Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Tinker schreef: Ik heb haar commentaar gelezen over het boekje van T.Koning en dat mens kan wel schrijven zeg!Ik zou mijn mening nooit zo kunnen verwoorden op papier.Ze geeft duidelijk aan welke punten ze wel en niet goed vind en vermeld daarbij ook duidelijk waarom.Ik wou dat ik zo goed kon schrijven :D
Dus de kunst van het schrijven prevaleert boven de inhoud van het geschrevene ???
Joke Miedema schreef: Tot mijn verbazing blijkt ze ook een 'expert' op het gebied van het krampen bij de Border Terrier te zijn  :-\ :-\
Huh, en ze heeft Beagles?
Ze doet uberhaupt alsof ze een halve dierenarts is.

Ach ja, sommige mensen kun je niet om krijgen, dat moeten ze zelf weten.

Overigens schrijft ze zelf op haar website dat ze ook vertelt over ervaringen en niet alles wetenschappelijk bewezen is, dus waarom ze mij daar dan zo hard op aanvalt?
Tinker schreef: Voor mij blijkbaar wel ;) .En over de inhoud kan ik niet in discussie gaan omdat IK het boek niet heb gelezen.Maar schrijfster wel en geeft ook aan WAT ze er wel en niet goed aan vind.Dat mag toch zeker?
Dat mag zeker, maar dan is het een opmerking over het schrijvers talent, ik dacht dat je een reactie gaf op de eerdere postings.

Maar dat is dan mijn fout, ik lees dingen altijd op inhoud , ik vind het daarbij prettig als het duidelijk geschreven is, maar het is de boodschap die mijn aandacht heeft.

Ik geloof dat de mevrouw met het schrijverstalent het boekje ook nog niet helemaal gelezen had dus dan heeft ze natuurlijk helemaal veel talent om het al zo neer te kunnen zetten  ;)
Ik heb het boek eergisteren binnen gekregen en in één ruk uitgelezen (terwijl ik in bad zat :))
Het leest heel makkelijk. Het taalgebruik is prettig en duidelijk.
Voor degenen die zich al volop in BARF verdiept hebben, is er niet zo veel nieuws onder de zon.
Ik vind het een boekje om te laten lezen aan degenen die hun wenkbrauwen optrekken bij barfen. Tot op heden begon ik zelf dan mijn "verhaaltje" af te draaien. Dit boekje doet het beter!!!!

De aanmelding van onze "kritische lezer" vind ik dubieus. Ik persoonlijk pas er voor om me aan te melden bij welk forum dan ook dat haaks staat op mijn ideeën.
Ik voel me niet geroepen om hun meningen te lezen en vervolgens dan mijn zienswijze er op los te laten. Kijk wel uit. Ik hou het liever leuk met medestanders.
Maar ja, ieder zijn hobby.....

groetjes Sylvia
tieneke schreef: Ze voert ze dus brokken en daar doen ze het goed op  ;D ;D
Haar 3 overige berichten spreken voor zich  ;)
Snap ook niet wat ze hier kwam doen eerlijk gezegd  :-\
Jawel , ze heeft zichzelf aangemeten als toezichthouder op een stelletje rare mafketels, en ze dacht even zo nu en dan onze onzin even van haar waarheden te voorzien. Oftewel jullie hebben mijn interesse omdat ik jullie gevaarlijke onzin vind verkopen en ik ga jullie af en toe even op het rechte pad proberen te zetten.
Tenminste dat is volgens mij de strekking van haar postings.
Maar oke ze schrijft het wel goed, alleen vind ik de inhoud een beetje lachwekkend  ;D
Hitam schreef: Huh, en ze heeft Beagles?
Ze doet uberhaupt alsof ze een halve dierenarts is.
Ze doet alsof ze OVERAL verstand van heeft ...........
Als je haar gelooft, zou je denken dat ze "de hond" zelf heeft uitgevonden/gecreeerd  :-X
Tinker schreef: Ik denk omdat je van een Da de feiten wil horen en geen ervaringsverhalen.De meeste DA's schrijven hun patienten brokken voor en dan word er geroepen"De Da's zijn geen voedingdeskundige,ze kunnen hun brokkenverhaal niet onderbouwen etc".Dus als een Da dan een boekje gaat schrijven over versvoeding dan wil de lezeres(denk ik)feiten lezen en een goede onderbouwing.Ik begrijp alleen niet dat als de schrijfster min of meer tegen vers is dat ze dan toch het boekje heeft gekocht. :-\
Doet een da dan niet veel ervaring op uit de praktijk? En vloeien daar dan geen ervaringsverhalen uit voort?
Tinker schreef: Dus als een Da jou verteld dat brokjes heel erg goed zijn,dan is dat waar omdat hij er al zoveel ervaring mee heeft? ???

Nee dan is dat zo omdat hij niet beter weet. De meeste da's hebben namelijk geen vergelijkingsmateriaal. Het is natuurlijk wel zo dat als een da zijn ervaringen maar achterwege laat omdat  ze niet wetenschappenlijk zijn geconcretiseerd dan zouden we denk ik niet zulke beste da's hebben.
Tinker schreef: Dus als een Da jou verteld dat brokjes heel erg goed zijn,dan is dat waar omdat hij er al zoveel ervaring mee heeft? ???
Ik reageerde eigenlijk op het zinnetje dat je van een da feiten wilt horen en geen ervaringen. Mijn reactie ging  eigenlijk niet om brokkenervaringen maar meer  in het algemeen: Dat een da leert van zijn/haar ervaringen in de praktijk.
Hihi, die kreeg ik ook al eens over me heen over het thema Natuurlijk op het KynoCongres. Deugde natuurlijk niets aan, dat a-wetenschappelijk geneuzel. Ik heb het niet snel en ik kan het uberhaupt niet snel, maar deze discussie en deze mevrouw heb ik snel gelaten voor wat het was; totaaaal verspilde moeite!
Joke Miedema schreef: Doet een da dan niet veel ervaring op uit de praktijk? En vloeien daar dan geen ervaringsverhalen uit voort?
Ongeveer 80% van de behandelingen die een dierenarts toepast is gebaseerd op ervaringen en niet op wetenschappelijk bewijs.
En ook de wel bewezen behandelingen zijn voortgekomen uit ervaringsfeiten.
Je zult toch echt eerst een waarneming moeten doen voordat je die kunt onderzoeken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door