Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
[quote="DaisyD"]
Dan zijn ze oud, een verse zak ruikt best lekker.[/quote]

Denk niet dat het met de versheid van de brok te maken heeft ;D
Was nl afgelopen week nog regelrecht bij de fabriek weggehaald.
Hoe dan ook, als je brok wilt blijven bijvoeren, daar ben je helemaal vrij in.
Maar volgens mij probeert je hond je wat duidelijk te maken ;D 8)
Daarbij als je zelf al zegt dat je liever ziet dat je je hond ziet genieten van zijn eten... ;)

Ik zou sowieso minstens 2,5 procent aanhouden voor een jonge hond in de groei.
Wat betreft het vergeten van het eten uit de diepvries te halen, als je, tenminste zolang je iedere dag voert, aanleert wanneer je je hond voert ook meteen voer uit de diepvries te halen voor de volgende dag, verklein je de kans op het vergeten.
Of niet laten ontdooien in de koelkast, maar op het aanrecht of in water.
Door pallas
Ik ben ook wel eens een warhoofd en vergeet dan op tijd uit de vriezer te pakken.
Daarom heb ik altijd wat kvv (smuldier of rodi) in de vriezer liggen. een paar plakken eruit in de bak, bak in warm water en binnen no time is het eten klaar.
Ook om mee naar wedstrijd te nemen is dat wel handig, gewoon bevroren mee en in de middag is het prima eetbaar ;)
Door *Dorothea*
In het begin vergat ik vaak vlees te ontdooien, nou ja dan at Indy maar wat later (of ik ontdooide het in de magnetron  :-X ).
Nu vergeet ik zelden, is gewoon dagelijkse routine geworden na het tandjes poetsen  ;D .
Door DaisyD
[quote="*Dorothea*"]
Dat is trouwens wel weer een slim staaltje marketing van Hills. Je geeft gratis voer aan asiels en dat levert je een positief imago op. De nieuwe eigenaar krijgt een proefzakje mee, zakje is op en er wordt Hills gekocht in de winkel. Want ja dat is íe gewend om te eten.  :-X
[/quote]
Niks geen "je krijgt een gratis proefzakje mee" Omdat we goed wilden starten met deze hond vroegen we wat ze gevoerd kreeg en of ze daar een zak van hadden. Om maag/darmstoornissen mee te voorkomen. Deze zak van circa 1,5 kilo keurig afgerekend voor EUR 18,95 . Ik zei nog is dat niet een beetje duur :o nee het klopte. Later in de betere dierenwinkel gekeken, Ja hoor dat was de prijs voor een 5 kilo zak. Ach heeft het asiel weer wat extra's verdiend.
Door DaisyD
[quote="Lizzy"]
Wat is Farmhoop eigenlijk? Ik "ken" Farmfood en Hopefarm maar dit merk is nieuw voor mij.

[/quote]

Tja het is warm en dan ben ik erg goed in het bedenken van nieuwe namen. Het moet dus FARMfood HE zijn. De brok die zegt de enige echte goede te zijn. Zeggen ze allemaal gelukkig.  ;)

Bedankt voor jullie goede adviezen. Manlief is ook om, dus dat wordt eens rustig rekenen en de islamit op de hoek verblijden met mijn bezoek.
groetjes DAISYD
Door *Dorothea*
[quote="DaisyD"]
Tja het is warm en dan ben ik erg goed in het bedenken van nieuwe namen. Het moet dus FARMfood HE zijn. De brok die zegt de enige echte goede te zijn. Zeggen ze allemaal gelukkig.  ;)

Bedankt voor jullie goede adviezen. Manlief is ook om, dus dat wordt eens rustig rekenen en de islamit op de hoek verblijden met mijn bezoek.
groetjes DAISYD
[/quote]

Kijk dat is nog eens goed nieuws!!  :) :) :)
Door Mieke L.
[quote="DaisyD"]

groetjes DAISYD
[/quote]
Goed zo!!!je hond zal echt dankbaar zijn!!!
Door tieneke
[quote="DaisyD"]

groetjes DAISYD
[/quote]
Brrrraaffff!!!!  :dribble:
Door DaisyD
;D  het gaat lekker hoor, nu drie dagen bezig en de ontlasting is na de eerste dag baggeren weer normaal. Ze eet met plezier haar kippenekjes, de hazerugruggetjes en er was ook nog een biefstukje van de jumbo in der bak 'gevallen'. Ze kan de mix goed aan en het lijkt wel of ze gewend is om rauw te eten. Ze eet heel keurig en kauwt zorgvuldig op elk kippenekje (of is het kippennekje?) en de hazerug was even worstelen maar als je bij de ribjes begint komt het helemaal goed. Af en toe bij het voorbijlopen krijgt ze een extra stukje zodat ze doorkrijgt dat ze niet hoeft te schrokken als wij langlopen maar gewoon even kijken of er toevallig nog iets lekkers bij haar op de grond valt?  :D
Leuk om na 15 jaar honden houden toch nog wat nieuws te leren!!

groetjes DaisyD
Door tieneke
[quote="DaisyD"]
;D  het gaat lekker hoor, nu drie dagen bezig en de ontlasting is na de eerste dag baggeren weer normaal. Ze eet met plezier haar kippenekjes, de hazerugruggetjes en er was ook nog een biefstukje van de jumbo in der bak 'gevallen'. Ze kan de mix goed aan en het lijkt wel of ze gewend is om rauw te eten. Ze eet heel keurig en kauwt zorgvuldig op elk kippenekje (of is het kippennekje?) en de hazerug was even worstelen maar als je bij de ribjes begint komt het helemaal goed. Af en toe bij het voorbijlopen krijgt ze een extra stukje zodat ze doorkrijgt dat ze niet hoeft te schrokken als wij langlopen maar gewoon even kijken of er toevallig nog iets lekkers bij haar op de grond valt?  :D
Leuk om na 15 jaar honden houden toch nog wat nieuws te leren!!

groetjes DaisyD
[/quote]
Zo zijn er wel meer mensen op Bp die ineens het barf-licht zagen  :-[ ;)
Een mens is gelukkig nooit te oud om te leren!  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door