Angelique schreef:Wedden van niet
Puh! Wedden dat je al iets aan het bedenken bent![]()
![]()

Moderator: Lizzy
Angelique schreef:Wedden van niet
Puh! Wedden dat je al iets aan het bedenken bent![]()
![]()
Lizzy schreef: Nee serieus: ik ga er (zoals Ria ook al schrijft) NIET aan toe geven! Ze bekijkt het maar.Het is erg warm Lizzy, en sommige honden hebben daar meer last van als anderen.
Vanmorgen at ze haar karkasje weer op trouwens. Nu loopt Brutus overigens te trutten... ik vind hem ook erg sloom. Ben er niet helemaal gerust op....
Janet schreef: Al gedreigd met Pedigree of Frolic ???.Nee, maar tis wel een goed idee
Nou ja, kan het niet zo zijn dat ze gewoon even zoveel gevogelte achter elkaar heeft gekregen dat ze het gewoon echt niet meer wil? Net als wanneer een mens bijvoorbeeld teveel te vaak van iets eet, dat het op een gegeven moment tegen gaat staan?Tja, wie zal het zeggen.... Maar tis zo gek dat ze alle gevogelte ineens goor vindt! Niet alleen kip, ook parelhoen en dat vond ze zo lekker!
In de natuur hoeven honden dit soort geintjes niet te flikken, want als ze dan niet eten, is het erg jammer. Maar mensen zijn vaak makkelijk te vermurwen en de honden weten dat ze toch wel weer iets krijgen (ze moeten immers eten?).Eens. Ik moet zeggen dat ik mezelf redelijk streng vind. Wat ze niet eet, krijgt ze de volgende maaltijd gewoon weer aangeboden.
Als je per se wil dat Pinkel toch gevogelte eet, waarom maal je het dan niet gewoon en geef je een gedeelte, desnoods gemengd met iets anders (gf-mix oid). En als tandenborstel zijn er voldoende alternatieven, lijkt me.Ja, dat kan ik wel doen hoor.... Ik begin daar van de week maar eens mee.... Pff, zeikerd, die honden!
Lizzy schreef: Ik moet zeggen dat ik mezelf redelijk streng vind. Wat ze niet eet, krijgt ze de volgende maaltijd gewoon weer aangeboden.
Netty schreef: Lizzy, Tof is ook gaan mutsen met het eten sinds Joep er niet meer is.Ik word er echt niet goed van hoor... ze mot het allemaal niet meer... vanmorgen gaf ik haar hoen en ze kieskauwde er inderdaad op alsof het gif was! (lekker herkenbaar dus). En vanmiddag was ze misselijk van de honger. Ging gras staan eten.... (en dit brengt echt heel nare herinneren naar boven waardoor ik me echt dodelijk ongerust maak).
vond ze kippenpootjes lekker, kijkt ze me nu aan of het puur vergif is.
zonet heb ik haar kalfs bot gegeven, voor de tanden, ligt ze het alleen maar af te likken, grrr
ik ben nu ook begonnen met een tandenborstel....
gek genoeg vind ze dat, in vergelijking met tot jaren terug, erg prettig en doet haar bekkie open om er goed bij te kunnen.
ik maak er geen punt van, het zal wel weer over gaan![]()
Lizzy schreef:ik schenk er geen aandacht meer aan, als je weet hoe weinig ze eet, maar ze schijnt er genoeg aan te hebben. ze wordt wat minder rond, maar er kon wel wat af. maar het eten is echt stukken minder sinds Joep er niet meer is.
Ik word er echt niet goed van hoor... ze mot het allemaal niet meer... vanmorgen gaf ik haar hoen en ze kieskauwde er inderdaad op alsof het gif was! (lekker herkenbaar dus). En vanmiddag was ze misselijk van de honger. Ging gras staan eten.... (en dit brengt echt heel nare herinneren naar boven waardoor ik me echt dodelijk ongerust maak).
Goed, ik liep naar de hondenkoelkast en mevrouwtje rende mee. Ik dacht "ha, die heeft echt honger" maar mooi dat ze haar parelhoen weigerde.... En nu heeft Brutus het gejat en opgegeten...
Zij eet overigens haar lamsbotjes nog wel... ze eet dus slechts wat ze echt lekker vindt en voor de rest kan ik het bekijken.
Lizzy schreef: Nou Netty, het is alsof je het over Pinkel hebt.... Misschien zijn ze 'gewoon' hun 'bak-nijd-maatje' kwijt en staan ze nu daarom zo te trutten.....?Ik ben Netty, dan wel niet, maar ik denk dat dat wel de grootste oorzaak is van het niet eten. Ik moet Nitus ook altijd bij Gitte in de buurt botten geven anders eet hij ze niet op