Moderator: Lizzy
Jolly schreef: er zijn dus mensen die vinden dat zuivel(melk etc) dus niet meer hoort in een volwassen bestaan.Wie weet heeft je lichaam behoefte aan een bepaald mineraal bijvoorbeeld, die je niet via andere voedingsmiddelen binnen krijgt?
Kan iemand mij dan vertellen waarom ik met tijd en wijle(vooral nu) liters melk kan en wil drinken, terwijl ik normaal een glas ' svonds bij het eten wel genoeg vind?
Overigens krijgen mijn honden geen zuivel, zou niet weten waarom.
Jolly schreef: het zou zo maar kunnen.Lees maar eens op het http://www.scdiet.nl forum hoe vreselijk slecht zuivel is
En ieder zijn ding, ik vind noten en zaden niet je van het, dus ik houd het wel bij m;n dagelijkse melkje![]()
Sennaruby schreef: Behalve als zuigeling dan, maar alleen westerse beschavingen drinken en eten daarna nog melkproducten. Zouden we eigenlijk mee op moeten houden...Nee hoor, dat is niet waar. Zowel in Afrika (ondermeer Masai) als in Azie (Mongoliers) zijn grote groepen die hun hele leven zuivel gebruiken. De heilige koeien in India lopen daar niet voor niets...maar voor de zuivel. Indiers zijn er gek op! Yoghurt is een produkt dat in Centraal Azie ontstaan is..........
Minna schreef: Hier zijn de honden ook helemaal gek op zuivel, karnemelk, geitenmelk, geitenyoghurt, biogarde, huttenkase...ze krijgen een of twee keer per week een schepje van het ene of het andere, en ik wil karnemelk mee gaan nemen naar wedstrijden omdat ze heel slecht drinken op een wedstrijddag, ik heb nu ook flessen water mee met een beetje penssnippers erdoor, ziet er GOOR uit, maar dan drinken ze wel...Gatverdamme![]()
Minna schreef: Nou als dat gebeurt dan kom ik niet meer bij...Dat geloof ik graag![]()
roefus schreef: Zonder karnemelk kan mijn dag niet beginnen 8)geef mij maar koffie![]()
Lizzy schreef: Gatverdammejee...dit doet mij denken aan een ander verhaal...Eén van de teven had een nestje met 3 pups en ontzettend veel melk...regelmatig stonden haar uiers zowat op knappen. Om een melkklier-ontsteking te voorkomen 'molk' ik af en toe de ergste uiers leeg...gewoon op het aanrecht..kopje eronder en melken maar..Onze jongste dochter (toen een jaar of 7) kwam uit school..vond op het aanrecht een half kopje melk en dronk het op...was lekker zei ze...![]()
![]()
![]()
Ik krijg gelijk vreemde visioenen. Als kind vond ik ooit een fles limonade in de schuur van mijn opa. Ik nam een paar grote teugen. Bleek het terpentine te zijn. Ik zie dus zo iemand denken "oh lekker, even een slok water nemen"![]()