Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2028937
nienk schreef: hmm ok, ik heb het nu in relatief kleine porties gemaakt omdat ik eerst wil zien hoe zijn buik er op reageert voordat ik hem een echt groot stuk geef. zal er eens even over nadenken hoe ik het nu ga geven, heb natuurlijk geen zin in een (half) stikkende hond.
Gewoon klein maken en zien hoe hij het doet, zo heb ik het gedaan.
Van de 150 gr lap 3 of 4 hapklare stukken geknipt en die at hij al kauwend braaf op, de rest heb ik als lap gegeven en toen heeft hij (na wat puzzelen hoe hij dat glibberding weg kon krijgen :biggrin2:) het gewoon braaf gegeten.

Maar ik denk dat jij jouw hond het beste kent.
Als je een lap kipfilet geeft, wat doet hij daarmee (of iets vergelijkbaars ivm allergie geen kip denk ik ;)) als hij al zijn eten braaf kauwt en knaagt zal hij dat nu ook wel doen denk ik.
Is het een schrokop dan zal dat met pens ook zo zijn waarschijnlijk :)
Door tycolaika
#2030406
ook hier is het bij mijn reu een hap slik weg lapje.
soms wil hij zo gulzig naar binnen schrokken , dat hij het weer trug geeft, dan kauwt hij weer heel even , en dan slikt die het door.
ik zou ook wel willen weten , hoe ik het kan geven , zodat het niet zo snel op is.
mijn teefje kauwt daar in tegen wel heel erg goed op alles.
zelfs kippennekjes kauwt ze heel goed op.
is bij mijn reu ook hap slik weg.
Door TMG1961
#2030409
Bot kauwt Pixie heel goed op, zelfs het kleinste stukje bot wordt netjes op gekauwd. Pens en spier/orgaan vlees is een ander verhaal. Pens wordt geïnhaleerd en vlees/orgaan wordt 1 of 2 keer op gebeten en dan gaat het naar beneden. Vandaar dat ik dat dus ook in kleine stukjes knip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door