Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
De pompoen is een succes! Heb het in de groentenmix gedaan en Ikijok eet het zonder problemen op! Heb het restje in blokjes gesneden en in de vriezer gedaan. Da's mooi voor door de volgende mix....

Rachel.
Door pike
202spots schreef: Je kan je  de pompoen eventueel wel rauw geven,maar ik vind het rauw niet om te pruimen,gestoomd is het beter te eten. (net zoals de Bataat aardappel, die word ook eerst gekookt en is gekookt ook lekkerder op de maag )
Kijk dat wist ik niet, ik doe meestal een bataat door de groentemix maar ik heb hem nog nooit gekookt. Hoe lang kook je die voor de honden?
Door 202Spots
Alles wat ik zelf ook rauw eet,dat doe ik rauw door de groentemix, dus eigenlijk de meeste groentes.
Maar de pumpkin en bataat zijn dus getest en rauw niet lekker
ongekookte bataat/aardappel heeft weinig of geen smaak en ik vind het zelf niet om te pruimen wanneer het rauw is,pompoen is rauw ook niet lekker,dus ik geef het gekookt/gestoomd aan de honden.
Pompoen doet ik in grote stukken gesneden 'n minute of 3 onder druk in de snelkookpan.
Bataat kan je in z'n geheel in natte stuk keukenrol in pakken en  4-5 min in de mangetron, of anders zoals aardappel koken.
(Rauwe bataat ligt ook zwaar op de maag :-\)
Door Mevroi Kruim
Van bataat kan ik het me helemaal voorstellen, dat is grotendeels zetmeel en dat is rauw niet te verteren, dus die zou ik ook koken als ik 'm niet zelf opat (zoooo lekker uit de oven!)
De pompoen gaat hier rauw prima dus die geef ik rauw. Het zal misschien ook van de soort afhangen, er zijn zoveel verschillende pompoensoorten.
Door pike
Gepureerd en gemixt gaan hier alle groenten erin, maar als ik van welke soort dan ook een rauw stukje voorhoud dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen  ;D 
Maar als bataat slecht verteerbaar is dan kook ik hem in het vervolg en dan kan de pompoen ook wel aan het eind eventjes meekoken. Pureert bovendien een stuk gemakkelijker  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door