Elise schreef: Phoebe eet ook 1 kilo per dag hoor hihiHet is toch niet normaal he, die kleine opdondertjes eten als een stel bootwerkers!

Moderator: Lizzy
Elise schreef: Phoebe eet ook 1 kilo per dag hoor hihiHet is toch niet normaal he, die kleine opdondertjes eten als een stel bootwerkers!
*Natasja* schreef: Tis echt waar, Benthe eet 1 kilo per dag (net als Beau overigens), waarvan 500 gram Bibi en 500 gram BARF. Daarbovenop nog de eventuele groentemix, biogarde, eitje, etc.Ohw, OK, dan heb ik je verkeerd begrepen toen je schreef "Nu eet ze 500 gram". Da's dus een halve maaltijd. Nou, ik denk dat je erop kunt rekenen dat je op volledig BARF zeker minder kunt gaan voeren. Maar da's een ander verhaal.
Lizzy schreef: Ohw, OK, dan heb ik je verkeerd begrepen toen je schreef "Nu eet ze 500 gram". Da's dus een halve maaltijd. Nou, ik denk dat je erop kunt rekenen dat je op volledig BARF zeker minder kunt gaan voeren. Maar da's een ander verhaal.Ja, ik bedoelde inderdaad: nu eet ze 500 gram Bibi per dag, naast de 500 gram BARF.
Lizzy schreef: Maar dan toch even wat anders he: 15% orgaanvlees is niet weinig. Je kunt ook gewoon besluiten om haar minder te gaan geven. Bijvoorbeeld 10%. Dat is 700 gram orgaanvlees per week.Ik was aan de hoge kant gaan zitten van de 10-15%, maar als 10% ook voldoende is, dan scheelt dat natuurlijk weer. Al zal de praktijk natuurlijk moeten uitwijzen wat voor Benthe het juiste % is.
Lizzy schreef: En dan om op de Bibi terug te komen. Als Bibi 30% orgaanvlees bevat (dit staat inderdaad niet op de website maar is een tijd geleden door de maker van Bibi aan een verkoper van Bibi doorgeven. De maker van Bibi vindt dat geen probleem, om dat te vertellen), dan bevat 500 gram Bibi toch 150 gram orgaanvlees? Aks Benthe dus 700 gram orgaanvlees nodig heeft, dan heeft ze dus 5 x 150 gram nodig, toch? Want 5 x 150 = 750 gram. Dan hoef je haar in theorie toch maar 5 keer per week 500 gram Bibi te geven?Ok, dat zou in ieder geval weer 2 dagen Bibi schelen.
Lizzy schreef: Ik zou het trouwens toch zonder Bibi proberen. Ten eerste vraag ik me af of Benthe al het orgaanvlees goor vindt. Ik heb hier Pinkel, nou, die vreet toch echt geen orgaanvlees van kip of eend of konijn of parelhoen. Maar geef ik haar biologische runderlever? Dan vreet ze dat als koek! Runderhart vindt ze ook lekker. Lamshart vindt ze ook lekker. Rundernier vindt ze lekker. Geitenlever vindt ze goor. Tenzij het biologisch is. Dus er is best kans dat er wel dingen zijn, hetzij van een ander diersoort, hetzij biologisch, dat Benthe wel wil eten. En dan zou je bijvoorbeeld de 700 gram orgaanvlees kunnen verdelen over 2 maaltijden en mengen met haar lievelingseten. Ja, en ik zou dan toch een beeeeeetje harder voor haar zijn hoor. Wat ze hier niet zou eten, zou ze bij mij de volgende maaltijd weer aangeboden krijgen.Ok, dus het is een beetje een kwestie van uitproberen.