Minstens 3 kippen en een haan. Heerlijk idee. 8)
Door tieneke
Hier moet zeker ook een Hannibal komen hoor! 8)
Ja en die chicks moeten natuurlijk eieren leggen tegen de klippen op met onze Barfhonden :P :P ;D ;D
Door Nelly
Ineke schreef: Barnevelders
Spelfoutje Ine, Barfnevelders ;)
Door Rajzcek
;DIk moest echt lachen om het gezegde:Zie je wolven in het wild al hun eitje koken ;D Wij geven onze honden al jaren af en toe een rauw eitje over hun voer,EN je zou hun vachten eens moeten zien!!Dit mede door de Biotine in het eigeel.Biotine is zeer waardevol voor gezonde en mooie vachten.Laat ieder die dat wil maar hun eitje koken.Lieve echte Barfers maak je niet zo druk om eigenwijze mensen.Jullie hebben helemaal gelijk als jullie zeggen dat iedereen die het goed voor heeft met hun dieren,ook open moet staan voor ervaringen van anderen.Hier leren we toch alleen maar van??Wij blijven gewoon een rauw eitje voeren aan onze honden.Maar ieder in zijn/haar waarde laten Meneer eigenwijs!! ;D (Zijn Barnevelders trouwens geen bruine kippen?) ???Ik weet wel dat dit ras goed legt.Wij krijgen voor onze honden altijd van een kennisje eitjes van haar zijde hoentjes.Lieve kleine en gezonde eitjes,en lekker!!(stiekem zelf eens geprobeerd)Eit smakelijk. :o
Door Rajzcek
Ik heb even mijn kennis met de kipjes gebeld om te vragen wat zij geeft ivm met de hardheid van de schalen van een eitje.Zij houdt haar kipjes natuurlijk,en voert wel kippenvoer en grit bij.Zij vertelde mij dat de hardheid van de schaal te maken heeft met het kalk pecentage wat een kip binnen krijgt.Bij te zachte schalen,krijgen haar kipjes gemalen eierschaal door hun voer!!Dit schijnen meer mensen te geven aan hun kippen. :o Tja dat wist ik ook niet,maar de eitjes blijven heerlijk!! :P (vinden de honden ook)
Door 202Spots
Rajzcek schreef: (Zijn Barnevelders trouwens geen bruine kippen?) ???
Yup

Afbeelding
Door sylvia
Rajzcek schreef: Ik heb even mijn kennis met de kipjes gebeld om te vragen wat zij geeft ivm met de hardheid van de schalen van een eitje.Zij houdt haar kipjes natuurlijk,en voert wel kippenvoer en grit bij.Zij vertelde mij dat de hardheid van de schaal te maken heeft met het kalk pecentage wat een kip binnen krijgt.Bij te zachte schalen,krijgen haar kipjes gemalen eierschaal door hun voer!!Dit schijnen meer mensen te geven aan hun kippen. :o Tja dat wist ik ook niet,maar de eitjes blijven heerlijk!! :P (vinden de honden ook)
Iedereen met een voliere die ook kweekt geven eierschaal anders breken de eitjes snel en zou je nooit jongen krijgen.
Door pike
202spots schreef: ;)Aan de voor of achterkant stoppen Paulus ???

The Devil made me do it ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door