Moderator: Lizzy
Martine-Tom schreef:Voor de laatste keer, het product is barf/versvoeren/kvv en dat draagt ze een warm hart toe.Nee, de producten zijn de producten die ze via die webshop verkopen. En die producten vind ik nou niet echt je van het, denk dat het erg moeilijk is er een goed menu mee te fabriceren.
Ze promoot geen website, ze staat klanten te woord die vragen hebben.
Hoe moeilijk is het nou?
Lizzy schreef:Het is heel simpel: Tannetje is aan niets en niemand verantwoording verschuldigd is over wat zij wel/niet doet. Haar zaak. Kun je het wel of niet mee eens zijn, dat gaan we niet hier op dit forum uit proberen te vechten. Ik vind het prima om inhoudelijk over dit BARF producten verkooppunt te discussiëren, maar iemand te verantwoording roepen: zo is het genoeg geweest.He he eindelijk
kakocavi schreef:Nee, de producten zijn de producten die ze via die webshop verkopen. En die producten vind ik nou niet echt je van het, denk dat het erg moeilijk is er een goed menu mee te fabriceren.Wat van bovenstaande post van Lizzy heb je niet begrepen?
De website adverteert met haar naam, als ze alleen klanten te woord staat kan dat ook anoniem. En mensen te woord staan kan overal, dus waarom dan deze website? Die vraag is voor mij niet beantwoord, maar allicht is het aan ieder voor zich om daar al of niet wat van te vinden.
Lizzy schreef:Het is heel simpel: Tannetje is aan niets en niemand verantwoording verschuldigd is over wat zij wel/niet doet. Haar zaak. Kun je het wel of niet mee eens zijn, dat gaan we niet hier op dit forum uit proberen te vechten. Ik vind het prima om inhoudelijk over dit BARF producten verkooppunt te discussiëren, maar iemand te verantwoording roepen: nee. Zo is het genoeg geweest.Ze reageert gewoon zelf hoor. Ik kan me trouwens herinneren dat een andere dierenarts hier ook ooit eens reageerde, toen etaleerde je een heel ander standpunt over het tot verantwoording roepen.
pearlsofpassion schreef:Wat van bovenstaande post van Lizzy heb je niet begrepen?Er zitten twee minuten tussen, ik had Lizzy's post nog niet gelezen. Kalm aan.
kakocavi schreef:Ze reageert gewoon zelf hoor. Ik kan me trouwens herinneren dat een andere dierenarts hier ook ooit eens reageerde, toen etaleerde je een heel ander standpunt over het tot verantwoording roepen.
Maar goed, jouw forum dus prima. Inhoudelijk heb ik al wat genoemd over de webshop. Bijna alles gemalen, bijna geen goed orgaan (alleen hart zo te zien), veel pens en uier en amper variatie in diersoorten.
Anne in Duitsland schreef:En toch kan ik me de vraagtekens van ggg wel een beetje voorstellen. Want laten we het eens omdraaien: zodra iemand op barfplaats met een artikel komt aanzetten dat vers voer in een slecht daglicht stelt, gaan we met zijn allen meteen kijken naar: wie heeft het geschreven, en aan welke organisatie(s) is die persoon verbonden. En als er dan een brokkenfabrikant op de achtergrond doorschemert, dan zijn wijzelf de eersten die roepen: zie je wel, belangenverstrengeling, niet serieus te nemen want niet onafhankelijk. En dus wijzen we het artikel ook inhoudelijk af. Maar nu het om een pro-verse site gaat, en om iemand die we kennen en respecteren, willen we die persoon van de negatieve aspecten van de site loskoppelen. Helemaal zuiver is dat ook m.i. niet.Ik vind het prima dat men vraagtekens zet. Maar je gaat iemand niet ter verantwoording roepen en vragen of zij wel of geen geld krijgt voor wat ze doen. Dat is voor mij echt een grens over. Ik vind dat werkelijk de fatsoensnormen overschrijden. En als jij verder in discussie wilt met Tannetje, prima hoor: dan stuur je haar een mail.
En stel je eens voor dat niet Tannetje op Vriesvoer.nl adviezen gaf, maar een Esther Plantinga. Zouden we dan dezelfde discussie voeren? Zouden we dan Esthers inbreng ook afdoen als: ze geeft alleen advies, dat wil niet zeggen dat ze achter het voeren van te zware botten staat, het is niet erg dat ze niet achter alle producten staat die hier worden aangeboden? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Onwillekeurig - en dat lijkt me een lastige spagaat voor Tannetje - word je door de klant gelijkgesteld aan datgene waar je je naam aan verbindt. Het punt is dat Tannetje een bekende bp'er is van wie we weten dat ze als dierenarts ook de niet-bewandelde paden niet schuwt en die nooit een runderknie zou voorschrijven als voer. Maar voor een willekeurige versvoerder die haar niet kent, is ze gewoon een dierenarts die haar naam aan Vriesvoer.nl heeft verbonden, en die 'dus' de producten die op de site worden aangeboden blijkbaar haar zegen heeft gegeven. Oftewel, volgens die dierenarts kunnen we de producten op Vriesvoer.nl probleemloos voeren - ik wil de kost niet geven aan alle klanten die die conclusie trekken.
Zouden we echt voor een willekeurige dierenarts opkomen hier zoals we dat nu voor Tannetje doen? In alle oprechtheid?
Lizzy schreef:Ik vind het prima dat men vraagtekens zet. Maar je gaat iemand niet ter verantwoording roepen en vragen of zij wel of geen geld krijgt voor wat ze doen. Dat is voor mij echt een grens over. Ik vind dat werkelijk de fatsoensnormen overschrijden. En als jij verder in discussie wilt met Tannetje, prima hoor: dan stuur je haar een mail.En dat is ook wat Anne zegt.
ggg schreef:En dat is ook wat Anne zegt.Ja, ik meet met 2 maten. Kijk, jij bent hier op 7 januari 2017 binnen gewandeld. En je kunt er ook niks aan doen dat je geen idee hebt wie Tannetje Koning is. Maar Tannetje is al 14 jaar lid van dit forum, Tannetje is de grondlegger van verse rauwe voeding binnen de Nederlandse dierenartsenwereld. Zij verdient het in mijn ogen daarom met respect en fatsoenlijk te woord gestaan te worden. Haar vragen of zij wel of geen geld verdiend met wat zij doet met deze fabrikant: ja, dat vind ik te ver gaan. En daar mag jij het dan niet mee eens zijn, daar mag Anne het niet mee eens zijn, daar mag kakocavia het niet mee eens zijn: prima. Maar ik ben de eigenaar van dit forum en ik zit aan de knoppen en ik zeg dat ik niet wil dat Tannetje op deze manier ter verantwoording wordt geroepen of haar integriteit in twijfel wordt getrokken. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, ook best. Maar dat staat niet open voor discussie. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, het staat je vrij om een ander forum te zoeken dat wellicht beter bij je past qua hoe het gemodereerd wordt. Dus hier stopt voor mij deze discussie.
Als het een brokkenfabrikant is, dan gaat men er zonder pardon van uit dat er geld mee gemoeid is.
Maar in dit specifiek geval mag er niet over gesproken worden en zou het er niet eens toe doen moest het zo zijn.
Tannetje mengt zich zelf in de discussie, wat mooi is, maar dan open je ook een dialoog.
Lizzy schreef:Ja, ik meet met 2 maten. Kijk, jij bent hier op 7 januari 2017 binnen gewandeld. En je kunt er ook niks aan doen dat je geen idee hebt wie Tannetje Koning is. Maar Tannetje is al 14 jaar lid van dit forum, Tannetje is de grondlegger van verse rauwe voeding binnen de Nederlandse dierenartsenwereld. Zij verdient het in mijn ogen daarom met respect en fatsoenlijk te woord gestaan te worden. Haar vragen of zij wel of geen geld verdiend met wat zij doet met deze fabrikant: ja, dat vind ik te ver gaan. En daar mag jij het dan niet mee eens zijn, daar mag Anne het niet mee eens zijn, daar mag kakocavia het niet mee eens zijn: prima. Maar ik ben de eigenaar van dit forum en ik zit aan de knoppen en ik zeg dat ik niet wil dat Tannetje op deze manier ter verantwoording wordt geroepen of haar integriteit in twijfel wordt getrokken. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, ook best. Maar dat staat niet open voor discussie. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, het staat je vrij om een ander forum te zoeken dat wellicht beter bij je past qua hoe het gemodereerd wordt. Dus hier stopt voor mij deze discussie.+100!
Neemt niet weg dat ik de inhoudelijke discussie ook niet helemaal wil schuwen hoor. Als ik de mixen van van deze website bekijk dan snap ik daar ook minder dan 1 hout van. Mij wordt nergens duidelijk dat de mixen absoluut niet volledig zijn en derhalve perse aangevuld moeten worden. Maar, eerlijkheidshalve zeg ik er ook bij dat ik de website nog niet tot in details bestudeerd heb. Ik ben namelijk druk met andere dingen bezig, die ik veel belangrijker vind dan dit topic. Neemt ook niet weg dat het feitelijk in 1 oogopslag duidelijk zou moeten zijn wat je aan je fiets hebt hangen met zo'n mix..... Want zelfs bij de KVV mixen is het mij volstrekt onduidelijk hoe deze mixen-maker dit product compleet maakt
Ik hoop dat ik duidelijk ben in waar wat mij betreft de grenzen liggen. Zo niet, gaat er definitief een slot op.
Lizzy schreef:Ja, ik meet met 2 maten. Kijk, jij bent hier op 7 januari 2017 binnen gewandeld. En je kunt er ook niks aan doen dat je geen idee hebt wie Tannetje Koning is. Maar Tannetje is al 14 jaar lid van dit forum, Tannetje is de grondlegger van verse rauwe voeding binnen de Nederlandse dierenartsenwereld. Zij verdient het in mijn ogen daarom met respect en fatsoenlijk te woord gestaan te worden. Haar vragen of zij wel of geen geld verdiend met wat zij doet met deze fabrikant: ja, dat vind ik te ver gaan. En daar mag jij het dan niet mee eens zijn, daar mag Anne het niet mee eens zijn, daar mag kakocavia het niet mee eens zijn: prima. Maar ik ben de eigenaar van dit forum en ik zit aan de knoppen en ik zeg dat ik niet wil dat Tannetje op deze manier ter verantwoording wordt geroepen of haar integriteit in twijfel wordt getrokken. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, ook best. Maar dat staat niet open voor discussie. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, het staat je vrij om een ander forum te zoeken dat wellicht beter bij je past qua hoe het gemodereerd wordt. Dus hier stopt voor mij deze discussie.
Lizzy schreef:Ik quote bovenstaande delen even apart, want voor mij staan ze haaks op elkaar.
Neemt niet weg dat ik de inhoudelijke discussie ook niet helemaal wil schuwen hoor. Als ik de mixen van van deze website bekijk dan snap ik daar ook minder dan 1 hout van. Mij wordt nergens duidelijk dat de mixen absoluut niet volledig zijn en derhalve perse aangevuld moeten worden. Maar, eerlijkheidshalve zeg ik er ook bij dat ik de website nog niet tot in details bestudeerd heb. Ik ben namelijk druk met andere dingen bezig, die ik veel belangrijker vind dan dit topic. Neemt ook niet weg dat het feitelijk in 1 oogopslag duidelijk zou moeten zijn wat je aan je fiets hebt hangen met zo'n mix..... Want zelfs bij de KVV mixen is het mij volstrekt onduidelijk hoe deze mixen-maker dit product compleet maakt
![]()
ggg schreef:Ik quote bovenstaande delen even apart, want voor mij staan ze haaks op elkaar.Voor de laatste keer: dit punt staat niet open voor discussie. Dat respecteer je of je vertrekt. Duidelijk?
Van heilige huisjes blijf je af, dat is de boodschap die ik meekrijg.