Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pike
Ronja schreef: Maarre, is zalmforel niet iets héél anders dan zalm? Ik bedoel qua omegazuren?

Is een heel andere vis maar bevat toch aardig wat vet. HEb even zitten zoeken maar blijkbaar iets meer vet dan een sardien maar minder dan zalm.

Wat apart trouwens dat Ronja dan voor die zalmkoppen een moord doet.  :o
Nooit óver de vijver gesprongen maar toen we de zalmkoppen (gratis gekregen van de visboer) aan het splitsen waren sprong ze grommend over de vijver en kwijlde!!!! :-[ :-[ Nog nooit gebeurd dus!  We konden de koppen net redden. die moesten eerst nog 3 weken de vriezer in vanwege de parasiet.
Atlantische zalm hoeft niet ingevroren, alleen pacifische  ;)
Door roefus
Ronja schreef: Maarre, is zalmforel niet iets héél anders dan zalm? Ik bedoel qua omegazuren?
Wat apart trouwens dat Ronja dan voor die zalmkoppen een moord doet.  :o
Nooit óver de vijver gesprongen maar toen we de zalmkoppen (gratis gekregen van de visboer) aan het splitsen waren sprong ze grommend over de vijver en kwijlde!!!! :-[ :-[ Nog nooit gebeurd dus!  We konden de koppen net redden. die moesten eerst nog 3 weken de vriezer in vanwege de parasiet.
Nee, is forel  :D maar het visvlees heeft de kleur van zalm.  ;)
En redelijk vet, dus met omega-3 zit het wel goed.

Tja, ik krijg het gevoel dat honden óf een hekel aan vis hebben óf niet.
En zeker fijn dat jouw Ronja de zalmkoppen waardeert  ;) :) :) :)
Door pike
roefus schreef: Nou, ik was al weer eens té enthousiast.  ::)
Voor Roefus anderhalf sardientje in kleine stukjes gesneden (evenals koppie van de zalmforel) en voor Lara een half sardientje en ook zo'n kopje.
Dit door wat konijnlevertjes gemengd, en yep...de levertjes werden er vakkundig tussenuit gevist (vind dit wel een leuke woordspeling).  :P

Pffff.... Roef raakte de stukjes vis nog niet eens áán en als ik het oppakte om het hem geven, hield-ie zijn mond stijf dicht.  :-X
Alsof ik hoogstpersoonlijk pogingen deed om hem te vergiftigen.
Lara heeft nog een paar stukjes naast haar bak gesleept, er eens overheen gelikt, om het vervolgens allemaal te laten liggen.

Geen succes dus.
Ik heb eerst nog overwogen om het te gaan malen en het dan mórgen door een pakje pens van Smuldier heen te prakken (want dat heb ik niet in huis, zou ik dan eerst morgen moeten gaan kopen).
Maar pffff...nee...ik heb de zooi weggemikt, ik heb er TOTAAL geen zin meer in.  >:(
Als ze het zóóó vies vinden, dan maar niet.
Voor de rest eten ze alles, ik blijf niet langer met die vis miepen.
Ik houd het bij wat zalmmootjes, paar blikkies sardines en verder stop ik er wel wat visolie-capsules in.  8)
Ik heb het even geHAD met de vis, verdarrie.  >:(
Wat jammer nou. Dat ontneemt me gelijk de moed om die sardien te halen. Voor de vakantie had ik hetzelfde. Elke keer weer dat gemier, elke keer weer de kliko in. Ik had het ook gehad met de vis. Doordat ze die zalmfilet aten werd ik toch weer enthousiast. Nou ja, ik zal er nog maar eens over nadenken. Ik denk dat ik me maar bij je aansluit   :-\
Door pike
roefus schreef: Nee, is forel  :D maar het visvlees heeft de kleur van zalm.  ;)
En redelijk vet, dus met omega-3 zit het wel goed.

Tja, ik krijg het gevoel dat honden óf een hekel aan vis hebben óf niet.
En zeker fijn dat jouw Ronja de zalmkoppen waardeert  ;) :) :) :)
Nou dat gaat weer lekker hier! Maar als het nou of/of is, waarom eten ze dan in ene wel die zalmfilet bij mij en bij jou de moten maar niet een sardien of een makreel? Ik blijf erbij dat sommige vis gewoon niet deugd, niet goed ruikt of zo.  :-\\
Door roefus
pike schreef: Wat jammer nou. Dat ontneemt me gelijk de moed om die sardien te halen. Voor de vakantie had ik hetzelfde. Elke keer weer dat gemier, elke keer weer de kliko in. Ik had het ook gehad met de vis. Doordat ze die zalmfilet aten werd ik toch weer enthousiast. Nou ja, ik zal er nog maar eens over nadenken. Ik denk dat ik me maar bij je aansluit   :-\
Haha, hier precies hetzelfde, ik had eigenlijk ook allang besloten dat ik niet meer begon met vis. Maar kreeg ik ook weer moed, doordat ze ineens wel de rauwe filet aten  ::)

Tja, laat je door mij niet ontmoedigen.
Een sardientje is zo gekocht en misschien heb jij meer succes  ;)
Lukt het niet...tja...dan heb je het geprobeerd, jammer dan.
Door roefus
pike schreef: Nou dat gaat weer lekker hier! Maar als het nou of/of is, waarom eten ze dan in ene wel die zalmfilet bij mij en bij jou de moten maar niet een sardien of een makreel? Ik blijf erbij dat sommige vis gewoon niet deugd, niet goed ruikt of zo.  :-\\
Tja weet niet, ik had de forel gisteren vers gekocht (voor onszelf) en die zag er goed uit.
Sardientjes waren ook vers.
Ik heb zelf het gevoel dat ik met de zalmfilet meer geprobeerd heb, soms grilde ik dat, dan weer eens koken....en dan steeds minder....
Misschien dat ze er daardoor langzaam aan gewend zijn?
Door roefus
pike schreef: Nou zal ik dan toch maar .......    ::) :P
Kom op: nog één keer  ;) :D :D :D
Door pike
Ja ja vooruit dan maar (maar ik heb niets geprobeerd/gedaan met de zalm zoals jij). Het was dat ik de gerookte snippers niet zag zitten en dacht kom laat ik die pakjes eens proberen. Er zitten 2 stukjes in van 125 gram. Ik dacht ik probeer er een en als ze het niet eten heb ik nog één stukje voor mezelf!
Door roefus
pike schreef: Ja ja vooruit dan maar (maar ik heb niets geprobeerd/gedaan met de zalm zoals jij). Het was dat ik de gerookte snippers niet zag zitten en dacht kom laat ik die pakjes eens proberen. Er zitten 2 stukjes in van 125 gram. Ik dacht ik probeer er een en als ze het niet eten heb ik nog één stukje voor mezelf!

Nou, dan maak jij vast nog kans  ;) :D
Door roefus
pike schreef: Ik weet niet of ik sardien wel lekker vindt  :P
Whahaha....ik heb er nog wat liggen, en nu besloten dat ik ze voor mezelf bak.  8)
Dat is een anderhalf jaar geleden (zo ongeveer) ook al eens gebeurd, toen ik voor Roeffie ingekocht had  ::)
WEER een poging gestrand  >:(

Maareh...ik bedoelde natuurlijk: 'jij maakt kans dat je lieverdjes het gaan lusten'.  ;D
Door pike
oooohhhhh  ;D het is voor die lieverdjes te hopen dat ze het lusten anders is het echt de laatste sardien geweest. Ik noem ze trouwens altijd de monsters of de drakekopjes dat past beter  bij ze ::) maar ach ze zijn toch wel lief hoor (soms)
Door roefus
pike schreef: oooohhhhh  ;D het is voor die lieverdjes te hopen dat ze het lusten anders is het echt de laatste sardien geweest. Ik noem ze trouwens altijd de monsters of de drakekopjes dat past beter  bij ze ::) maar ach ze zijn toch wel lief hoor (soms)
ach, het zijn schátten............ :D
Door pike
roefus schreef: ach, het zijn schátten............ :D
En of het schatten zijn! Vandaag hebben ze alle twee een sardientje gegeten  :D :D :D Toegegeven, ik had ze ontdaan van de organen en de kop, schoongespoeld onder de kraan, graat eruit, netjes in de lengte in twee helften gesneden. En samen met een stukje zalmfilet in de bakken gedaan. De koppen afgespoeld en bij Pike in de bak gedaan want ik weet zeker dat Armagnac geen koppen eet. En hup dat ging er toch allemaal zo in, Pike at ook de koppetjes op  8). Waar een mens al blij van kan worden  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door