Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Happy Tail
Ik haal ook altijd wat orgaanpakketjes voor Baya, en dan krijgt ze dus een halve lams of geitenkop. die gaat in een maaltijd op, meestal blijven er wat tandjes liggen en als het een ouder dier is, soms ook de kaken
Door pike
Hier geen ervaring met lamskoppen maar Pike vindt konijnekoppetjes errug lekker  :D
Door evds
eefje schreef: en weg is mijn eetlust :o

groetjes eefje
Hoezo, je kan hem ook in de soep doen hoor! :P
Door evds
pike schreef: Hier geen ervaring met lamskoppen maar Pike vindt konijnekoppetjes errug lekker  :D
O ja? Hier vonden ze het niets. Heb zeker 15 kopjes in de kliko gedumpt. Als ik ze nog eens (gratis) kan krijgen moet ik ze dan voor je meenemen? Ik woon in Veghel.
Door pike
Aj wat zonde! En wat aardig dat je ze voor me wil meenemen, maar helaas woon ik wat ver weg (Purmerend) maar toch bedankt    :)
Door antoinette
nou, ze heeft het konijnenkopje lekker opgesmikkeld hoor! Ze at eerst een lapje pens en pakte toen het koppie om er mee naar haar kleedje te rennen. Eerst uitgebreid besnuffelen, maar toen lekker kraken. Uiteindelijk heeft ze een half uur over dat kleine koppie gedaan. Af en toe liep ze er even van weg, maar toch steeds weer terug om verder te eten. Hij is helemaal opgegaan op een klein stukje wit flubbervlees (?) na. Dus vandaag misschien wel konijnentandjes in d'r poep!
Door jantjehermien
Hier doen ze over een heel konijn nog geen 10 minuten.Zaterdag hebben ze een lamskop gehad alles op binnen no time.De eerste keer dat ik ze een schapenkop gaf dacht ik s avonds wat ligt daaar toch onder de bank.Dat waren de tanden van het schaap.Geitenkop vinden ze ook heerlijk.Die geef ik met huid en hoorntjes.Alles gaat op alleen de hoesjes van de hoorntjes blijven over. ::)
Door antoinette
Nou, die schapenkop was ook een groot succes. Gisteren een halve gegeven, daar begon ze gelijk lekker aan te knagen. Ze had hem niet helemaal op, dus vandaag de rest gegeven. Helemaal op...alleen 2 kleine stukjes met wat kiesjes. over. :P Ik had trouwens verwacht dat het harder zou zijn zo'n schedel, maar ze kraakte hem met gemak. Volgens mij was het ook van een jong dier, de kiesjes waren nog erg scherp. Volgens mij zijn ze bij oudere dieren wat meer afgesleten? Ben vergeten naar de snijtanden te kijken. (Bij een schaap/ geit kun je de leeftijd ook schatten m.b.v. de tanden)
Hoe zit het met de voedingswaarde van zo'n kop? De hersentjes zijn toch erg gezond?
Hier zal het zeker vaker gekocht worden...
Laatst gewijzigd door antoinette op do 15 feb 2007, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door