Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gotan
Mij is verteld dat eendagskuikens in een soort koelcel gaan, door de temperatuur raken ze onderkoeld en slapen in. Dit schijnt de meest nette manier te zijn.
Door lot25
gonny schreef: ze opruimen..... 8)
Hoe krijg jij je moeder zover???

bij mij thuis komen er nl. ook geen schapenkoppen binnen. heel of doorgezaagd... ;D
Door EvitaP
Elvira schreef: Wat wil je dat je moeder doet ? ;D
M'n moeder mag de kuiken lek prikken of vermalen.
En als het nodig is ze aanraken... :P
Als de honden het lusten en ik ga het vaker geven, zal ik het op een gegeven moment wel zelf doen hoor.
Door ~anna~
ik nam vroeger eens een zakje met kuikens mee voor de kat nou ik heb geweten me moeder vond mij dus echt een :o :-X :-X

maar ik wil het wel een keer proberen alleen nu hoor dat ze in vriescel worden gedaan totdat ze gaan slapen :-\
Door Robian
Gotan schreef: Mij is verteld dat eendagskuikens in een soort koelcel gaan, door de temperatuur raken ze onderkoeld en slapen in. Dit schijnt de meest nette manier te zijn.
Waar ik de kuikens ophaal worden ze verzopen.
Dat is bij een broederij. Niet alleen de haantjes maar ook de gedrochten worden afgevoerd.

Heb wel eens een eendagskuiken met twee koppen of met drie vleugels aan de kat gegeven ;D ;D

Groetjes,
Sylvia
Door Eef+Stippels
Wandor moest er in het begin ook aan wennen, je zag hem denken: "leuk speeltje", maar zodra hij het eigeel had geproefd, wist ie dat het eetbaar was ;D

Ik gaf ze eerst buiten, maar nu geef ik ze gewoon in hun voerbak, ze spelen er niet meer mee maar eten ze gewoon in 1 hap op.

Ik vond het eerst ook een vies idee om ze aan te raken, vooral die harde pootjes en snaveltjes, maar daar kom je vanzelf overheen!
Door Angelique
balupa schreef: ik nam vroeger eens een zakje met kuikens mee voor de kat nou ik heb geweten me moeder vond mij dus echt een :o :-X :-X

maar ik wil het wel een keer proberen alleen nu hoor dat ze in vriescel worden gedaan totdat ze gaan slapen :-\
Onderkoeling is de zachtste dood die je bedenken kan :-\
Maar had je het minder erg gevonden als ze verzopen werden ::) ???
Door ~anna~
Angelique schreef: Onderkoeling is de zachtste dood die je bedenken kan :-\
Maar had je het minder erg gevonden als ze verzopen werden ::) ???
dat lijkt mij nog erger
Door richard
Onderkoeling is de zachtste dood die je bedenken kan
zegt men vanuit een warme huiskamer in een luie stoel achterover voor de pc ;D ;D

richard
Door Angelique
richard schreef: zegt men vanuit een warme huiskamer in een luie stoel achterover voor de pc ;D ;D

richard
Ja, heb het ook alleen van horen zeggen. Speek niet uit ervaring ;D
Door EvitaP
Angelique schreef: Ja, heb het ook alleen van horen zeggen. Speek niet uit ervaring ;D
Zou ook moeilijk gaan, zou je twee levens moeten hebben. ;D
Eén keer de verdrinkingsdood ervaren en één keer de slaap-maar-zacht-in-de-vriescel-dood. Oh en je hebt nog een derde leven nodig om het na te vertellen...
Door Nelly
EvitaP schreef: pfoe, ik weet niet of ik dat kan hoor. Sowieso die beestjes aanraken, verschrikkelijk! Ze kijken je constant aan en ze zijn nog helemaal heel...
Ik denk dat ik m'n moeder erbij roep als de honden het niet gewoon op eten. :-\

Wat houdt het eigenlijk in, eendagskuiken. Zijn ze één dag oud? Hoe worden ze zo heelhuids gedood?
Meestal worden ze verstikt. :-\
Door Nelly
Heb trouwens jarenlang m'n Newf-reu Boet eendagskuikens gevoerd. Hij had een voedsel-allergie. Hier niet zo ver vandaan zit een kuikenbroederij en daar ging ik het spul halen. Kreeg het in vuilniszakken mee, met de kilo's tegelijk en moest het dan thuis in hapklare porties verdelen en invriezen. Vond het altijd afschuwelijk! Maar bij nader inzien is het misschien ook wel weer een idee voor de toekomst als ik straks werkloos ben. Betaalde toen .25 ct de kilo, laat het nu het dubbele zijn, is het nog goedkoop voeren, voor tussendoor. 8) Ga denk ik toch weer eens bellen! :)
Door EvitaP
Zegge waar is dat :D
Hoe vraag je zoiets eigenlijk?
Want opzich zijn er best wel aardig wat pluimveebedrijven in de buurt. Maar ik zie mezelf daar nog niet aankloppen eigenlijk... Hoe gaat dat, mailen, bellen, schrijven of aankloppen?
Iemand tips?
Door Robian
EvitaP schreef: Zegge waar is dat :D
Hoe vraag je zoiets eigenlijk?
Want opzich zijn er best wel aardig wat pluimveebedrijven in de buurt. Maar ik zie mezelf daar nog niet aankloppen eigenlijk... Hoe gaat dat, mailen, bellen, schrijven of aankloppen?
Iemand tips?
Ik heb gewoon in de gouden gids een kuiken broederij opgezocht bij ons in de buurt.
De stoute schoenen aangetrokken en gewoon gebeld met de vraag "kan ik bij jullie eendagskuikens kopen?"
Ze vroegen me toen waarvoor en hoeveel ik wilde hebben en of ze dood of levend moesten zijn.. :-\

Ik heb toen 350 kuikens opgehaald voor 5 Euro.

Groetjes,
Sylvia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door