ik kom uit ede (gelderland), nederland dus

in de tussentijd heb ik mij dus ook op een ander forum aangemeld en met de hulp van daar ben ik gestart.
ik heb de vriezer vol met eend liggen: eenden nekken, eenden rug, eenden lever en eendenspiervlees (voor €2,75 de kilo) eendenhart en eendenkarkas komt er morgen extra bij (via ander bedrijf).
dit is mijn menu:
maandag: uit het noodrantsoen 2 mooi bevleesde eendennekken, met 2 gedroogde eendenhartjes.
dinsdag:
1 eenden nek
150 gram spiervlees
25 gram lever, 25 gram hart
woensdag:
1 rugstuk
200 gram spiervlees
25 gram hart
donderdag:
1/4 karkas incl. 1/4 aan organen
200 gram spiervlees
vrijdag:
1 eenden nek
150 gram spiervlees
25 gram hart, 25 gram lever
zaterdag:
1 rugstuk
200 gram spiervlees
25 gram hart
zondag:
1/4 karkas icl. 1/4 aan organen
200 gram spiervlees
alleen nou treed het volgende probleem op en daar kan ik dus wel wat hulp van ervaringsdeskundige gebruiken:
mmmm ergens zit het nog niet helemaal lekker denk ik.
ze had namelijk ernstige spuitpoep (al in de bench ), eerst kwamen er wat harde korrels en later alleen maar taai sap. allen heeeeeel donker van kleur, leek wel op de lever...
aan het spiervlees zit een behoorlijk stuk wit vel, moet ik die er af snijden? (had ik nu namelijk niet gedaan)
en is het misschien toch beter voor sproet om iets meer nek en iets minder spiervlees te geven?
autch nu net weer een lading diarree, tenminste dat dacht ik te zien zo in het donker. terug binnen zag ik dat haar hele kontje/vacht vol met helder bloed zit
dit vind ik eerlijk wel een beetje griezelig, diarree is tot daar aan toe maar bloed??