El_Kato schreef:
Bedankt voor alle reaktie's.
Vandaag heen en weer naar de dierenarts geweest. Nog een keer een klisma en paraffine gekregen maar alles zonder resultaat. Vanmiddag om 16.00 besloten om haar te laten opereren omdat ze ook sloom werd en een aantal keer gebraakt had. Net weer langs de arts geweest en het blijkt een ophoping van zand te zijn die vastgeklonterd zat. Heel vervelend maar wel verklaarbaar en voor mij een grote opluchting dat het niet het voeren was 
Door schade en schande word je idd wijs. Voordeel is dat ze zowiezo meer groente en orgaan gaan krijgen en dat ze om de dag vleesbot gaan krijgen. Ben vandaag niet met een menu bezig geweest maar ga het hier wel plaatsen als ik het klaar heb voor de zekerheid misschien zie ik iets over het hoofd ???
Pfff blij dat alles goed gegaan is en we weer verder kunnen beetje mutsig misschien maar ga gelijk aan het ergste denken.....
Nou zeg, wat zul jij geschrokken zijn

Zeker niet mutsig: prima dat je meteen gereageerd hebt !!!
Hoe gaat het nu met je hond?
Ik hoop dat hij/zij zich weer lekker begint te voelen
Ik zou zelf (net als Tieneke) er niet over peinzen om deze hond de eerstkomende weken vleesbot te geven.
En ik zou zeker kiezen voor kvv of (gemalen) vlees met eierschaalpoeder of met een calciumsupplement.
Vleesbotten kunnen altijd nog
En tja, ieder doet het op eigen manier.
Als ik naar de voeding van mijn eigen honden kijk: ik geef nóóit en te nimmer vleesbot zonder een lap vlees erbij (spier of 'wat minder' orgaan).
Van mij mogen de botjes 'ingepakt'
Ik houd niet van 'kei-harde' ontlasting.
Heb het in het begin een paar keer gezien, evenals diarree...en heb er de voeding op aangepast.
Het is hier meestal fifty-fifty....half vleesbot, half vlees.
Tenzij het om complete kippen of eenden gaat.
Ik voel me daar zelf prettiger bij, van mij mag de ontlasting vrij 'constant' zijn.
Maar goed, samengeklonterd zand...wat kun je eraan doen?
Laat je nog even horen hoe het met je hondje gaat?