Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Henk en Donja
Angelique schreef: Nee, dat is geen synoniem voor gemakzucht.
Ah ok, nouja ik heb altijd het idee dat de meesten (waaronder ik ook hoor) met brok beginnen omdat dat gewoon het makkelijkste is. Er wordt je verteld dat dat helemaal toppie spul is ook nog, wat wil je dan nog meer he......
Door Pauline
En dan heb ik nog mijn man.... die zijn directeur een foldertje van KVV geeft en een kg om te proberen met als opmerking: Probeer het maar, dan zie je wel hoe je hond het vindt..... ;D ;D ;D Waarop we dus weer 3 honden!!! (ook de honden van de zus gaan over) gered hebben van de brokken. :-*
Door tieneke
Ik overtuig niemand meer want is toch verloren tijd...als ze echt geinteresseerd zijn gaan ze zelf vragen en dan pas vertel ik er meer over.
De hond van onze lerares staat dus al ruim 1 maand op kompleet barf en is deze week voor het eerst aan een kalkoennek begonnen....hij vindt het fantastisch en zijn bazin helemaal  8)
Door *Dorothea*
In het begin was ik zo enthousiast, had echt iets van wauw dit moet de rest van de wereld ook weten. Maar mensen willen de boodschap gewoon niet begrijpen. Jammer dan, ik ga daar m´n energie niet aan verspillen.
Maar als mensen advies aan mij vragen over kwaaltjes, dan begin ik wel meteen over voer. En dan nog zijn ze eigenwijs. Verspillen ze eerst honderden euries aan de DA en daarna gaan ze klagen dat kvv zo duur is.
Door Nynke
Ik ben wel een wereldverbeteraar, altijd al geweest (ik werk niet voor niets als vrijwilliger in de Wereldwinkel)  ::) ::)
Als ik mensen vertel dat Gunnar (midden op de foto) 11 jaar is met de hartkwaal die de gemiddelde cavalier al nekt op hun 8e-9e jaar of eerder :-X dan vertel ik wel dat ik ervan overtuigd ben dat dat komt omdat hij kvv/barf eet, zeker als ze zeggen dat hij er zo goed uitziet.
Door DaisyD
Ik ben blij dat ik iemand tegenkwam die vol enthosiasme vertelde over dat haar hond Barfde! Gelijk een waarschuwing erachteraan, gooi er nou niet gelijk een hele kip in (bij wijze van spreken), maar ga je er eerst eens in verdiepen op deze site.

Daisy vond de meeste brokken niet lekker en at slecht. Hiervoor had ik honden die de hele dag over hun brokken deden en vaak met een beetje blikvlees uiteindelijk de bak wel leegaten. Maar ze waren niet te dik  ;) en ook erg oud geworden (15 -13 en 10 jaar) Wel allemaal problemen met de winderigheid en vaak gevoelige darmen.  :-\
Toen Daisy ook begon te winden en ik kon ruiken welk blikje ze die avond gekregen had, besloot ik te starten met Barf.  Dit was 2 1/2 maand geleden. Daisy (nu 10 maanden) is inmiddels 9 kilo aangekomen, kijk met plezier uit naar haar eetmoment en heeft vorige week haar eerste voledige konijn op. Manlief is ook overtuigd en gaat gezellig mee naar het IC om de zakken vlees te dragen. Vol trots verteld hij aan anderen wat wij de hond voeren en geniet van de reacties.

Als ik er met andere hondenliefhebbers over praat hoor je vaak, ja dat is zo'n gedoe. 'S morgens krijgen ze rodi, 's avonds brok en dat gaat prima. Dan roep ik; dan barf je al half, want rodi is ook vers vlees. je ziet ze dan denken...  ;D 

Dank je Baasje van Laika !!
:mbounce:
Door Angelique
DaisyD schreef: Ik ben blij dat ik iemand tegenkwam die vol enthosiasme vertelde over dat haar hond Barfde! Gelijk een waarschuwing erachteraan, gooi er nou niet gelijk een hele kip in (bij wijze van spreken), maar ga je er eerst eens in verdiepen op deze site.

Daisy vond de meeste brokken niet lekker en at slecht. Hiervoor had ik honden die de hele dag over hun brokken deden en vaak met een beetje blikvlees uiteindelijk de bak wel leegaten. Maar ze waren niet te dik  ;) en ook erg oud geworden (15 -13 en 10 jaar) Wel allemaal problemen met de winderigheid en vaak gevoelige darmen.  :-\
Toen Daisy ook begon te winden en ik kon ruiken welk blikje ze die avond gekregen had, besloot ik te starten met Barf.  Dit was 2 1/2 maand geleden. Daisy (nu 10 maanden) is inmiddels 9 kilo aangekomen, kijk met plezier uit naar haar eetmoment en heeft vorige week haar eerste voledige konijn op. Manlief is ook overtuigd en gaat gezellig mee naar het IC om de zakken vlees te dragen. Vol trots verteld hij aan anderen wat wij de hond voeren en geniet van de reacties.

Als ik er met andere hondenliefhebbers over praat hoor je vaak, ja dat is zo'n gedoe. 'S morgens krijgen ze rodi, 's avonds brok en dat gaat prima. Dan roep ik; dan barf je al half, want rodi is ook vers vlees. je ziet ze dan denken..;D 

Dank je Baasje van Laika !!
:mbounce:

Een plak rodi heeft geen ruk met BARF te maken.
Door DaisyD
Angelique schreef: Een plak rodi heeft geen ruk met BARF te maken.
Het mag wel iets minder GROF hoor.  :-\  Rodi is een versvleesmengsel, met barfen voer je versvlees. Alleen speel je met percentages om een prooidier te simuleren.  Als iemand elke dag zijn hond 'smorgens rodi geeft en 's avonds  brok vind ik dat een halve barfer of Vers Vlees Voerder.  Kijk het begin is er dan al, dat is wat ik wil zeggen tegen zo'n baas. Op vers gaan ze toch niet over, dus als je dan voor de helft vers voert is dat niet verkeerd. Jullie zeggen zelf steeds als je drie dagen KVV geeft (waar rodi ook onder valt) hoef je niet zo op de percentages te letten. Als iemand dan ervoor kiest bewust of onbewust om brok te geven, waarom niet, Het is best wel een hoop denkwerk  voor je het menu goed hebt en dan nog moet je oppassen voor problemen.  Met brok ben je veiliger, tot je naar de DA moet.

Barfen is voor mij gewoon een term waarmee je aangeeft dat je vers vlees voert, of dat nu gemalen is of niet.
Door Cindy de Wolf
Ik ben het wel met Angelique eens, Rodi heeft niets te maken met BARF. Barf is zelf samen stellen en Rodi of een andere KVV is niet zelf samen gesteld. Daarnaast weet je bij Barf wat je hond exact binnen krijgt en bij Rodi niet. Even daar gelaten dat IK persoonlijk Rodi net stopverf vind maar goed er zijn mensen die zweren bij Rodi en er zijn mensen die zweren bij een ander KVV. Maar ook in mijn ogen heeft Rodi niets te maken met BARf. Behalve dan dat rauw is.
Door Lizzy
DaisyD schreef: Het mag wel iets minder GROF hoor.  :-\  Rodi is een versvleesmengsel, met barfen voer je versvlees. Alleen speel je met percentages om een prooidier te simuleren.  Als iemand elke dag zijn hond 'smorgens rodi geeft en 's avonds  brok vind ik dat een halve barfer of Vers Vlees Voerder.  Kijk het begin is er dan al, dat is wat ik wil zeggen tegen zo'n baas. Op vers gaan ze toch niet over, dus als je dan voor de helft vers voert is dat niet verkeerd. Jullie zeggen zelf steeds als je drie dagen KVV geeft (waar rodi ook onder valt) hoef je niet zo op de percentages te letten. Als iemand dan ervoor kiest bewust of onbewust om brok te geven, waarom niet, Het is best wel een hoop denkwerk  voor je het menu goed hebt en dan nog moet je oppassen voor problemen.  Met brok ben je veiliger, tot je naar de DA moet.

Barfen is voor mij gewoon een term waarmee je aangeeft dat je vers vlees voert, of dat nu gemalen is of niet.
Nou, vind je het erg dat ik het hier ook niet mee eens ben. BARF staat voor Bones And Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food en Rodi is natuurlijk geen van beide. Ten eerste bevat Rodi geen bot maar ten tweede is gemalen vlees natuurlijk geen Biologisch Appropriate voeding.... Ik zou toch ook graag zien dat mensen de dingen duidelijk houden en deze twee van elkaar scheiden.
Door Angelique
DaisyD schreef: Het mag wel iets minder GROF hoor.  :-\  Rodi is een versvleesmengsel, met barfen voer je versvlees. Alleen speel je met percentages om een prooidier te simuleren.  Als iemand elke dag zijn hond 'smorgens rodi geeft en 's avonds  brok vind ik dat een halve barfer of Vers Vlees Voerder.  Kijk het begin is er dan al, dat is wat ik wil zeggen tegen zo'n baas. Op vers gaan ze toch niet over, dus als je dan voor de helft vers voert is dat niet verkeerd. Jullie zeggen zelf steeds als je drie dagen KVV geeft (waar rodi ook onder valt) hoef je niet zo op de percentages te letten. Als iemand dan ervoor kiest bewust of onbewust om brok te geven, waarom niet, Het is best wel een hoop denkwerk  voor je het menu goed hebt en dan nog moet je oppassen voor problemen.  Met brok ben je veiliger, tot je naar de DA moet.

Zo iemand is een halve kvv-voerder, maar nogmaals..dat heeft niks met BARF te maken. BARF is een door jezelf samengesteld menu welke is afgestemd op de behoefte van JOUW hond. Een plak rodi is een plakje onbestemd gemalen dinges met een vitaminepreperaat door een fabrikant gemaakt voor de "gemiddelde" hond.
Het is allebei rauw en daarmee houd de vergelijking op.

En ik zeg nergens dat die mensen compleet moeten gaan barfen, een beetje kvv is in mijn ogen al beter dan helemaal geen kvv.
Door Minna
vals van vlees? dat is een nieuwe had ik nog nooit gehoord...
Deze weetje staat bvb in de boek van Da Henk Lommers die een vriendin van mij had gekregen voor haar verjaardag...gelukkig is ze niet zo goedgelovig. ;D
Door tieneke

Barfen is wel even iets heel anders dan zomaar een pakje of rolletje versvlees uit de vriezer nemen  ;)
De meeste mensen hier op Bp voeren volgens de percentages en verdiepen zich in het vaak uitgebreide menu,lezen veel en weten precies waar ze mee bezig zijn,passen hun eigen menu tussendoor aan tot de hond het er gewoon heel goed op doet en zelfs de ontlasting iedere dag goed is.
Met inkopen doen let ik zelf op de (konstante) kwaliteit,zie ik botten te kaal of te dun bevleesd of spiervlees met veel te veel vet dan ga ik naar een ander adres,bij kvv weet je nooit wat er precies in zit....ik wel met Barf  8)

Maar kvv is nog altijd vele keren beter dan alle baggerbrokken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door