Minna schreef: Ja nu is mijn vraag als jullie pups hebben voeren jullie dan wel of geen granen? Voor de drachtige teef moet je dan wel koolhydraten geven maar pups dan?Mijn teefje heeft aan het einde van de dracht wat koolhydraten erbij gekregen. Zie dat in de vorm van wat havervlokken door een ei en b.v. een sneetje volkorenbrood. Ze kan er goed tegen en mijn insteek was...als ik er iets mee kan voorkomen, so be it. Had geen zin om het uit te proberen en dan later door schade tot de conclusie komen dat ik misgegokt heb. Nu is "mijn" ras niet echt eclampsiegevoelig, maar goed, zoals ik al zei, voorkomen is beter dan...
Op zich dat puppy-voeding van Billinghurst spreekt mij wel aan, 60% vleesbotten en 40% mix groente/vlees/etc.
Hanny, wat van soort honden heb jij?
De pups krijgen bij het vaste voer af en toe een eetlepel havervlokken bij, dit hoofdzakelijk vanwege het hoge vitaminegehalte. Maar dan praat je over een eetlepel op 1 portie dagportie voer.
Kelp staat trouwens gelijk aan zeewier en dat gaf ik ook dagelijks aan moeder en later ook aan de pups.
Levertraan heb ik niet gegeven, ze eten hier voldoende lever.
De verhouding die jij hier noemt van IB houd ik ook ongeveer aan.
Ik kan je wel aanraden om in het voren een partij voeding te maken, als je een beetje nest hebt en geen voorraad dan heb je straks alleen al tig uur per dag nodig om voer te maken....schiet niet op