Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Judith van Sam schreef: Makes you wonder waar de brokkies 'vroegah'dan van gemaakt werden... ::) 8) ;D ;D
Sappig vlees natuurlijk :-\
in het blik dat hier staat zit  :-X :-\ >:(
Minstens 4 % kip en minstens 4% eend. Voor de rest nog ongeveer 10 % groenten en een onaangeduide hoeveelheid granen, dat is dan heel wat procent! Ik geloof dat het eigenlijk voer voor koeien is, die kregen toch eerst ook vlees in hun brok terwijl het graseters zijn  :-\
Door judith1967
Whahahahahaha,wat een onzin,nouja die aujetszky daar heeft Rc gelijk in.Maar varkensvlees geven wij niet aan onze honden.Kip,nou Cairo eet al heel wat jaartjes kip,en hij leeft nog steeds,dus zo gevaarlijk zal het dan wel niet zijn.
Maar oke over die salmonella dat hoor ik wel vaker >:(

Volgens mij wordt RC een beetje bang dat ie te weinig brok gaat verkopen,en zo zijn inkomsten ziet dalen.
Door Mevroi Kruim
judith1967 schreef: Whahahahahaha,wat een onzin,nouja die aujetszky daar heeft Rc gelijk in.Maar varkensvlees geven wij niet aan onze honden.Kip,nou Cairo eet al heel wat jaartjes kip,en hij leeft nog steeds,dus zo gevaarlijk zal het dan wel niet zijn.
Maar oke over die salmonella dat hoor ik wel vaker >:(

Volgens mij wordt RC een beetje bang dat ie te weinig brok gaat verkopen,en zo zijn inkomsten ziet dalen.
In brok kan ook salmonella zitten trouwens.
Door Hetty
peerle schreef: p.s. : er is trouwens nog een goed Nederlandstalig boek op de markt : Raw Food For Dogs van Mogens Eliasen is vertaald : Rauwe Voeding Voor Honden, google het maar eens  ;)
Volgens mij is dit boekje niet in de nederlanse boekhandels te koop of wel? Volgens mij kan je het alleen downloaden?

Er zou eigenlijk een grote organisatie moeten komen die BARF gaan promoten. En die dan ook vertegenwoordigers hebben en alle dierenartsen en dierenwinkels bezoeken. Hetzelfde eigenlijk wat Hills, Royal Canin en vele andere doen.
Lijkt me leuk werk trouwens!
Door Mevroi Kruim
Hetty schreef: Volgens mij is dit boekje niet in de nederlanse boekhandels te koop of wel? Volgens mij kan je het alleen downloaden?

Er zou eigenlijk een grote organisatie moeten komen die BARF gaan promoten. En die dan ook vertegenwoordigers hebben en alle dierenartsen en dierenwinkels bezoeken. Hetzelfde eigenlijk wat Hills, Royal Canin en vele andere doen.
Dat klopt, het is een e-boek dat je kunt downloaden en evt. printen. Het kost rond de 24 euro volgens mij en dat vind ik weinig geld voor een echt nuttig en goed informatief boek. Niet veel moeite zou ik denken,g ewoon vanachter je PC binnenhalen, je hoeft er de deur niet eens voor uit.

Zo'n organisatie zou er idd moeten komen, alleen, wie financiert dat? We hebben geprobeerd iets kleinschaligs op te zetten vanuit BP en zelfs dat is al haast niet te organiseren, laat staan te financieren.
Barf heeft geen multinational fabrieken achter zich met giga reclamebudgetten helaas.
Door *Dorothea*
Kruimel schreef: Zo'n organisatie zou er idd moeten komen, alleen, wie financiert dat? We hebben geprobeerd iets kleinschaligs op te zetten vanuit BP en zelfs dat is al haast niet te organiseren, laat staan te financieren.
Barf heeft geen multinational fabrieken achter zich met giga reclamebudgetten helaas.
Toch gaat een goed produkt uiteindelijk zichzelf wel verkopen via mond op mond reclame. Als ik zie hoeveel mensen uit mijn omgeving de laatste tijd de overstap hebben gemaakt, en dat worden er alleen maar meer.
Lizzy schreef: Zou je denken? Merk je dat ergens aan?
Beetje trage reactie, de topic was een beetje in vergetelheid geraakt bij mij  :-[ .
Maar ik merk gewoon aan al die reclames dat de fabrikanten mee proberen te gaan met de BARF hype. Moet je zien bij hoeveel reclames er de nadruk wordt gelegd op bereid met vers vlees. En vers staat dan dikgedrukt hè. Want vroeger zat er ook wel vlees in maar dat was niet vers. En nu wel dus het product is verbeterd. Als onnozele cosument die wel de klok heeft horen luiden, denk ja dan o vers vlees dat is goed. Dat ga ik kopen.
Ik irriteer me trouwens ontzettend aan die reclames. Die van beneful vind ik ook tenenkrommend.....
Door geer
Hetty schreef: Volgens mij is dit boekje niet in de nederlanse boekhandels te koop of wel? Volgens mij kan je het alleen downloaden?

Daar zijn we ooit mee begonnen, Stichting Carnivoer. Maar door diverse redenen is dat niet van de grond gekomen... Onder andere doordat even snel een andere stichting werd opgericht, die bestaat nog wel. Dat is Stichting Alles Rauw.
Door Borke
Ik denk dat wanneer hondenscholen en gedragstherapeuten de invloed van verse voeding op gedrag en gezondheid meer zouden benadrukken dit zeker effect zou hebben.
Het zelfde geldt voor fokkers.
Dan heb je daar geen dure campagnes voor nodig.
De meeste hondenscholen en fokkers verdienen niets aan brokken en hebben heel veel invloed op puppenkopers.
Door Decibels
AstridStraver schreef:
De meeste hondenscholen en fokkers verdienen niets aan brokken en hebben heel veel invloed op puppenkopers.
dat valt tegen hoor. Nou ben ik wel niet zo'n grote fiokker, maar van mijn puppenkopers is er maar een heel klein percentage wat vers blijft voeren....velen die er enthiousiast aan beginnen haken na een tijdje af...toch wel een gedoe...moeilijk te verkrijgen...op tijd uit de vriezer enzo. Een handje brokjes in de bak is véél gemakkelijker...vinden ze...;-(
Bovendien speelt de mening van de DA ook een grote rol...en over het algemeen redeneren mensen toch van: de DA zal het wel weten...
Door tieneke
Decibels schreef: dat valt tegen hoor. Nou ben ik wel niet zo'n grote fiokker, maar van mijn puppenkopers is er maar een heel klein percentage wat vers blijft voeren....velen die er enthiousiast aan beginnen haken na een tijdje af...toch wel een gedoe...moeilijk te verkrijgen...op tijd uit de vriezer enzo. Een handje brokjes in de bak is véél gemakkelijker...vinden ze...;-(
Bovendien speelt de mening van de DA ook een grote rol...en over het algemeen redeneren mensen toch van: de DA zal het wel weten...
Het blijft vechten tegen de bierkaai  :-X
Door *Natasja*
Decibels schreef: dat valt tegen hoor. Nou ben ik wel niet zo'n grote fiokker, maar van mijn puppenkopers is er maar een heel klein percentage wat vers blijft voeren....velen die er enthiousiast aan beginnen haken na een tijdje af...toch wel een gedoe...moeilijk te verkrijgen...op tijd uit de vriezer enzo. Een handje brokjes in de bak is véél gemakkelijker...vinden ze...;-(
Misschien vanwege de tekst op je website over voeding, dat mensen niet overtuigd zijn van het belang van vers vlees?
Door Minna
Als ik dat zo lees ga ik ook gauw terug op brokken...brrr  :o
Ik ben ook bezig om een stukje over barf op mijn site te zetten, voor het geval het gaat lukken om Pim drachtig te krijgen, wil ik wel dat de mensen daar tenminste serieus over nadenken.
Door Decibels
*Natasja* schreef: Misschien vanwege de tekst op je website over voeding, dat mensen niet overtuigd zijn van het belang van vers vlees?
Ik vind het op zich niet zo'n heel zwaar tellend punt hoor....als de hond 'goed in z'n vel' zit, gezond, vrolijk en levenslustig is en 'het er goed' op doet, mogen ze van mij alles geven.

gr Marijke
Door Minna
Nou nee maar ik vind dit stuk over voer op je website dus erg negatief over vlees, als ik dat dus lees krijg ik het idee dat je erg anti-barf/vers bent...sorry, maar zo komt het over....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door