Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Nee, in 2 jaar barf nog nooit iets mis gegaan. Wel ben ik voorzichtig met wat voor botten ik voer. Liefst alleen van kleine dieren (gevogelte ed). Met ribben en nekken (nek voer ik sowieso niet meer) heb ik toch wel regelmatig gehad dat stukjes niet goed verteren en die worden dan uitgekost. Op zich niet erg, maar ik gebruik dan liever ander bot. Probleem is dat ik er niet altijd van op aan kan dat het bot ook daadwerkelijk van heel jonge dieren afkomstig is en dus zacht genoeg. Overigens is er wel buiten eens bijna iets mis gegaan met een stok, die haakte tussen boefs onder en bovenkaak vast. Tja, een ongelukje zit natuurlijk altijd in een klein hoekje, maar dat staat verder los van barf, mits je verantwoordelijk voert.
Die twee maanden dat ik voer is er ook nooit ites mis gegaan. Wolfje heeft wel toen hij nog pup was (5 maanden of zo) een afgekluifde sparerib te pakken gehad die hij in 1x doorslikte... Veel last heeft hij er niet van gehad behalve met het poepen... dat deed toch wel zeer.
Hier 6 honden die volledig barfen. Ik heb nooit iets platgemept en ik geef alles zo groot mogelijk, juist omdat ze vrij gulzig zijn, anders kauwen ze helemaal niet meer, maar hier is nog nooit iets misgegaan met vers. Wel vroeger met een dentastix dat een hond bijna er in stikte... :(
Ik sta er ook 100% achter om het te voeren, niet omdat ik het 'stoer' vind of zow, maar omdat ik nu bergen gelezen heb over barfen, en dit gewoon het best is.
Wij zijn nu ca. 2 weken bezig met kvv en vers, kan het ook zijn dat je hond daar rustiger van word? Mijn hond schooit ook niet meer ;D ,komt dat ook door vers en kvv? Of zal dat gewoon toeval zijn?
eefje_ates schreef: Wij zijn nu ca. 2 weken bezig met kvv en vers, kan het ook zijn dat je hond daar rustiger van word? Mijn hond schooit ook niet meer ;D ,komt dat ook door vers en kvv? Of zal dat gewoon toeval zijn?
Anuki schooit nog steeds even erg als met brokken. Ze is alleen iets enthousiaster als ik bezig ben met het klaar maken/zetten  :dribble:
hier gaat het ook goed tot nu toe, ff afkloppen ;) De moeder kauwt alles met de grootste preciesie, de pup van 5 maanden weet niet hoe snel ze het naar binnen moet krijgen en dat vind ik toch eng om naar te kijken, dus ik hou tegenwoordig de andere kant van het vleesbot vast en als ze dan goed heeft geplet, pak ik dat stuk weer vast , zodat ze de andere helft ook goed plet zo heb ik er zelf geen moeite mee ;)ze krijgt duifkarkas, kippenruggen, ik laat haar wat op konijn omkauwen en parelhoen krijgt ze ook...en af en toe voor de snack runderknars en das van mooie jonge beestjes lekker zacht spul ....
Hier in die ruim3 jaar dat de honden barfen nog nooit wat mis gegaan. Natuurlijk wordt er weleens iets opgegeven maar niet vaak en niet veel. Ook geef ik ribben (hert, geit en lam) en tot nu toe alles goed. Hier krijgen ze echter geen geitennekken of kalfsstaarten, daar voel ik me niet happy bij. Runderknars 1 keer gegeven maar ik denk dat ik een foute lichting had als ik dat zo hier lees want die van mij waren keihard.
De honden en katten barfen nu 6 jaar (Kátur korter, die wordt in april 5, zodoende) en nog nooit ergens een probleem mee gehad. Meppen doe ik alleen voor de kleine tandeloze katten, de honden eten alles zo. Zelfs nog nooit te haastig gegeten en weer overgeven om het alsnog netjes te kauwen. Ze kauwen gewoon keurig en laten harde stukken liggen.
Hier is het altijd goed gegaan en ik knip nooit iets in of zoiets.
Maar ik blijf er wel altijd bij in de buurt als ze eten en ik geef geen harde botten e.d. zoals hier op BP ook geadviseerd wordt.
Het is een machtig gezicht om je hond te zien kluiven en genieten van een mooi stuk bevleesd bot!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door