Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
Deesje schreef: @ lizzy..
ik weet dat het niet veel is.. het is een thai ridgeback en omdat hij niet zo goed te motiveren is met simpele snoepjes krijgt hij aardig wat rodi worst tijdens het oefenen.. dat is zo de hele dag door best wel wat (ik haal het niet uit zijn dagelijkse eten). hij weegt inmiddels 7,75 kg en dat betekent dat hij 750gr per week aankomt en dat is ook het streefgewicht..
Misschien is het verstandig om de rodi-worst te vervangen door een wat gezondere beloning? Ik neem aan dat je hiermee niet de diepvries rodi bedoelt?

Ik zou qua beloning gaan voor zalmsnacks of gedroogde long ofzo, zodat hij daarvan niet zo aanzet en je van het gewone voer wat meer kunt geven. Dan krijgt ie wat meer gezonde voeding en wat minder rodi-worst  ;)
Door pallas
Met kippenekken en vleesstukjes kun je ook prima belonen. Eéndagskuikens doen het ook goed als je hond wat groter is :)
Door Eef+Stippels
pallas schreef: Met kippenekken en vleesstukjes kun je ook prima belonen. Eéndagskuikens doen het ook goed als je hond wat groter is :)
Stukjes vlees ofzo zou inderdaad ook kunnen. Kippennekken en eendagskuikens lijken me wat lastig en groot om mee te belonen, of niet?
Door Deesje
ik gebruik ook vaak kip maar moet deze dan weer koken,  anders wordt het n gigantische zooi..
en op rodiworst doet hij het gewoon beter..
ik probeer wel af te wisselen, heb thuis ook vaker hart en sinds een aantal dagen zeewiersnoepjes die hij ook geslaagd vindt maar op momenten dat k niet snel mijn handen kan wassen enzo neem k liever iets makkelijkers.. en t is gewoon een kieskeurig ventje

als ik soms sneaky een zalmsnoepje tussendoor geef twijfelt ie de tweede keer of t wel de moeite waard is.. kortom om het leuk te houden (tis een ras dat zijn baas niet erg hard nodig heeft en daarom dus ook wat minder makkelijk werkt) werk ik met de hoogst mogelijke beloning.. en das momenteel om en om rodi worst en kip (kalkoen was ook geen succes)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door