En hoelang zal ze op de kvv moeten eer ik met barf kan beginnen....want ik heb begrepen dat de zuurgraad eerst omhoog moet..Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je na een maand kvv wel aan de beginnersdingen kan gaan ! Succes !!
Moderator: Lizzy
En hoelang zal ze op de kvv moeten eer ik met barf kan beginnen....want ik heb begrepen dat de zuurgraad eerst omhoog moet..Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je na een maand kvv wel aan de beginnersdingen kan gaan ! Succes !!
audier schreef: Maar het is (voorlopig) niet te bedoeling dat we door de weeks ook gaan barfen....eerst alleen in het weekend om te beginnen. Dus nu krijgt ze doordeweeks kvv (vanaf 1 jan pas hoor) en dat gaat tot nu toe prima. Gewone stevige poep en ze vindt het natuurlijk heerlijk. S ochtends krijgt ze nog wel brok maar ik denk dat we daar ook maar mee gaan stoppen...Hoi Karin, aha OK, nou, het is natuurlijk prima om kvv te geven. Maar in het weekend kun je haar dus gerust mee laten barfen hoor. En ja, ik zou dus beginnen met goed platgeslagen kippennekjes als vleesbotje. Dus dan zou je bijv. een maaltijd kunnen geven met wat spiervlees en groentemix en eventueel een paar kippennekjes. En als dat lekker gaat, dan kun je bijv. de ene dag spiervlees + groente geven en de andere dag een parelhoenkarasje. En zo verder. Gewoon goed kijken hoe je hond reageert op deze voedingsmiddelen en het vleesbot rustig aan opbouwen: komt het helemaal goed. Dat maagzuur wordt al zuurder op het moment dat je stopt er koolhydraat in de gooien (oftewel brokken). De maag en het hele spijsverteringssysteem moet alleen wel wennen aan het verteren van vleesbot. En dat duurt even.
Maar ik begrijp uit jou antwoord Lizzy dat ik bijvoorbeeld nu al wel kippennekken kan gaan geven...ze hoeft niet eerst een bepaalde tijd op de kvv voor die zuurgraad in de maag?
Groetjes, Karin
chieppie schreef: ons oudje van 17 eet heel smakelijk de kippennekken en karkassen weg hooreet jouw hond dan geen lever, of ook nog kvv ? heb je weleens biologische lever geprobeerd, zitten minder afvalstoffen in en dan wil je hond het misschien wel...
alleen lever haalt ie zijn neus voor op
de kippenhartjes gaan wel
de rest vind ie niet echt lekker
dus die krijgt gewoon 2 keer per dag kippennek en karkas en soms toch wat hartjes
peerle schreef: eet jouw hond dan geen lever, of ook nog kvv ? heb je weleens biologische lever geprobeerd, zitten minder afvalstoffen in en dan wil je hond het misschien wel...ja, hij krijgt wel rodi en kenner