Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
gertie schreef: Ik dacht dat granen zo´n beetje taboe was :o Maar als ik het goed begrijp is er niets mis mee om zo af en toe bijv. oud bruinbrood te geven?
Het verschil is ook, geef je soms een stukje brood of wat rijst, of geef je dagelijks ruim 60% granen en dan ook nog minderwaardigen zoals gerst/mais en het bijbehorende plantaardige afval daarvan.
De meeste honden met een granenallergie kunnen het beetje (circa 3 %) (gepofte) rijst in CB goed verdragen. Zoniet, dan wordt er op verzoek een rijstvrije voor je gemaakt.
Door Lizzy
gertie schreef: Ik dacht dat granen zo´n beetje taboe was :o Maar als ik het goed begrijp is er niets mis mee om zo af en toe bijv. oud bruinbrood te geven?
Nou, het ligt er een beetje aan, vind ik. Kijk, mijn honden eten nul granen. Ik stel zelf hun voer samen. Zonder graan dus. En mijn honden hebben geen graanallergie. Dus heel soms, als ik eens een korstje oud bruin brood over heb (zelf gebakken), dan geef ik dit aan de honden. Ze vinden oud brood lekker, dus da's een soort gebakje voor ze. Gebak is ook niet gezond, maar ik zondig ook wel eens ;D
Door Lizzy
Sammy_Shunka schreef: Hoi!!!

Misschien zo nu en dan eens geven.1 keer per maand of zo.
Ik zou eerst eens kijken of deze maaltijd jouw hond goed bevalt. Bevalt het niet: zou ik het nooit geven. Ik denk dat het "hoe vaak je dit geeft" ook een beetje afhankelijk moet zijn van hoeveel graan je al geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door