- za 09 feb 2008, 15:53
Ik geef hier een van mijn kleine honden wel geitenrib en dat wordt dan wel eens een stuk van één rib. Dat kan risico vol zijn, maar dat risico neem ik.
Als je een groter stuk in de breedte gaat doorknippen, dan krijg je volgens mij hapklare stukjes en dat lijkt me nog veel riskanter.
Als je per ribmaaltijd onder de 200 gram wilt blijven is er niet zo veel keus.
Misschien is het wel zo, dat kleinere honden helemaal geen rib zouden moeten eten. Dat is ook een optie. Is het overwegen waard.
Drie krijgen het hier niet, maar Karmijn wel. Ze is een rustige eter. Laatst heeft ze 's nachts de hele gang onder gespuugd na het eten van een lekker kipkarkasje. Kennelijk had ze toen een whisbone zo ingeslikt en dat moest er uit.
Alweer een hele tijd terug heeft Guusje een ellendig stukje bot uitgekotst.
Iets van eend, lijkt op drumsticks. Wil ik niet voeren, want dat vind ik nu echt link. Ik had dat eendgedoe besteld en zo als dat gaat, toch maar geven. Ging een paar keer prima totdat Guus het kennelijk helemaal had ingeslikt. Kwam er de volgende ochtend netjes helemaal uit. Is toch ook een flink stuk. De rest ging toen toch maar wel de Otto in.
We hebben kennelijk het geluk aan onze kant.
Voor haastige eters hier geen rib, wel konijnenkop en daarvan zouden ze toch ook een laatste stuk kunnen inslikken, maar dat wordt zorgvuldig gekauwd.
Het blijft toch opletten, hoe je hond eet en naar mijn idee, vooral rust bij het eten.
Hanny