Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
Hihihi ik heb ook al gezegd om plaats te maken in de garage maar dat is een gevoelig onderwerp.
Dat ding staat echt bommevol bij ons!
Nou ja ten eerste met mijn man zijn oldtimer en daarvoor moet hij ook werkruimte hebben natuurlijk.
Dan staan er twee grote stellingkasten met verf en gereedschap voor ... (joost mag het weten, volgens mij komt er de helft niet uit).
Dan nog 3 gesloten kastjes en een grote werkbank (die alleen gebruik wordt om spullen op te leggen zoals oud papier enzo).
Maar goed ik heb nu mijn vriezertje en ben daar al blij mee, als hij er zelf ook wat meer in gaat geloven (hij kijkt wel met plezier naar hoe onze hond eet), wie weet? ;)
Door orinake
Hier hebben ze ooit Eukanuba gegeten.
De prijzen daarvan = 1 Zak adult = 60€ 1 zak puppy = 66€ (als ik me niet vergis)
Als je dan even uitrekent =
4 grote honden die elk minstens een halve kilo brok nodig hebben - 1 pup die per dag 300gr brok zou moeten eten.
4x60€ (aangezien ik per hond een hele zak op een maand nodig heb) en 39.6€ aan puppybrokken
= 240€ + 39.6€ = 279.6€/maand aan brok.

Zou eens moeten uitrekenen hoelang ik daar mee toe kom :)
Hier heb ik al div. soorten brok gevoerd; Eukanuba, Hills, Royal Canin, Pedigree, Carocroc, Ecologische brok, Luposan en tot slot nog Rintibrok. Toen kreeg ik het advies om rauw te voeren en daarmee ben ik duurder uit als de goedkoopste brok maar goedkoper als de duurtste brok.

Het verschil in prijs is voor mij niet doorslag gevend maar wel de gezondheid van mijn honden en de honden zien genieten van hun maaltijd. Het iets duurder uit zijn maakt dit het dubbel en dwars goed.
Door Madelief.
[quote="BbvDoerak"]
Hihihi ik heb ook al gezegd om plaats te maken in de garage maar dat is een gevoelig onderwerp.
Nou ja ten eerste met mijn man zijn oldtimer en daarvoor moet hij ook werkruimte hebben natuurlijk.
Dan staan er twee grote stellingkasten met verf en gereedschap voor ... (joost mag het weten, volgens mij komt er de helft niet uit).
Dan nog 3 gesloten kastjes en een grote werkbank (die alleen gebruik wordt om spullen op te leggen zoals oud papier enzo).
Maar goed ik heb nu mijn vriezertje en ben daar al blij mee, als hij er zelf ook wat meer in gaat geloven (hij kijkt wel met plezier naar hoe onze hond eet), wie weet? ;)
[/quote]

Ja joh....laat maar gaan...even wennen.  Bij sommigen gaat het snel en bij anderen heel langzaam. Als hij nu al geniet van het eten van de hond komt er vanzelf de dag dat er een grotere vriezer komt. Hier ging het ook vrij langzaam. Zelfs het beginnen. Ik ben begonnen met half brok, half kvv. Je hoort wel eens dat mensen dan zeggen....joh doe meteen helemaal kvv, waarom nu nog brok?!
Maar gezien hoe het bij mijzelf ging denk ik.....tóp, het begín is er...dat komt vanzelf goed. Ik heb denk ik nog geen drie maanden combi brok kvv gegeven. Dat werd al snel kvv/barf en nu alweer lange tijd barf en heb hier een drachtige teef rondlopen waarvan de pupjes straks afgespeend worden op rauw ;-) 
Kortom.....komt tijd, komt goed  ;D
Door Hertog
Ook ik ga het veerschil niet uitrekenen maar houd de prijzen van de barf wel (zeer) goed in de gaten. Heb slechts 2 lades beschikbaar en pik er soms een 3e bij. Mijn hond eet een kilo per dag. Ik koop strak in. Hij eet vaak een periode min of meer hetzelfde om dan over te stappen op andere dingen. Wel krijgt hij altijd 5 verschillende soorten per week. Zonder vriezer voor de hond kan het dus wel maar je moet er handig in worden en de adressen leren kennen. Zodra er plek is voor een eigen honden vriezer komt die er natuurelijk. Kan ik beter gebruik maken van de aanbiedingen en gevarieerder voeren.
Ik heb ook in onze kleine schuur een extra vriezer en koelkast staan :) Verschil uitrekenen doe ik niet, ik ben meteen vanaf begin KVV gaan voeren en wil er langzaamaan wat meer barf bij doen. Had wel brokken gekocht (Orijen, dus graanvrij), maar daar heeft ze eigenlijk bijna niets van gegeten..
Door Bien
[quote="BbvDoerak"]
[/quote]

kun je geen deal sluiten.. hij zijn oldtimer.. jij een grotere vriezer... ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door