Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Bedankt Lizzy voor je antwoord weer. Ik zal pens, maag en nek zeker nog even vermijden en als het barfen goed gaat zullen we eens kijken.
Lizzy schreef: Ik zou zelf geen nekken en magen gaan spoelen. Ik weet niet hoeveel % van eventuele mijten je daarbij krijgt verwijderd. Wat je wel kunt doen is, als je eenmaal overgeschakeld bent en dit een maand geeft, dan een paar kippennekken proberen. Eenmalig. En dan kijken wat de reactie is. Idem voor maagjes. Idem voor pens. Maar, laat het niet te snel op elkaar volgen, want anders weet je niet meer waar een reactie van is, als er een reactie komt.
Kan ik hier uit opmaken dat ik het menu wat ik gemaakt hebt eerst een maand moet gaan doen voordat ik weer veranderingen in het menu mag/kan gaan aanbrengen?
Sorry Lizzy misschien ben ik niet duidelijk genoeg naar je ik bedoelde eigelijk het geitenvlees om zetten naar iets anders. Lobbes krijgt nu best veel geitenvlees dat wilde ik eigelijk met een week of 2 omzetten naar een andere vleessoort. Of kan ik dat beter niet doen. Eerst even een maand gewoon dit menu volhouden?
Lobbes2009 schreef: Sorry Lizzy misschien ben ik niet duidelijk genoeg naar je ik bedoelde eigelijk het geitenvlees om zetten naar iets anders. Lobbes krijgt nu best veel geitenvlees dat wilde ik eigelijk met een week of 2 omzetten naar een andere vleessoort. Of kan ik dat beter niet doen. Eerst even een maand gewoon dit menu volhouden?
Oh zo! Ja, ik ben toch eigenwijs en zie het nut niet van het alleen voeren van geit/eliminatie dieet. Ik denk persoonlijk dat het belangrijk is om je hond een goed menu te geven, zodat de weerstand opgebouwd kan worden. Zonder dat je hond met teveel mijt uit de voeding geconfronteerd wordt. En dus zou je wat mij betreft nu al andere vleessoorten, vleesbotsoorten en orgaanvlees toe kunnen gaan voegen.
BubbaBling schreef: Sorry dat ik me ook in dit topic meng  :-[
Maar Lizzy, wat zijn de dingen wat je (in eerste instantie) het beste kunt vermijden als je die mijten allergie hebt?
Granen, met stip op 1. En dus ook rijst. Verder groenten, nekken van graanetende dieren en pens. Dat is tenminste als je het mij vraagt. Ik denk dat je met deze producten de grootste kans loopt dat er mijten in de voeding zitten. Graan (en dus ook rijst) zou ik altijd blijven mijden. Groenten, nekken en pens moet je uitproberen.
Ik weet natuurlijk niet wat exact de klachten zijn, of je zelf het idee hebt dat het van de pens kan komen of uberhaubt voer gerelateerd is... Dus als het lastig wordt om geen pens te voeren, dan zul je misschien de beslissing moeten nemen het toch te voeren. Ik kan daar natuurlijk vanaf hier niet over oordelen.... :-\
Ja dat is echt een probleem, ik weet het gewoon niet.
Hij reageert nu ook op de geit 100% van naturis (gekocht vanwege gebrek aan gemalen geitten botten).
Het is zo vermoeiend, als hij nou allergisch was voor 1 ding was het zo een stuk makkelijker.
Mss toch maar vermijden eerst even.
Trouwens kun je me ook vertellen wat ik zou kunnen doen als Lobbes gaat logeren bij iemand. Ik kan natuurlijk moeilijk verwachten van een ander dat ze gaan barfen. Hoe doe je het dan?

[/quote]

Als Lobbes gaat logeren dan geef je zijn barf-dieet gewoon mee. Anders doe je dat hele barfen natuurlijk voor niks als er op een logeeradres gewoon weer brokken aan hem gevoerd worden.

Mijn logeeradresjes hebben ook even moeten wennen maar als je hond simpelweg ziek wordt van ander eten dan snapt iedereen dat dat voorkomen moet worden en voeren ze gewoon het door jou "voorgeschreven" eten. :)
Magen en nekken spoel ik dus wel uit om de granen kwijt te zijn. De maagjes snijd ik open en ´pel´ ze en was ze daarna af. De maagjes die ik koop zijn al schoon. In hoeverre kan hier dan nog mijt inzitten.
De slokdarm van de nekken halen we er in zijn geheel af en ook spoel ik de nek nog vaak even na.

Mijn hond heeft ook veel last van jeuk gehad, we weten alleen dat hij allergisch is, waarvoor weet ik niet, heb ik tot nu toe nog niet uit laten zoeken. (heel duur onderzoek) Barf heeft al een hele grote verbetering gebracht, ik heb dus wel alle granen tot nu toe gemeden. Pens wel eens geprobeerd, maar daar krijgt hij toch weer meer jeuk van.
Ik heb alleen nog nooit rekening gehouden met mijten, dat zou ook wel eens een oorzaak kunnen hebben. In het voorjaar is het vaak ook nog erger, terwijl we geen veranderingen hebben aangebracht.

Het is nu wel in de hand te houden, gelukkig.
WillyP schreef: Magen en nekken spoel ik dus wel uit om de granen kwijt te zijn. De maagjes snijd ik open en ´pel´ ze en was ze daarna af. De maagjes die ik koop zijn al schoon. In hoeverre kan hier dan nog mijt inzitten.
Ik zou niet weten hoeveel mijten er nog in zouden kunnen zitten,maar wil het voorlopig gewoon maar even vermijden.
WillyP schreef: Mijn hond heeft ook veel last van jeuk gehad, we weten alleen dat hij allergisch is, waarvoor weet ik niet, heb ik tot nu toe nog niet uit laten zoeken. (heel duur onderzoek)
Wij hebben via een bloedtest laten onderzoeken waar Lobbes allergisch voor was. Dit kosten ons iets van 120 euro ik vond het nog wel mee vallen, maar kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken ;)
WillyP schreef: Ik heb alleen nog nooit rekening gehouden met mijten, dat zou ook wel eens een oorzaak kunnen hebben. In het voorjaar is het vaak ook nog erger, terwijl we geen veranderingen hebben aangebracht.
Ja wie weet. Lobbes heeft het vaak in de winter minder erg. Vorig jaar en egin dit jaar toe er sneeuw lag had Lobbes toch echt veel minder jeuk. Ik hoop dit weer terug te krijgen met barfen, maar ja dat is even afwachten
@ Willyp

Testen zijn niet heel goedkoop, maar wil je niet weten wat het is zodat je hem kan helpen tegen de jeuk?
Ik probeer er alles aan te doen, heb al zoveel testen gehad en ik zou blijven vechten tot het goed is.
Maar mss is de jeuk bij jou hond een stuk minder.
BubbaBling schreef: @ Willyp

Testen zijn niet heel goedkoop, maar wil je niet weten wat het is zodat je hem kan helpen tegen de jeuk?
Ik probeer er alles aan te doen, heb al zoveel testen gehad en ik zou blijven vechten tot het goed is.
Maar mss is de jeuk bij jou hond een stuk minder.
Ook onze hond had veel last van jeuk. Heel zijn buik en vooral tussen de achterpoten zaten vol korsten. Ook de voetzolen zagen knal rood! En na een fikse ontsteking aan zijn anaalklieren hebben we een allergietest laten doen. Je hebt schijnbaar een twee tal testen. De eerste test kijkt of er sprake is van een alergie en de tweede gaat kijken waarvoor hij een allergie heeft. Wij hebben alleen de eerste laten doen...

Op aanraden van een vriendin (willy) ben ik toen overgegaan op BARF. De eerste 6 weken kreeg hij alleen maar kip en paard. Iedere zes weken heb ik daar een diersoort aantoe gevoegd maar doe dat wel heel voorzichtig. Dus echt pas na 6 weken en niet al na twee weekjes. Ik weet niet of het overdreven is maar zelfs toen ik van kippen lever overgegaan ben naar  paarden lever (lever=lever?) heb ik daar weer zes weken vooruit getrokken. Nu zijn we zover dat we zelfs met groente aan de gang gaan. En ook daar weer de eerste zes weken alleen broccoli en na zes weken bloemkool en nu hebben we pas worteltjes toegevoegd.

Tot nu toe reageerd Hummer (de hond) geweldig op het menu. Zijn jeuk is helemaal weg. Zijn velletje is schoon van korsten en rode plekken en geen ontstekingen meer!!! Nu alleen nog een mooiere vacht. Ik vind zijn vacht wat dof en stug. Dat hoort niet echt bij een zwitserse witte herder van 1,5 jaar oud. Wie weet wat ik daar aan kan doen?

Dus, ik zou zeggen ga ervoor! Houdt de procenten van Lizzy in de gaten en neem er de tijd voor....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door