Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Monique
Bing schreef: Groene leem??
Dat is een soort klei...?
Geef je dat voordat je met BARFEN begint of tegelijkertijd?
Eten ze dat smakelijk op??

Dat is idd een soort klei. Kiun je gewoon in de natuurwinkel krijgen (wel voor inwendig gebruik). Ik gaf het ze 2 weken achter elkaar met wat joghurt, o.i.d
Door *Monique
dorinekok schreef: Hallo!
Nou volgens mij moet je je maar nit mee zo heel druk maken. Zo te horen wil je het helemaal perfect gaan doen. Zo begon ik ook. Ik snapte er niks van. Uiteindelijk merk je aan je hond wel wat het beste bij hem past en wat het beste bij jouw levensstijl past. Daar past hij zich dan wel op aan. Nooit vergeten dat een hond in de natuur (of wat daar van over is) zich ook niet houdt aan regeltjes. Daarnaast heeft je hond met zijn brokjes ook nooit een bijzondere variatie gehad. Hij gaat er dus altijd op vooruit, zlefs als je maar wat aanklungelt. Voor jou is het in elk geval een leidraad en zo moet je het ook zien. Niet wanhopen, je gezonde verstand gebruiken en er vooral plezier in hebben. Geen paniek!
groetjes Dorine
Ik ben het met Dorine eens. In het begin woog ik ook alles tot op het grammetje af :), wilde ik precies weten wat ze na 1 week gegeten hadden en rekende nog eens alees na. Je word hier vanzelf wat handiger in. Nu heb ik een menu voor ze voor 3 weken, en krijgen ze de ene dag teveel, dan de andere dag wat minder. De ene week teveel orgaan, de volgende week wat minder.
Goed naar je hond blijven kijken, de barf rekenhulp gebruiken,. en je zit een heel eind op de goede weg ;)
Door Bing
Oke!!

Van de week lekker op vakantie en dan zal ik daar een menu samenstellen (voor de beginnende hond), aan jullie voorleggen, inslaan en van start gaan...

Het zal hem vast beter smaken als zijn brokjes, want het liefst zou hij tijdens het wandelen de vogels uit de lucht plukken en verorberen, zo loert hij naar ze... ;)

Ik hou jullie op de hoogte!!
Annick en Bing
Door Golum
Leuk hoor  ;D
Ik stel nou zo'n 10 weken helemaal samen, daarvoor een aantal weken kvv met af en toe barf. Ik wilde het ook helemaal perfect doen en heb me helemaal suf gelezen  :D Ik was ook superzenuachtig toen ik in mijn vriezer geen kvv meer had en alleen nog barf producten.. Maar met de tijd wen je er meer aan en word je wat makkelijker.
Ik heb na een aantal weken een weegschaaltje gekocht omdat ik zeker wilde weten of ik nu echt zo goed kon schatten als ik dacht, nou het weegschaaltje was dus overbodig  ;D
Gol eet op een handdoek in de keuken, gooi ik zo in de was en als ze geknoeid heeft ff dweiltje met Dettol (=ontsmettend) eroverheen en klaar.
De overstap ging helemaal goed, ik heb niet het idee gehad dat ze erge ontgiftingsverschhijnselen kreeg. Beetje diarree, thats it. Voor elke hond kan dat weer anders zijn natuurlijk. En brokken komen er hier niet meer in, enerzijds omdat ik Gol veel meer zie genieten nu, anderzijds omdat ik me in de brokkenfabrikanten heb verdiept en ze er niet zo goed vanaf kwamen  :D
Succes!
Door Bing
Vanochtend gaf ik Bing weer zijn portie brokken, maar hij keek er eerst helemaal niet naar!! :-[
Uiteindelijk at hij wat, maar liet nog een deel staan...

Het wordt echt tijd voor BARF!!

Net nog lekker op een bullepees liggen knabbelen, dat smaakt em beter!! ;D

Groetjes,
Annick en Bing
Door cylke
Ik rekende het ook allemaal tot op de gram uit  :)
Dat doe ik nu ook niet meer, het is ongeveer afgewogen (ik maak allemaal dagportie's, maar de een is wat meer dan het andere...) en ik kijk vooral veel naar haar vacht en conditie...en natuurlijk aan haar drollen...
Don't worrie, enjoy!!! Loopt allemaal wel los hoor  :D
Door *Monique
Golum schreef: Leuk hoor  ;D
Ik stel nou zo'n 10 weken helemaal samen, daarvoor een aantal weken kvv met af en toe barf. Ik wilde het ook helemaal perfect doen en heb me helemaal suf gelezen  :D Ik was ook superzenuachtig toen ik in mijn vriezer geen kvv meer had en alleen nog barf producten..

Ik heb zelfs de eerste paar weken nog 3 kilo CB in de vriezer gehad....voor de zekerheid. Haha, heb ik nooit iemand gezegd, hoor!! :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door