Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gonny
Sindy (5 jaar) is ook brokkenhond maar eet afentoe ook een vers bot! de 1e keer kon ze idd heel moeilijk poepen maar ze mag nu gewoon een minuut of 10 per keer knagen en dan gaat t goed hoor!! maar lust max dan geen vers vlees?? Boris vreet echt zn bak erbij op!!
Door Lizzy
Ja, het kan wel. Er zijn zat meer mensen die het doen. Maar het is inderdaad buitengewoon verstandig om de hond niet langer dan 10 minuten aan het bot te laten eten. En ik blijf het afraden trouwens. Ik vind het een slechte combinatie en blijf dat vinden en zal niemand aanmoedigen het wel te proberen.
Door Lupa
oik ben niet zo vies aangelegd maar ik zou personelijk een gerookt bot nooit buiten laten liggen en zeker geen mand.
Dat er iets mee is hoefje niet altijd te zien bederven kan ook stil gebeuren.
De merg die erin zit is gerookt(en de bot ook) neem bv gerookt vlees van je zelf en zet die een mand buiten, nee dat lijkt me niet goed.
Rouw bot is volgens mij weer anders, honden begraven botten om ze dan weer op te graven, maar een gerookt bot heeft een hele andere procedee gehad.
Mijn gevoel zegt gooi dat ding weg en koop een nieuwe
Door Supermax
Max vreet geen vers vlees, heb hem laatst frostifit geprobeerd te voeren maar meneer keek me aan alsof ik 'm probeerde te vergiftigen.......Idem Dito met de vuile pens.
Ik zat er sowieso al over te denken om dat bot weg te mikken, zeker omdat het nu ook slechter weer wordt/is. Dan ligt het helemaal te liggen. dus dat gaat van de week wel enkele reis vuilnisbak ;).
Maar als ie straks wel op CB staat (Volgens de informatie van hun vreet elke hond het....) mag ie op die dagen dan wel een vers bot of dan ook nog niet?
Door Lupa
dat mag die wel alleen als hij weet wat die mee kan doen en zijn maag gewend is aan vers.
kijk bij botten documenten.
ik zou hem een tijdje cb geven en als het helemaal goed gaat dus geen diaree of wat anders kun je voorzichtig beginnen met bv een plattegeslagen kippenvleugeltje.
Door Chezzies
Hoi Mieke, zon bot een maand buiten laten liggen en dan er nog van laten eten zou ik zelf niet doen.

Deze botten heeft Tj vroeger vaak gehad en zijn tanden waren onder helemaal afgesleten. Ik heb toen ik dat ontdekte die botten dan ook niet meer gegeven. Ik was toen ook niet zo met botten en vers bezig als ik nu ben.

Dat Max de lap pens niet hoefde kan ik nog wel begrijpen, er zijn wel meer honden die niet weten wat ze er mee aanmoeten als ze dit voor het eerst krijgen.
Door Supermax
Het bot ligt nu ook netjes in de vuilnisbak hoor. Kwam er toch langs op weg naar de schuur dus dacht laat ik het maar meteen weggooien ben ik daar ook weer vanaf :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door