Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
evelyn02 schreef:

Maar zou het niet zo zijn dat de zuurgraad in de maag van een versvlees-etende hond zo laag is dat de larve niet kan overleven? Dus bij een brokken-etende hond lijkt me het risico daarom groter. Bij de mens en waarschijnlijk ook bij het schaap (ook geen vleeseter) is de zuurgraad minder laag. Dit is een theorie de Mogens wel steeds propageert.
Ja, dat zat ik inderdaad ook te denken. Wat is de kans dat zo'n leverbotje in het maagzuur van de hond overleeft? De beantwoorder van de vraag zegt trouwens ook dit:

"De leverbot, die eventueel in een aangetaste lever zit, gaat na het opeten gewoon dood in de maag van een hond"

Zo. Lekker laten grazen, die handel ;D
Door Nitus
Lizzy schreef:

Ja, dat zat ik inderdaad ook te denken. Wat is de kans dat zo'n leverbotje in het maagzuur van de hond overleeft? De beantwoorder van de vraag zegt trouwens ook dit:

"De leverbot, die eventueel in een aangetaste lever zit, gaat na het opeten gewoon dood in de maag van een hond"

Zo. Lekker laten grazen, die handel ;D
;D ;D Denk dat ik dat ook maar weer ga laten doen, maar ik maakte me toch wel eventjes zorgen hoor :o. Zat later ook te denken, de boeren hebben er ook last van dus ze zullen het zoveel mogelijk proberen te bestrijden, dus wat is de kans dat jouw hond idd in een met leverbot besmet perceel rondloopt? Juist ja errug klein, en dan gaan die larven ook nog lekker dood in het zure maagzuur van onze hondjes ;), ik ben er niet meer bang voor 8).

Barfplaats wordt gesponsord door