Henk en Donja schreef: Als dat synoniem voor gemakzucht is ben ik het met je eens. ;)Nee, dat is geen synoniem voor gemakzucht.
Moderator: Lizzy
Henk en Donja schreef: Als dat synoniem voor gemakzucht is ben ik het met je eens. ;)Nee, dat is geen synoniem voor gemakzucht.
Angelique schreef: Nee, dat is geen synoniem voor gemakzucht.Ah ok, nouja ik heb altijd het idee dat de meesten (waaronder ik ook hoor) met brok beginnen omdat dat gewoon het makkelijkste is. Er wordt je verteld dat dat helemaal toppie spul is ook nog, wat wil je dan nog meer he......
DaisyD schreef: Ik ben blij dat ik iemand tegenkwam die vol enthosiasme vertelde over dat haar hond Barfde! Gelijk een waarschuwing erachteraan, gooi er nou niet gelijk een hele kip in (bij wijze van spreken), maar ga je er eerst eens in verdiepen op deze site.Een plak rodi heeft geen ruk met BARF te maken.
Daisy vond de meeste brokken niet lekker en at slecht. Hiervoor had ik honden die de hele dag over hun brokken deden en vaak met een beetje blikvlees uiteindelijk de bak wel leegaten. Maar ze waren niet te diken ook erg oud geworden (15 -13 en 10 jaar) Wel allemaal problemen met de winderigheid en vaak gevoelige darmen.
![]()
Toen Daisy ook begon te winden en ik kon ruiken welk blikje ze die avond gekregen had, besloot ik te starten met Barf. Dit was 2 1/2 maand geleden. Daisy (nu 10 maanden) is inmiddels 9 kilo aangekomen, kijk met plezier uit naar haar eetmoment en heeft vorige week haar eerste voledige konijn op. Manlief is ook overtuigd en gaat gezellig mee naar het IC om de zakken vlees te dragen. Vol trots verteld hij aan anderen wat wij de hond voeren en geniet van de reacties.
Als ik er met andere hondenliefhebbers over praat hoor je vaak, ja dat is zo'n gedoe. 'S morgens krijgen ze rodi, 's avonds brok en dat gaat prima. Dan roep ik; dan barf je al half, want rodi is ook vers vlees. je ziet ze dan denken...![]()
Dank je Baasje van Laika !!
![]()
Angelique schreef: Een plak rodi heeft geen ruk met BARF te maken.Het mag wel iets minder GROF hoor.
DaisyD schreef: Het mag wel iets minder GROF hoor.Nou, vind je het erg dat ik het hier ook niet mee eens ben. BARF staat voor Bones And Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food en Rodi is natuurlijk geen van beide. Ten eerste bevat Rodi geen bot maar ten tweede is gemalen vlees natuurlijk geen Biologisch Appropriate voeding.... Ik zou toch ook graag zien dat mensen de dingen duidelijk houden en deze twee van elkaar scheiden.Rodi is een versvleesmengsel, met barfen voer je versvlees. Alleen speel je met percentages om een prooidier te simuleren. Als iemand elke dag zijn hond 'smorgens rodi geeft en 's avonds brok vind ik dat een halve barfer of Vers Vlees Voerder. Kijk het begin is er dan al, dat is wat ik wil zeggen tegen zo'n baas. Op vers gaan ze toch niet over, dus als je dan voor de helft vers voert is dat niet verkeerd. Jullie zeggen zelf steeds als je drie dagen KVV geeft (waar rodi ook onder valt) hoef je niet zo op de percentages te letten. Als iemand dan ervoor kiest bewust of onbewust om brok te geven, waarom niet, Het is best wel een hoop denkwerk voor je het menu goed hebt en dan nog moet je oppassen voor problemen. Met brok ben je veiliger, tot je naar de DA moet.
Barfen is voor mij gewoon een term waarmee je aangeeft dat je vers vlees voert, of dat nu gemalen is of niet.
DaisyD schreef: Het mag wel iets minder GROF hoor.Zo iemand is een halve kvv-voerder, maar nogmaals..dat heeft niks met BARF te maken. BARF is een door jezelf samengesteld menu welke is afgestemd op de behoefte van JOUW hond. Een plak rodi is een plakje onbestemd gemalen dinges met een vitaminepreperaat door een fabrikant gemaakt voor de "gemiddelde" hond.Rodi is een versvleesmengsel, met barfen voer je versvlees. Alleen speel je met percentages om een prooidier te simuleren. Als iemand elke dag zijn hond 'smorgens rodi geeft en 's avonds brok vind ik dat een halve barfer of Vers Vlees Voerder. Kijk het begin is er dan al, dat is wat ik wil zeggen tegen zo'n baas. Op vers gaan ze toch niet over, dus als je dan voor de helft vers voert is dat niet verkeerd. Jullie zeggen zelf steeds als je drie dagen KVV geeft (waar rodi ook onder valt) hoef je niet zo op de percentages te letten. Als iemand dan ervoor kiest bewust of onbewust om brok te geven, waarom niet, Het is best wel een hoop denkwerk voor je het menu goed hebt en dan nog moet je oppassen voor problemen. Met brok ben je veiliger, tot je naar de DA moet.
Barfen is voor mij gewoon een term waarmee je aangeeft dat je vers vlees voert, of dat nu gemalen is of niet.
vals van vlees? dat is een nieuwe had ik nog nooit gehoord...Deze weetje staat bvb in de boek van Da Henk Lommers die een vriendin van mij had gekregen voor haar verjaardag...gelukkig is ze niet zo goedgelovig.
DaisyD schreef: Het mag wel iets minder GROF hoor.Barfen is wel even iets heel anders dan zomaar een pakje of rolletje versvlees uit de vriezer nemenRodi is een versvleesmengsel, met barfen voer je versvlees. Alleen speel je met percentages om een prooidier te simuleren. Als iemand elke dag zijn hond 'smorgens rodi geeft en 's avonds brok vind ik dat een halve barfer of Vers Vlees Voerder. Kijk het begin is er dan al, dat is wat ik wil zeggen tegen zo'n baas. Op vers gaan ze toch niet over, dus als je dan voor de helft vers voert is dat niet verkeerd. Jullie zeggen zelf steeds als je drie dagen KVV geeft (waar rodi ook onder valt) hoef je niet zo op de percentages te letten. Als iemand dan ervoor kiest bewust of onbewust om brok te geven, waarom niet, Het is best wel een hoop denkwerk voor je het menu goed hebt en dan nog moet je oppassen voor problemen. Met brok ben je veiliger, tot je naar de DA moet.