Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
laura schreef: ook enig idee hoeveel erin zit????
500ml,goed voor huid,vacht en extra weerstand.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 27 apr 2004, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
Ik heb t idee dat ik een beetje lastig ben met al die vragen, maar ik ben blij dat ik wat gevonden heb. Die capsules zijn hierbij vergeleken nogal prijzig en superonhandig....

Bedankt, ik zal t binnenkort gaan proberen!!!
Onze hond is op en top gezond, maar volgens mij is het wel een goede aanvulling op het barfmenu!
Door ~anna~
laura schreef: Ik heb t idee dat ik een beetje lastig ben met al die vragen, maar ik ben blij dat ik wat gevonden heb. Die capsules zijn hierbij vergeleken nogal prijzig en superonhandig....

Bedankt, ik zal t binnenkort gaan proberen!!!
Onze hond is op en top gezond, maar volgens mij is het wel een goede aanvulling op het barfmenu!
Mijn honden krijgen kvv dat is compleet maar omdat ze best wel een aktief leven hebben vind ik wel dat ze dit wel kunen gebruiken.zo 3-4 keer per week.
En voor barfers lijkt het mij uitstekend er zit trouwens ook vit.C en vit.E in.
Door Paul_Barte
Ga a.u.b. het vloeibare schapenvet van Biofood NIET verwarren met visolie!!
Dat er een klein beetje visolie doorheen zit maak van een schaap geen vis :-\
De adviesprijs is trouwens 6,95 voor 500 ml en voor die prijs kan dat ook helemaal niet.

Betere keus is het advies van Angelique maar dat krijg je echt niet voor die prijs ;)
Door laura
Paul_Barte schreef: Ga a.u.b. het vloeibare schapenvet van Biofood NIET verwarren met visolie!!
De adviesprijs is trouwens 6,95 voor 500 ml en voor die prijs kan dat ook helemaal niet.

Betere keus is het advies van Angelique maar dat krijg je echt niet voor die prijs ;)
Sorry hoor, maar het ging me echt niet om de prijs!!!!

Ik wil van een schaap ook geen vis maken...
Is het volgens jou geen goede aanvulling dan??? Ik snap dat in de zalmolie meer visolie zit, maar de andere componenten van de biofood zijn toch ook goed om te geven????
Als zalmolie beter is bestel ik die, zo simpel ligt dat.... (zolang het geen vijftig euro kost ;D) Ik zag dat het via internet te bestellen is.

Zoals ik al schreef gebruik ik het niet speciaal ergens voor, maar gewoon als aanvulling en voorkoming van dus als het ware!!!

Kom maar op met de advisen dan!!! Ben benieuwd
Door Paul_Barte
laura schreef:

Sorry hoor, maar het ging me echt niet om de prijs!!!!

Ik wil van een schaap ook geen vis maken...
Is het volgens jou geen goede aanvulling dan??? Ik snap dat in de zalmolie meer visolie zit, maar de andere componenten van de biofood zijn toch ook goed om te geven????
Als zalmolie beter is bestel ik die, zo simpel ligt dat.... (zolang het geen vijftig euro kost ;D) Ik zag dat het via internet te bestellen is.

Zoals ik al schreef gebruik ik het niet speciaal ergens voor, maar gewoon als aanvulling en voorkoming van dus als het ware!!!

Kom maar op met de advisen dan!!! Ben benieuwd
Was niet tegen jou hoor Laura maar meer in het algemeen :-[

Waarom geeft men visolie. In het algemen voor de omega-3 vetzuren maar die kun je ook halen uit de goedkope lijnzaadolie o.i.d.
Bij visolie gaat het om het percentage EPA en DHA, dit zijn stoffen die de vis al heeft omgezet uit de basisvetzuren en een welkome aanvuling kunnen zijn op het menu van de hond met name voor huid en vacht.

In vioslie zit alleen maar vislolie en verder niets anders. Meestal is het aangevuld met een klein percentage vitamine E om het houdbaar te maken,

Kan helaas geen product vinden op de pagina van Biofood die WEL goed is om te geven, zie alleen maar onzinnige dingen zoals gistsnoepjes en meer van die rommel.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 27 apr 2004, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
Paul_Barte schreef: Ga a.u.b. het vloeibare schapenvet van Biofood NIET verwarren met visolie!!

Het kost hier 4,45 net nog gebelt en ik geef het inplaats van schapenvet.
Door ~anna~
Paul_Barte schreef:

Was niet tegen jou hoor Laura maar meer in het algemeen :-[

Waarom geeft men visolie. In het algemen voor de omega-3 vetzuren maar die kun je ook halen uit de goedkope lijnzaadolie o.i.d.
Bij visolie gaat het om het percentage EPA en DHA, dit zijn stoffen die de vis al heeft omgezet uit de basisvetzuren en een welkome aanvuling kunnen zijn op het menu van de hond met name voor huid en vacht.

In vioslie zit alleen maar vislolie en verder niets anders. Meestal is het aangevuld met een klein percentage vitamine E om het houdbaar te maken,

Kan helaas geen product vinden op de pagina van Biofood die WEL goed is om te geven, zie alleen maar onzinnige dingen zoals gistsnoepjes en meer van die rommel.
Paul op de openings pagina van hun site.
Door laura
Misschien is een combinatie van beide een oplossing ;D

Soms voel ik me te snel aangesproken denk ik.... :-[

Een ding is zeker, die capsules komen mijn huis niet meer in !!!!!

Is schapenvet ook een goede aanvulling? Het zou volgens mij goed zijn voor de vacht, maar zit er ook iets in net als bij de visolie dat belangrijk is om te geven. zoals de omega 3 ???

Paul, is de zalmolie van henne een goede olie??
Ik vind het persoonlijk nog wel te betalen.... Met een pompj gebruik ik t wel sneller.... Die capsules vergeet ik vaker als dat ik t gebruik.....
Onze hond krijgt 1 keer in de week een blikje sardientjes, zit hier al visolie in?? Of is dit niet genoeg??/
Door ~anna~
Biofood promote dit als schapenvet met als extra zalmolie(omega)maar als je gaat voor puur visolie(zalm)dan is dit wat anders.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 27 apr 2004, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twister
Ik zag van de week op de show in Goes dat Biofood nu ook zalmolie verkoopt. Weet alleen niet hoe het zit met de kwaliteit in vergelijking tot de zalmolie van Henne?
Door Paul_Barte
Scahpenvet is eigenlijk een beetje onzinnig om te geven of het moet zijn om je hond wat extra gewicht te bezorgen. (het vloeibare schapenvet van Biofood b.v. levert 8400 Kcal!!)

Normaal gesproken zit in vleesvoer voldoende vet en bij het barfen zit er voldoende vet aan en in het vlees en andere organen.

De zalmolie van Henne is zonder meer een goed product.
Door laura
Ok, geen schapenvet dus..... te mager is z niet!

Iemand ervaring met bestellingen via hondenshop.nl????
Of is er een adres waar de henne zalmolie goed te krijgen is??? Dit verkopen ze neem ik aan niet in elke dierenwinkel???
Door poesiemauw
ik heb bij de drogist (kruidvat) visolie capsules gekocht van het merk sunwell.ze kosten 6,99 en er zitten er 60 in.k heb ze zo opengeknipt en door het voer gedaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door