Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Nekken zijn geen probleem. Vleugeltjes en karkassen ook niet, maar ik denk dat het verstandig is om ze in te knippen. Overigens maakt een simpel gehaktmolentje (zelfs een handmatige) makkelijk korte metten met kippenbotjes :D!
Door vlcaki
Vraag het eens aan Werner Freund die ongeveer 60 ( of 80 )wolfpups met de hand heeft grootgebracht vanaf de leeftijd van 3 weken , en lees eens Tom Lonsdale's Raw
Meaty Bones op blz.109 hoofdstuk 6.

Lees verder alle boeken er op na over rauw voeding en kijk hoe alle schrijvers staan tegenover gemalen vlees.

Probeer ook eens te kijken naar Mech's docu over Artic wolven.

meer moet dat niet zijn, of zijn dat misschien allemaal jubelverhalen !
Laatst gewijzigd door vlcaki op di 13 apr 2004, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
Kali kreeg met een week of 9 haar eerste lamsribje. Vastgehouden en geleerd haar te kluiven. En dat ging best goed hoor. Maar idd: er altijd bij blijven en rustig leren te kauwen. Gaat het niet goed, dan geen botjes geven.
Door tieneke
Janet schreef: Kali kreeg met een week of 9 haar eerste lamsribje. Vastgehouden en geleerd haar te kluiven. En dat ging best goed hoor. Maar idd: er altijd bij blijven en rustig leren te kauwen. Gaat het niet goed, dan geen botjes geven.
Ik zal er zeker bij blijven de eerste tijd ;)
Het lijkt mij zo leuk straks, als hij al die verschillende soorten botten krijgt!
Kobus mocht dit niet,buiten af en toe een recreatiebot.
Door sylvia
Donna kreeg met 9 weken een halve ribbenkast.......het enige wat ze ermee kon was hem een stukje verslepen
en er aan bijten zonder er zelfs een stukje vlees af te krijgen.
Het heeft nog een hele tijd geduurd voor er een intakte kippenvleugel inging,kippennekken ging wel maar das dun kraakbeen en geen bot.

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door sylvia op di 20 apr 2004, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
sylvia schreef: Donna kreeg met 9 weken een halve ribbenkast.......het enige wat ze ermee kon was hem een stukje verslepen
en er aan bijten zonder er zelfs een stukje vlees af te krijgen.
Het heeft nog een hele tijd geduurd voor er een intakte kippenvleugel inging,kippennekken ging wel maar das dun kraakbeen en geen bot.

AfbeeldingAfbeelding
Het wordt straks dus veel oefenen voor Tinus ;) ;D ;D
Door alies2
Hallo,
ik ben lang niet geweest. Druk, druk, druk met de pup. Maar kan het niet laten om hierop te reageren. het eerste wat Shamook deed toen ze binnen kwam was knagen op een kalfsrib. Die liggen hier her en der in de huiskamer als recreatiebot. Om op te eten zijn we begonnen met kippenekjes en -vleugels. later ook lamsribbetjes. Een lamsrib is een keer fout gegaan: een stukje ging tussen haar boventanden zitten. We blijven er dus wel altijd bij als er bot gegeten wordt.
Dit is wel zo ongeveer wat ze tot nu toe gekregen heeft, ze is nu 12 weken.
Alies
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door