Jeetje wat zal je geschrokken zijn!
Gelukkig kon je snel reageren en is het goed afgelopen.
Ik denk er ook wel eens over na hoe ik dat zou moeten doen bij mijn kanjers van 40-50 kilo... die til ik niet even op.
Moderator: Lizzy
Anthraciet schreef:Dan til je de achterpoten op, tegen je aan, net zoals een kind in handstand. dan drukken op de buik vlak achter de ribbenkast.
Ik denk er ook wel eens over na hoe ik dat zou moeten doen bij mijn kanjers van 40-50 kilo... die til ik niet even op.
Do schreef: iomdat denk ik dat de stukken die ze eruit happen veliger zijn omdat het kapot gescheurd is?als ik het aan een stuk geef wordt er niets uitgehapt. Het wordt in een keer ingeslikt.
en omdat ze zelf bepalen hoe groot het stuk is?
maar als je in "brokken"snijd dan is er soms maar 1 mogenlijkheid en dat is naar binnen slurpen
Kruimel schreef: Nou, ik neem aan dat als je ze een hele pens van 12 kilo geeft ze die niet in 1x naar binnen werken. Dan moeten ze wel kauwen en knagen om er stukken af te krijgen. De truc is dan natuurlijk wel om de resten op tijd weg te halen anders wurgen ze alsnog een groot laatste stuk naar binnen.Tja Kruimel, Neem Armagnac die weegt 12 kilo. , die krijgt per week 385 gram orgaanvlees (dat is dus inclusief lever, hart,nier). Hij heeft een keer een lap van 500 gram gekregen. Het wordt gewoon in zijn geheel naar binnen gewurgd. En dat gaat zo snel dat als je even naar de andere hond kijkt je het hebt gemist. Tanden reinigen? Vergeet het dus maar. En dan kan je uitrekenen hoelang hij dan geen pens meer mag want bij mij is pens orgaanvlees. En het gaat hier dus niet alleen om pens, maar gewoon ook om vlees(lappen). Je kan moeilijk alles in lappen van 12 kilo aanbieden (zou wel gemakkelijk zijn hoef ik nog maar 1x per maand te voeren ::))
Het handige aan hele penzen is ook dat je ze aan een stevige boom of hek kund spijkeren of vastbinden, dan kunnen ze hem ook niet in 1x naar binnen werken.
Anthraciet schreef: Jeetje wat zal je geschrokken zijn!zie alhier:
Gelukkig kon je snel reageren en is het goed afgelopen.
pike schreef: als ik het aan een stuk geef wordt er niets uitgehapt. Het wordt in een keer ingeslikt.Tja Kruimel, Neem Armagnac die weegt 12 kilo. , die krijgt per week 385 gram orgaanvlees (dat is dus inclusief lever, hart,nier). Hij heeft een keer een lap van 500 gram gekregen. Het wordt gewoon in zijn geheel naar binnen gewurgd. En dat gaat zo snel dat als je even naar de andere hond kijkt je het hebt gemist. Tanden reinigen? Vergeet het dus maar. En dan kan je uitrekenen hoelang hij dan geen pens meer mag want bij mij is pens orgaanvlees. En het gaat hier dus niet alleen om pens, maar gewoon ook om vlees(lappen). Je kan moeilijk alles in lappen van 12 kilo aanbieden (zou wel gemakkelijk zijn hoef ik nog maar 1x per maand te voeren ::))Nou, ik zou dat dus doen. Om het te leren. Een halve pens kan ook en je hoeft hem natuurlijk niet helemaal op te laten eten, je kunt hem zoveel ervan af laten knagen als je voldoende vindt en hem dan weghalen. Van af en toe eens een flinke maaltijd pens zal hij niet slechter worden mits je het maar niet wekenlang elke dag voert.
Kruimel schreef: Nou, ik zou dat dus doen. Om het te leren. Een halve pens kan ook en je hoeft hem natuurlijk niet helemaal op te laten eten, je kunt hem zoveel ervan af laten knagen als je voldoende vindt en hem dan weghalen. Van af en toe eens een flinke maaltijd pens zal hij niet slechter worden mits je het maar niet wekenlang elke dag voert.Ik volg je wel en ben het ook wel met je eens dat hij er niet slechter van wordt, maar waar het dus in beginsel om ging: Hoe voorkom je dat je hond in zijn eten dreigt te slikken. Wat is veiliger: Hele lappen vlees of hapklare stukjes. Ik opteer dan toch voor hapklare stukjes.