Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Erna schreef: Nog niet geprobeerd maar staat inmiddels op het lijstje. Ik heb vanavond een mix gemaakt die niet echt sterk ruikt dus misschien vind ie dat wel lekker. Fruit hoef ik sowieso niet te proberen want dat vind ie helemaal gruwelijk.
Donna luste eerst ook geen groente, door de yoghurt vindt ze het heerlijk.
Door Laura2004
jantje schreef: een "under-cover" dalmaat , die politie-hond wil worden ?
Gewoon een volbloed Thai hoor ;) Ik dacht dat ze groente nodig hadden, dus vandaar.
Door Laura2004
Maar waarom zou een dalmaat het wel nodig hebben en mijn hond niet. ???Het zijn toch allebei gewoon honden.
Door Lizzy
Een Dalmaat kan niet goed weg met purine. Dat heeft jouw hond niet. Dit is een 'mooi' voorbeeld van een hond die niet (meer) het identieke metabolisme heeft van de wolf. Bij mijn weten geldt dat voor nog een aantal rassen.

Ik weet niet of je absoluut kunt en mag stellen dat een hond geen groentemix nodig heeft. Tenslotte voeren wij onze honden niet met wilde prooidieren maar met plof-bio-industrie-dieren en het is nog maar zeer de vraag of je hond alles binnen krijgt wat hij nodig heeft wanneer je hem louter plof-dier voert.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 26 feb 2005, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
En over Wapper die zijn groentemix niet moet: misschien zitten er inderdaad wel groentes in die hij niet lekker vindt. Te scherp misschien? (sommige bladgroentes hebben een uitgesproken smaak). Welke groentes heb je gebruikt? Of lust hij gewoon geen enkele groente? Je zou kunnen proberen een schijfje pens van Rodi er doorheen te mengen. Of een beetje huttekase.
Door Erna
Lizzy schreef: En over Wapper die zijn groentemix niet moet: misschien zitten er inderdaad wel groentes in die hij niet lekker vindt. Te scherp misschien? (sommige bladgroentes hebben een uitgesproken smaak). Welke groentes heb je gebruikt? Of lust hij gewoon geen enkele groente? Je zou kunnen proberen een schijfje pens van Rodi er doorheen te mengen. Of een beetje huttekase.
Raadsel is misschien opgelost. Manlief had er een sinaasappel doorgemixt voor het vocht. Wap haat sinaasappel. Vanmorgen heeft hij ook zijn vlees geweigerd, zelfs toen we het afgespoeld hadden. Vanavond een nieuwe poging.

Waarschijnlijk moeten we de hoeveelheden van het eten al gaan aanpassen. We merken dat meer honden met lange tanden eten of het laten staan. Rare ervaring als je dalmaten hebt.
Door Helen
Misschien helpt het als je wat (koude) zelfgekookte bouillon over de gf mix heen giet? Dan smaakt het een beetje vlezig.
Door sylvia
[quote="Erna"]
Raadsel is misschien opgelost. Manlief had er een sinaasappel doorgemixt voor het vocht. Wap haat sinaasappel. Vanmorgen heeft hij ook zijn vlees geweigerd, zelfs toen we het afgespoeld hadden. Vanavond een nieuwe poging.

Waarschijnlijk moeten we de hoeveelheden van het eten al gaan aanpassen. We merken dat meer honden met lange tanden eten of het laten staan. Rare ervaring als je dalmaten hebt.
[/quote]
Nou ze zien er ook verzadigd uit ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door