Ik zit ook tussen getallen in,maar ben nu 4 1/2 geleden met alles rauw begonnen, dus ik heb 5 jaar gestemd.
Vergeleken met de eerste 6 maanden ben ik wel veel makkelijker geworden.
Eerst gaf ik alles precies zoals ik gelezen had,het eten werd keurig afgewogen ( totdat ik wist hoe veel de hoeveelheid was als ik het met 't blote oog bekeek)
Ik gaf in 't begin ook allerlei supplements zoals Vit.B,Vit.C,taurine,en nog meer spul, wat ik nu vergeten ben.
Ik heb de potjes opgemaakt en daarna nooit geen nieuwe meer gekocht.
Ik geef nu nog wel DermCaps('n capsule met verschillende vits en olies) en capsule zalm of visolie,door de groentemix meng ik kelp,en ik doe 'n scheut olie in de bak.
Verder geen extra supplementen.
Wanneer je eenmaal weet HOE je moet voeren en WAT je moet voeren,dan is 't net zo makkelijk als 'n bak vol met br****n vullen.
Het enige "werk" wat je hebt is om 'n goed jachtveld te vinden om zoveel mogelijk afwisseling te hebben.
En dan kan je 't net zo makkelijk maken als je wil.
De vleesbotten/kip e.d die ze in ze geheel krijgen hoef ik alleen maar per 2 stuks in plastic zak te doen,dus dat noem ik geen werk.
Persoonlijk maal ik de kalkoennekken,dus dat neemt 'n paar uur in beslag voordat 't in zakjes in de vriezer zit,
vis maal ik ook liever, en 't zelfde geld voor de groentemix,dat is ook 'n paar uur mixen en malen,maar dan ben ik er ook weer 'n tijdje vanaf ook.
Dus als ik alles bij elkaar de uren op tel,dan ben ik zeg maar 'n halve dag per 4-6 weken met de bereiding bezig.
En daarna hoef ik alleen maar de maaltijden uit de vriezer te halen.
Cis heeft veel minder last van huidproblemen,en alle 2 de honden zitten gewoon lekker in hun vel en zien er prima uit.
Ik heb 2 keer hun bloed laten onderzoeken om zeker te weten of ze alles binnenkregen wat ze nodig hadden,en beide keren was de uitslag heel gezond en alle waardes waren zoals ze hoorden te wezen.
Ze zijn nu 10 en 7 en hebben nog nooit de tanden schoongemaakt door de DA,dat doen de botten wel.
Dus voor mijn honden nooit geen ander voer dan wat ze nu eten!
Mijn DA is pro Barf,hij vind het prima wat ik doe,hij ziet 't resultaat en heeft verschillende patienten die rauw eten krijgen,maar hij is (nog) bang om zijn eigen honden te geven