Lizzy schreef: Zullen we een gokje doen?ja duidelijk maar wat voor troep, zelfde geld natuurlijk voor de vloeibare bakboters die zullen wel opdezelfde manier vloeibaar gehouden worden
Door er heel veel troep aan toe te voegen?
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Zullen we een gokje doen?ja duidelijk maar wat voor troep, zelfde geld natuurlijk voor de vloeibare bakboters die zullen wel opdezelfde manier vloeibaar gehouden worden
Door er heel veel troep aan toe te voegen?
Lizzy schreef:Wij hebben ook gesneden en ingevroren stukjes schapenvet, je kan als het nog iets te groot is zo afscheuren.
Misschien niet van bijzondere schapen maar wel op een specifieke manier verwerkt? Volgens mij was dit namelijk het gewone pure nierbekkenvet waar niets anders mee gedaan was als afgesneden, in stukjes gesneden en ingevroren.
En volgens mij is dat niet te vergelijken met die blokjes waar je iemands hoofd mee in kan gooien![]()
Helen schreef: Ik voer sinds enkele weken meerdere malen per week schapenvet bij. Gewoon vers bij de Turk gehaald. En het doet Balou hartstikke goed. Ze is eindelijk mooi op gewicht.Is dat ook niet nierbekkenvet (van het schaap)? Is dat vrij zacht?
Lizzy schreef:Het is van alles en nog wat. Veel onderhuids vet. Ik heb een stuk met een brandmerk erop zelfs
Is dat ook niet nierbekkenvet (van het schaap)? Is dat vrij zacht?
Lizzy schreef: Klinkt goedJa, dat zit er ook bij. Maar voornamelijk echt onderhuids vet. Soort van hele dikke plakken kaas, maar dan vet! Lijkt dat vet een beetje op het witte vet dat je ook wel eens aan pens ziet hangen?
Helen schreef:jammie
Ja, dat zit er ook bij. Maar voornamelijk echt onderhuids vet. Soort van hele dikke plakken kaas, maar dan vet![]()
![]()
ducktails schreef: Ik geef mijn boxers vaak een bonbon schapevet door hun eten.Waarom geef je als Barf-ster bonbons schapevet?
Ik wissel het af met andere olieen.
Doe gewoon een blokje schapevet door hun eten.
Mijn gedachte was, de bonbon smelt wel met 37 graden..
Ik ben er achter gekomen dat het niet kan.......
Had al eens de indruk dat ze meer gras aten als ik ze een bonbon schapevet gaf.
Gister heeft Blanca de bonbon met een hoop gal uitgekotst. ik dacht eerst dat het bot was.
De bonbon was niet gesmolten in de maag, maar gewoon hard. Ben er toen over gaan nadenken en kom tot de volgende conclusie.
Door de lage ph waarde smelt de bonbon niet in de maag en is het een hele toer om de bonbon te verteren voor de honden. Ik zal de bonbon nu eerst smelten of raspen en dan door hun voer.
Ook is er geloof ik vloeibaar schapevet.
Hun vacht wordt er wel lekker zacht van.
Ria
sylvia schreef:Een maag is geen smeltkroes, brokken vlees smelten ook niet in de maag. Dat vet sneller door de maag gaat klopt maar het verteert gegarandeerd als het gevoerd wordt in zijn natuurlijke staat en een hond heeft er echt wel iets aan.
Nou je vind niet echt de brokken weer terug maar een hond kan weinig met hard schapenvet, schapenvet moet namelijk vloeibaar zijn om zo goed mogelijk te worden opgenomen , maar het smelt niet in de hond , omdat de lichaamstemp van de hond daar niet hoog genoeg voor is, dus het heeft ook geen zin het te smelten en dan te geven omdat het alweer gestold is eer het verwerkt is door het lichaam.
Ordell schreef:ik had het ook over die blokjes vet en niet over gewoon schapenvet
Een maag is geen smeltkroes, brokken vlees smelten ook niet in de maag. Dat vet sneller door de maag gaat klopt maar het verteert gegarandeerd als het gevoerd wordt in zijn natuurlijke staat en een hond heeft er echt wel iets aan.
De oorzaak van het slecht verwerken van die bonbons ligt zoals ik al eerder schreef aan het feit dat het bewerkt is geweest, in een vetsmelterij.
En dan heb ik het nog niet over het chemische proces van het ranzig worden met daarbij, en dat is nog erger, het microbiologische proces van het bederf dat er meestal bijhoort.
De belangrijkste regel bij een natuurlijk dieet is rauw en hoe verder je daarvan afwijkt , hoe meer problemen je mag verwachten.