Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Dorothea*
*Natasja* schreef: Mijn hemel, dan zouden een hoop honden hier onderhand de kaakkracht van een krokodil moeten hebben  ::)
sorry off topic, ik moet opeens denken aan wat er met mr croco is gebeurd  ;D .
Door tieneke
Fijne Da zeg  ::) wat een ongelooflijke onzin.
Hier eten ze vanaf afspenen al rauw en hebben inmiddels 3 jaar hun kaken volledig kunnen trainen/ontwikkelen...hebben wel eens kleine mot door zussie die nogal gemeen is maar heb steeds nog geen Da bezoek hoeven plannen,wel eens een schram dus ach ik moet er echt om lachen  ;)
Wel zonde van die hond die aardig te grazen is genomen,hoop dat het toch nog enigzins goed afloopt.
Door danielle1980
ik vind het heel vervelend...

en ik geloof ook best als honden veel kauwen dat ze makkelijker dingen schade toe kunnen brengen...
want je traint je kaken...net zoals spieren enz...
mn honden kauwen nu makkelijk alle prooien weg en eerst niet...

maar elke hond ken veel schade aanrichten als die dat 'echt' wil....
elke hond kan een andere hond zwaar verwonden...
dat betekend niet dat ie het doet...

mijn honden zouden echt wel veel schade kunnen aanrichten als ze dat echt willen,
barf of geen barf...
Door Nonique
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat juist honden welke hun kaken moeten gebruiken met voer, minder neigen naar bijten en of dingen stuk bijten omdat ze hun natuurlijke bijtdrang veel beter leren beheersen en kwijt kunnen.

Mogelijk dat honden hun kaakspieren wel wat trainen als ze regelmatig hun voer moeten breken, scheuren en kauwen – toch de kaakdruk van een ras blijft gelijk lijkt me. Je DA heeft vast gevoel voor humor en een gunstige provisie afspraak met Royal Canin speciaal voeders :P

:)
Door Decibels
wat erg...ik hoop dat de gebeten hond hersteld..!

Vrienden van mij hadden een keer bonje in hun (brokjes-etende) in hun 12-koppige teckel roedel. Toen ze uiteindelijk het gevecht konden stoppen, lag er bij één van de teckels een halve poot af...bij de DA bleek er zelfs een stuk uit het bot te zijn gebeten....
Door judith1967
Das heel erg,sterkte ermee.Hoop dat de verwondingen bij het teefje toch nog meevallen.

Maar over die botten,ben ik het eens met bovenstaande reacties.

Wss weer een nieuwe reden om mensen van vers af te houden ::)
Door Boefke
Bij gezonde honden zijn de kauwspieren altijd goed ontwikkeld. Of ze nu barfen of brok eten. Ze hebben een aangeboren kaakkracht die vele malen groter is dan nodig om een kippenbotje of lamsribbetje te kraken. De conditie van de spieren zal iets verbeteren als ze regelmatig botten eten, maar ik kan me niet voorstellen dat daadwerkelijk de kracht toeneemt, laat staan in grote mate. Daarbij krijgt de gemiddelde brokhond ook regelmatig botten te kauwen, dus zal er nauwelijks (ik denk eerder geen) verschil zijn. Dit is een angstzaaiend verhaal dat werkelijk nergens over gaat. Desalniettemin heel veel sterkte. Je zal je lens geschrokken zijn :-\ Ik heb mijn Boef eens tekeer zien gaan (voordat hij barfte) tegen een stafford en zag plotseling een andere hond dan ik tot dan toe had gezien. Het lieve schattige onschuldige beeld dat ik van hem had is voorgoed gedeeltelijk aan gruzelementen. Daar ben ik blij mee, want ik besef sindsdien nog veel beter hoe belangrijk het is om rekening te houden met wat iedere hond kan aanrichten. De situatie is hier belangrijk om naar te kijken. Wat is de aanleiding geweest van het gedrag van jouw hond en waar moet je in het vervolg op letten dat dit niet weer gebeurt. Veel sterkte joh!!
Door *Marga*
Hoe lang is Sheena nu aan het barfen en dan zou ze nu al zoveel spierkracht hebben opgebouwd.

Een sporter zou jaloers zijn.

Ik geloof er niks van wat die DA zegt.

sorry hoor maar ik denk dat het er niks mee te maken heeft of Sheena nu barft en aanvalt.

Wat was de reden van aanvallen?
Door Saskia C.
Hopelijk dat ze wel KVV blijft voeren, want anders loopt de hond nog tekorten op als ze geen bot gaat geven. Maar ja het is niet anders, voor sommige mensen is de DA nog "heilig".
Door Decibels
Saskia C. schreef: voor sommige mensen is de DA nog "heilig".
ja...dat merk ik ook regelmatig aan mijn puppenkopers...
Door Deesje
hmmm misschien is t haar allemaal een beetje teveel??

volgens mij was ze ook nog niet zo heel oud??? (sorry als ik me vergis)
als de schrik wat gezonken is komt ze misschien wel terug? zeker als ze begrijpt dat dit niet tegen haar gericht is maar met name naar de dierenarts..

maar goed hoe dan ook.. zoals eerder gezegd kan iedere hond een andere hond flink verwonden en heeft iedere hond een bijtrem (tot op zekere hoogte)

ik denk dat t belangrijkst nu is om na te gaan wat de reden van het doorbijten was.. was t een bekende hond, hoe lagen de dominantieverhoudingen en wat gebeurde er precies.. (en misschien ligt het gevoelig maar het soort fokker en de foklijnen zijn zeker bij veel voorkomende rassen als de labrador ook belangrijk...) het hele gedragsverhaal lijkt me in dit geval belangrijker dan het voedingspatroon..

in het hondenpension waar k gewerkt heb hadden we nooit bijtincidenten met de zgn gevaarlijke hondenrassen maar wel met de 'makkelijke' rassen als de golden retriever enz..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door