Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#172210
de botten hoeven niet in de vriezer omdat het beter zou zijn. ik bewaar ze daar, zoals iedereen omdat je ze dan langer kunt bewaren.
ik weet wel dat je zoetwater vis wel een poosje in de vriezer moet bewaren.
ja en het geven van botten dat is een beetje afhankelijk wat voor vlees eraan zit, als het een onderdeel van het voeren is kun je het ongeveer berekenen, in de tabellen die je in de bieb kunt vinden.
je kunt ook bot geven als recreatie bot maar dat is dan naast bijv. Carnibest, ik weet niet wat je voert, maar probeer het een keertje, als je het eng vindt hou je het vast en laat het ongeveer 5 minuten duren en dan haal je het weg, en de volgende dag weer. ze moeten leren dat ze erop knagen en niet doorslikken.
wie had dat ooit kunnen denken dat ik ooit zoiets zou schrijven ;Dik niet.
succes
Door casangio
#172470
MarijeJoanne schreef:
Hoi,

Wat botten betreft, dragende botten kun je beter niet geven of alleen maar als je zeker bent dat je hond er alleen maar even aan knaagt, maar dan nog kunnen ze hun tanden er op breken.
Schouderbladen van een lam is hartstikke goed er zit veel merg in en het is niet hard.
De dragende botten kun je open maken en het merg er uit halen. Dat is ook erg goed.
Laatst gewijzigd door casangio op do 23 sep 2004, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MarijeJoanne
#172718
Bedankt, maarruh, hoe kun je zien of het dragende botten zijn?
Ik heb er werkelijk geen flauw benul van.
Vind sommige er wel behoorlijk groot uit zien, maarja, als leek zijnde...

Lisa, jups, die inderdaad.
Kom je daar ook uit de buurt?
Door Lisa
#174147
Nee ;D En ik snap eigenlijk zelf ook nog niet waarom niet ??? Ik bestel weleens botten bij CB of pens, maar daar nooit naar binnen gestapt.
Door MarijeJoanne
#174150
Lisa schreef: Nee ;D En ik snap eigenlijk zelf ook nog niet waarom niet ??? Ik bestel weleens botten bij CB of pens, maar daar nooit naar binnen gestapt.
Tja ;D .
Ga natuurlijk nu niet zeggen, moet je eens een keer doen, want ik wil natuurlijk ook nog botten overhouden... ;) ;D 8)
Door MarijeJoanne
#174293
Lisa schreef: haha ik wacht wel totdat jij gaat zeggen dat ze hele goede, niet dragende botten hebben ;D
Zie mn vraag van even hierboven ;D, hoe kun je zien of het dragende of niet-dragende botten zijn?
Door casangio
#174649
MarijeJoanne schreef:

Zie mn vraag van even hierboven ;D, hoe kun je zien of het dragende of niet-dragende botten zijn?
Sorry, zit maar af en toe even op het forum ;) ;)
Dragende botten zijn die lange knoken. Schouderbladen (zien er uit als een tennisracket), ribben, nek en er zijn er ook die schapekop geven ( maar ik ben daar huiverig van omdat ik vind dat er zoveel hard bot in zit). dat alles kun je wel geven. Dragend bot betekent de botten die het lichaam dragen, dus dat is alles wat onder het lichaam zit of hangt ;D ;D
I
Door MarijeJoanne
#174697
CaSanGio schreef:

Sorry, zit maar af en toe even op het forum ;) ;)
Dragende botten zijn die lange knoken. Schouderbladen (zien er uit als een tennisracket), ribben, nek en er zijn er ook die schapekop geven ( maar ik ben daar huiverig van omdat ik vind dat er zoveel hard bot in zit). dat alles kun je wel geven. Dragend bot betekent de botten die het lichaam dragen, dus dat is alles wat onder het lichaam zit of hangt ;D ;D
I
Ben nog niet geheel wakker, daar kan het aan liggen, maarrrrrrrrrrrr, wat hangt onder het lichaam wat dragend is? ;D ;D ;D
Door MarijeJoanne
#174699
Seconde later bedenk ik dat er ook nog vliegende schepsels zijn 8) .
Maargoed, op het moment dat die botten dragend zijn, staat ie op een oppervlak en dan zit het dus nog steeds onder het lichaam en hangt het niet meer ;) .
Door MarijeJoanne
#174702
En vergeet ik je helemaal te bedanken voor het antwoord..... Bedankt ;D .

En waarvoor sorry trouwens? Vraag was naar aanleiding van jouw antwoord gesteld, maar in het algemeen hoor.
Het verschil tussen wat dragende botten en niet dragende botten zijn wist ik al (de naam zegt het al, wat het lichaam draagt, de poten dus), alleen dus niet hoe je dat kon zien.

Maargoed, die lange knoken kan ik dus weggooien, met aan het begin en/of eind die ronde dingen?
Door Lupa
#174824
MarijeJoanne schreef:

Ben nog niet geheel wakker, daar kan het aan liggen, maarrrrrrrrrrrr, wat hangt onder het lichaam wat dragend is? ;D ;D ;D
;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door