BubbaBling schreef:
@ Willyp
Testen zijn niet heel goedkoop, maar wil je niet weten wat het is zodat je hem kan helpen tegen de jeuk?
Ik probeer er alles aan te doen, heb al zoveel testen gehad en ik zou blijven vechten tot het goed is.
Maar mss is de jeuk bij jou hond een stuk minder.
Ook onze hond had veel last van jeuk. Heel zijn buik en vooral tussen de achterpoten zaten vol korsten. Ook de voetzolen zagen knal rood! En na een fikse ontsteking aan zijn anaalklieren hebben we een allergietest laten doen. Je hebt schijnbaar een twee tal testen. De eerste test kijkt of er sprake is van een alergie en de tweede gaat kijken waarvoor hij een allergie heeft. Wij hebben alleen de eerste laten doen...
Op aanraden van een vriendin (willy) ben ik toen overgegaan op BARF. De eerste 6 weken kreeg hij alleen maar kip en paard. Iedere zes weken heb ik daar een diersoort aantoe gevoegd maar doe dat wel heel voorzichtig. Dus echt pas na 6 weken en niet al na twee weekjes. Ik weet niet of het overdreven is maar zelfs toen ik van kippen lever overgegaan ben naar paarden lever (lever=lever?) heb ik daar weer zes weken vooruit getrokken. Nu zijn we zover dat we zelfs met groente aan de gang gaan. En ook daar weer de eerste zes weken alleen broccoli en na zes weken bloemkool en nu hebben we pas worteltjes toegevoegd.
Tot nu toe reageerd Hummer (de hond) geweldig op het menu. Zijn jeuk is helemaal weg. Zijn velletje is schoon van korsten en rode plekken en geen ontstekingen meer!!! Nu alleen nog een mooiere vacht. Ik vind zijn vacht wat dof en stug. Dat hoort niet echt bij een zwitserse witte herder van 1,5 jaar oud. Wie weet wat ik daar aan kan doen?
Dus, ik zou zeggen ga ervoor! Houdt de procenten van Lizzy in de gaten en neem er de tijd voor....