Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
Hope schreef: Ben hier ook weer even aan het meelezen, maar moet je de groenten echt tot sap vermalen?
Onze hond vind het niet zo lekker, dat sap.
Ik kook het nu, en gooi het dan in de keukenmachine tot formaat babyhapje. Je kan niet meer zien wat er allemaal inzit, maar vloeibaar is het ook niet. Kunnen ze dat goed verteren?
Het sap moet je weer mixen met het pulp, dan wordt het breiig. Ik heb een Braun  keukenmachine via Marktplaats gekocht, 20 euro, en dat gaat prima!
Door May Linn
Stephanie777 schreef: Oeee die Champion Juicer en de Magimix klinken goed!!! Maar poehpoeh, wat een prijzen.. vanaf € 300, slik.
De meesten gebruiken dus een keukenmachine, als ik het zo lees. Ik ben ook erg benieuwd of de bladgroenten geen problemen geven bij jullie?
Bladgroenten gaan prima hier, maar die maal ik wel altijd tegelijk met een harde groentensoort bv wortel.
Door Poedelpret
Stephanie777 schreef: Het is hier altijd een heel gedoe om groentemix te maken. Ik heb een sapcentrifuge van Philips. Ik doe er altijd kleine porties in en ook voldoende vocht, maar na 2 seconden draaien, is het onderste deel van de groente (bij het mes), goed gepureerd, maar de rest blijft er bovenop en raakt het mes niet meer. Dus telkens met een lepel alles weer naar beneden duwen, weer paar seconden pureren, naar beneden duwen, enz... Het kost me 2 uur voor een paar bakjes mix!
Heeft iemand tips? Ook voor een goede machine die het werk wat sneller doet?
Dan doe je er teveel in de 1e keer  ;) Vandaag voor het eerst een keukenmachine gebruikt en kwam tot die conclusie. Iets minder erin en steeds opnieuw leeg scheppen en weer vullen (dus niet steeds er alleen maar bij doen).
Door TMG1961
Ik wil wel een keer met mijn keukenmachine en staafmixer langskomen, dan kun je zien hoe goed alles daarmee gaat.
Door robbiekomvoor
Ik heb een paar maanden geleden een tomado sapcentrifuge gekocht bij blokker voor 39,95,in de aanbieding.
De eerste is gesneuveld toen ik een stukje bloemkool uit wou persen.
Heb toen een nieuwe gekregen en die doet het prima.
Er blijven wel iets kleine stukjes achter,maar voor die prijs ben ik er tot nu toe super blij mee :)
Door Barbaravh
Lizzy schreef: En hoe zit het met bladgroenten?
Dit is het enigste wat ik er nog maar mee gemixt heb: wortel, knolselder, komkommer, courgette, witloof, bloemkool, broccoli.
Voor onszelf had ik er 2 kilo appelsienen in gedaan en had ik heel lekker sap, de pap was echt poederdroog, ik had er zelf de pitten niet uit gedaan.
Hij heeft er geen enkele moeite mee en het gaat heel vlug.
Door sinaxy
Stephanie777 schreef: Oeee die Champion Juicer en de Magimix klinken goed!!! Maar poehpoeh, wat een prijzen.. vanaf € 300, slik.
De meesten gebruiken dus een keukenmachine, als ik het zo lees. Ik ben ook erg benieuwd of de bladgroenten geen problemen geven bij jullie?
Met wat geduld vind je ze vast ook op marktplaats, heb er al een paar gezien!  ;)
Door Stephanie777
TMG1961 schreef: Ik wil wel een keer met mijn keukenmachine en staafmixer langskomen, dan kun je zien hoe goed alles daarmee gaat.
Lijkt me een goed plan!

Marktplaats biedt op dit moment geen Champion of Magimix in de buurt aan (wil wel zien dat 'ie het doet, voor zo'n bedrag!), maar ik ga het in de gaten houden. En als ik die van Theo goed vindt, dan wordt het die.
Thanks in elk geval voor de tips!
Door pleuntje
Ik gebruik zo'n kleine uienhakker. Een electrische met mesjes. Dat gaat best goed. ALs het wat grover blijft dan gebruik ik de staafmixer nog even.
Koop in de toekomst misschien nog weleens wat anders, maar voor voorlopig doet hij het goed genoeg.
Door Tanna
Ik gebruik een Philips blender en als het in het begin wat lastig gaat roer ik de boel terwijl het apparaat draait door met een stengel bleekselderij. Als die in het draaimes komt is dat niet erg! :biggrin2: Een prima oplossing!
Door TMG1961
Stephanie777 schreef: Lijkt me een goed plan!

Marktplaats biedt op dit moment geen Champion of Magimix in de buurt aan (wil wel zien dat 'ie het doet, voor zo'n bedrag!), maar ik ga het in de gaten houden. En als ik die van Theo goed vindt, dan wordt het die.
Thanks in elk geval voor de tips!
We maken wel een afspraak..maar de mijne krijg je niet, die heb ik zelf nodig  :biggrin2:  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door