Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
karin2 schreef: wat ik me afvraag : mag je uberhaubt wel vlees (vers, in blik , gedroogd of diepgevroren )invoeren naar scandinavie ??? :-\
Officiele info kan ik niet vinden, maar ik ken meerdere mensen die regelmatig naar Zweden en Denemarken reizen, daar gedeeltelijk wonen en altijd een auto vol eten meenemen.
Door 202Spots
tieneke schreef: Ik zou lekker 4 weken een tokdieet geven  ;)  ;D ;D
Wat rundvlees erbij en een eitje plus blikkie vis en gedroogd orgaanvlees.
Wanneer je 'n hele tok ;D koopt om zelf in stukken te knippen,dan zit er (hier) 'n zakje met de lever,hartje en maag in de buikholte...
en idd 'n paar eieren per week is ook 'n goed idee!!  ;)
Door Mevroi Kruim
Nou, was hier vroeger dus ook, iig bij de diepvrieskip, en ik heb het bij die haantjes van de Lidl ook meegemaakt. Best handig dus, soms zit zelfs de nek erbij, heb je bijna een complete tok.

En hier hebben ze het ook tijden prima gedaan op een tok/pens-dieet. Tuurlijk is het niet ideaal maar in je vakantie schpper je gewoon een beetje.

Ben benieuwd hoe ik het ga doen tijdens onze vakantie(s). Nog niet over nagedacht eigenljk. We willen gaan proefkamperen in de Ardennen en als dat bevalt 2 weekjes met de tent naar de Vogezen.
Door pike
Wow een hoop reacties.
conleeuw schreef: Ik zou zeker voor vier weken kip en rundergehakt voeren, en dan neem je ook nog eischaal mee voor de nodige "botvervanging" en vis en groentemix, volgens mij.... geen vuiltje aan de lucht hoor, Ik zou het zeker doen, en de gedroogde spullen kan je natuurlijk als extratje geven ;)
kijk zo'n berichtje doet me goed :D
Lil schreef: Misschien nog een ideetje om naar een slager te gaan en daar vlees voor de hondjes te laten inblikken?
Mmmm nog niet aan gedacht. Er is hier een slager in het stadje waarvan ik weet dat hij bijvoorbeeld goulash of zo inblikt voor vakantiegangers. Maar dat is natuurlijk gegaard. Denk dat rauw vlees bederft als je er niet iets aan toevoegt? Ik zie de deksels al bol staan :o
karin2 schreef: wat ik me afvraag : mag je uberhaubt wel vlees (vers, in blik , gedroogd of diepgevroren )invoeren naar scandinavie ??? :-\
Nou je mag hééél vééél wijn meenemen ik geloof 90 liter  8) En voor één dag eten voor eigen gebruik  >:(. Maar wij nemen altijd voor onszelf naast wijn ook koffie rijst spaghetti kaas, potjes etc. mee. In 25 jaar heeft daar nog nooit iemand naar gekeken.
tieneke schreef: Ik zou lekker 4 weken een tokdieet geven ;) ;D ;D
Wat rundvlees erbij en een eitje plus blikkie vis en gedroogd orgaanvlees.
Kijk de eitjes, die was ik vergeten. Die hebben ze ook natuurlijk die zijn nog wel betaalbaar.
202spots schreef: Wanneer je 'n hele tok ;D koopt om zelf in stukken te knippen,dan zit er (hier) 'n zakje met de lever,hartje en maag in de buikholte...
Ik weet niet of daar in een hele tok een zakje met onderdelen zit verstopt, maar ik ga het niet proberen. Een hele tok is me daar te duur. Voor het geld van één hele tok heb ik daar 3 kilo toksticks en tokdijtjes.
En tegenwoordig hebben de diepvrieskippen in de super hier nog steeds zo'n zakje met ingewanden er in gestopt. Da's leuk als je daar niet aan denkt en je gooit hem zo in het water om soep van te trekken of in de pan om te bakken.

Bedankt voor alle reacties! Ze gaan gewoon aan de tokdelen, afgewisseld met gehakt+poeder en blikzalm+poeder, paar x eitje (zal ze met schil geven alhoewel ze die hier thuis niet hoeven). Met groentemix. En dan neem ik gedroogd orgaan mee, gedroogd krijgen ze daar in gewicht maar weinig van, dus dat kan ik dan idd tussen door geven als beloninkjes of zo. Geen geknoei met wellen. En dan hou ik gewoon mijn ogen open, wie weet komen we ergens nog wel wat tegen.
Door -Annemarie-
Flesje wijn meenemen misschien, om daar te ruilen?  ;) :)

Met een flesje drank krijg je een hoop voor elkaar....  :D
Wij hebben in Noorwegen (gedroogd!) elandvlees gegeten en dat was best lekker.

Succes met drogen en alvast een fijne vakantie gewenst!  :)
Door 202Spots
pike schreef: Bedankt voor alle reacties! Ze gaan gewoon aan de tokdelen, afgewisseld met gehakt+poeder en blikzalm+poeder, paar x eitje (zal ze met schil geven alhoewel ze die hier thuis niet hoeven). Met groentemix. En dan neem ik gedroogd orgaan mee, gedroogd krijgen ze daar in gewicht maar weinig van, dus dat kan ik dan idd tussen door geven als beloninkjes of zo. Geen geknoei met wellen. En dan hou ik gewoon mijn ogen open, wie weet komen we ergens nog wel wat tegen.
IK denk ze met dit menu  de vacantie heel goed zullen overleven hoor!! 8)
Lekker genieten dus!!
Door pike
tristan schreef: Flesje wijn meenemen misschien, om daar te ruilen?  ;) :)
Das een goed idee! Als ik tenminste dat vlees vind om mee te ruilen.
202spots schreef: IK denk ze met dit menu de vacantie heel goed zullen overleven hoor!! 8)
Lekker genieten dus!!
We moeten nog enkele maanden wachten maar dan gaan we zeker genieten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door