Moderator: Lizzy
*Natasja* schreef: Zo, de ansjovis en het kopvlees zijn fijngesneden. Straks de groentemix erdoorheen, zodat het een hapklare brij wordt. En nu maar hopen dat die monsters hier het opeten...Ik zal voor je duimen!![]()
*Natasja* schreef: Nou, dit heeft dus geen zin... Heb ik kokhalzend die visjes in stukken staan snijden (ik walg zelf echt van vis), om ze vervolgens weer kokhalzend van de stoep te moeten rapen. Beau heeft alles op, behalve de vis, die heeft hij keurig allemaal naast zijn bak gedrapeerd. Benthe heeft nog helemaal niets gegeten.Wat een verwende monsters!
![]()
![]()
Wat nu? Hebben ze verse vis echt nodig? Of kan ik volstaan met 1 of 2 keer in de week een blikje sardientjes per hond?
*Dorothea* schreef: Wat een verwende monsters!Zit daar alles in wat ze nodig hebben dan, qua vis? Beau krijgt al visoliecapsules voor zijn artrose-poot, dus die zou dan uberhaupt geen vis hoeven eten, begrijp ik uit jouw antwoord?
Maar als ze vis zo smerig vinden, waarom geef je dan geen visoliecapsules?
*Natasja* schreef: Zit daar alles in wat ze nodig hebben dan, qua vis? Beau krijgt al visoliecapsules voor zijn artrose-poot, dus die zou dan uberhaupt geen vis hoeven eten, begrijp ik uit jouw antwoord?Nou ja, dan krijgen ze in ieder geval voldoende omega-3-vetzuren binnen. In vis zullen wel nog andere gezonde dingen zitten, maar als ze het steeds laten liggen dat houdt het op. Dan zou ik gewoon een paar blikjes sardientjes geven en een visoliecapsule. Lusten ze geen koolvisfilet?
*Dorothea* schreef: Nou ja, dan krijgen ze in ieder geval voldoende omega-3-vetzuren binnen. In vis zullen wel nog andere gezonde dingen zitten, maar als ze het steeds laten liggen dat houdt het op. Dan zou ik gewoon een paar blikjes sardientjes geven en een visoliecapsule. Lusten ze geen koolvisfilet?Benthe lust geen koolvisfilet. Beau wel, maar die kreeg er tot nu toe iedere keer nachtelijke buikpijn van
*Natasja* schreef: Nou, dit heeft dus geen zin... Heb ik kokhalzend die visjes in stukken staan snijden (ik walg zelf echt van vis), om ze vervolgens weer kokhalzend van de stoep te moeten rapen.Ik ben zelf ook niet zo'n verse-vis-fanaat.
*Natasja* schreef: Benthe at altijd zalmkop met smaak, maar om een onverklaarbare reden moet ze die opeens niet meer. Maar over een tijdje wil ik die wel weer gaan proberen.Hoe vers zijn die zalmkoppen? Misschien een rare vraag, maar als ik ze gratis van de visboer krijg dan zijn ze zo vers (helder oogjes, geen vislucht) dat Indy ze minder lekker vindt. De hond van m´n zus laat ze zelfs liggen. Maar de zalmkoppen van de markt die vinden ze dus heerlijk. Ik denk dat dat komt omdat die wat ouder zijn, er hangt een veel viezere vislucht aan.
*Natasja* schreef: Hoe vaak per week mag ik een blikje sardientjes geven, en hoeveel visoliecapsules moet Benthe per week (Beau krijgt er iedere dag 1, maar dat is in het geval van Benthe misschien te veel?)?Dat zou ik ook zo niet weten. Volgens mij was 1 visoliecapsule in de week al voldoende? Misschien zou je twee keer in de week een blikje sardientjes kunnen geven?
*Dorothea* schreef: Hoe vers zijn die zalmkoppen? Misschien een rare vraag, maar als ik ze gratis van de visboer krijg dan zijn ze zo vers (helder oogjes, geen vislucht) dat Indy ze minder lekker vindt. De hond van m´n zus laat ze zelfs liggen. Maar de zalmkoppen van de markt die vinden ze dus heerlijk. Ik denk dat dat komt omdat die wat ouder zijn, er hangt een veel viezere vislucht aan.Dat heb ik al een paar keer geprobeerd: ze kreeg dan de zalmkop die ze de ene dag niet at, de volgende dag nog een een keer op haar bordje. Niks, nakkes, nada...
Misschien eens proberen de zalmkop een dag te laten liggen en kijken of ze het dan wel lust?
*Natasja* schreef: Dat heb ik al een paar keer geprobeerd: ze kreeg dan de zalmkop die ze de ene dag niet at, de volgende dag nog een een keer op haar bordje. Niks, nakkes, nada...Wel eens zo´n rugstuk van een zalm geprobeerd? Die vinden ze hier lekkerder dan de kop.