Moderator: Lizzy
Nitus schreef:Dus toch niet geschikt voor elke hond. Bij Pike zou het overgansdieet van rijst en kip dramatische gevolgen hebben! En daarom zei mijn toenmalige da heel stellig: hij is overgevoelig voor kippe-eiwit
Volgens mij zijn deze recepten geschikt voor elke hond, al geef ik zelf de voorkeur aan rauw. Maar goed dat lukt nog even niet bij de hond van mij vriendin.
Ikzelf zou ook nooit pasta geven, maar rijst zou kunnen, mist je hond daar niet allergisch op reageert. Ik denk dat het in deze recepten wordt voorgeschreven om aan voldoende calorieën te komen? Ik ga mijn vriendin adviseren om zoete aardappel als koolhydratenbron te gebruiken, dat lijkt mij gezonder als rijst en zeker gezonder als pasta.
Lizzy schreef: Dit zijn niet mijn recepten hoor! Ik heb ze slechts over getikt. Dit heeft ook gewoon simpelweg niks met barf te maken, het is een totaal andere manier van voeren. Die bij sommige honden werkt omdat ze om een of andere reden niet met rauw vlees/vleesbot overweg kunnen.Ok, bedankt voor het even uit te leggen Lizzy
AnneMallorca schreef:Hallo allemaal!! Ja, ik weet dat dit topic al oud is, en ik weet dat dit een barf form is, en ik weet dat jullie me nooit zien hier, maarrrr… vermoedelijk gaat mijn hondemeisje Luka van barf over op gekookt eten. Na een zeer goed gesprek met mijn DA denk ik er dit weekend eens rustig over na en probeer ik me verder te informeren en dan heb ik waarschijnlijk komende week een consult met een honden-voedingsdeskundige voor een menu-op-maat.Goh voor vlees weet ik het niet maar voor groeten geld hoe platter gekookt, hoe beter verteerbaar daar de celwanden al afgebroken zijn. Als je groenten kookt, probeer het water ook mee te geven daar heel veel van de voedingstoffen in het water zitten na koken.
Maar nu heb ik een vraag: waarom moeten al die groentes en vlees zo lang gekookt worden? Dat doe ik voor mezelf ook niet. Gaar is gaar zou ik zo denken.
Ik kom er vast wel uit maar ik dacht, ik kan he altijd even vragen![]()