Vit. C. 1000 mg (Time Released) van kruitvat. Zijn die niet geschikt voor de hond?
Er zit wel Calcium in, maar dat is toch te verwaarlozen?
Moderator: Lizzy
Sander schreef: Wat is er mis met gewoon ascorbinezuur? Ik heb wel eens een potje puur ascorbinezuur gekocht. Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als kuikenzout. Een potje van 100 gram kost een paar euro. Ik heb het voornamelijk voor mezelf gebruikt, want ik heb niet het idee dat m'n honden het op dit moment nodig hebben. Het smaakt wel erg zuur.Eigenlijk zeg je het zelf al....
Paul_Barte schreef: Voordat de time-released tabletten de kans krijgen om vitamine C af te gaan geven zijn ze het darmkanaal (met name de dunne darm) al gepasseeerd.Oh. Dan heeft hij dus al die tijd GEEN vit. C gehad?
Héél behoorlijkde ester-c plus van solgar zijn capsules, je kunt de inhoud hiervan ook over/door het eten doen (had ik voor de zekerheid al even nagevraagd)ik deed ze door het vlees maar daar trapte meneer maar een paar keer in, nu eet hij er netjes omheen. Breken lukt me niet dus stop ik die pil maar gewoon achterin zijn keel. Dus als je nog ideeën hebt...?
Paul_Barte schreef:Uhhhhmmmmm nou kan ik misschien een identiteitscrisis hebben hoor, maarruhhhhh is vitamine C niet per definitie alleen in water oplosbaar....... ??? ??? ???Als je op zoek gaat naar het merk 'Esther' ...is nergens te koop!!
Indien je 'Ester C' vitaminetabletten wilt komen in iedere drogist, reform etc. etc.
Esther C is een vetoplosbare NIET zure vitamine C.
Paul_Barte schreef: Ester-C plus van Solgar verdient wat extra aandacht. Deze vitamine C bestaat uit een complex van stoffen. Het bevat een niet zure vorm van vitamine C en een groot aantal complexfactoren (bioflavonoïden: rutine, hesperidine, quercetine). In deze vorm komt vitamine C ook in de natuur voor. Een aantal van deze complexfactoren zijn direct in vet oplosbaar zodat het lichaam deze vitamine C ook direct voor weefsel dat uit vet bestaat kan gebruiken. "Gewone" vitamine C is alleen in water oplosbaar en moet door het lichaam eerst worden omgezet in een in vet oplosbare vorm.
Door deze eigenschappen is Ester-C plus van Solgar veel effectiever dan gewone vitamine C. De voordelen op een rijtje:
Twee maal sneller opgenomen
Twee maal zo lang in het weefsel
In vet oplosbaar
Niet zuur