Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ik zou haar dan eerder natuurvoer geven of een zelf samengestelde maaltijd. Misschien is het te vet. Ik zou zelf geen fruit geven.  Dat is niet echt lichtverteerbaar of specifiek goed bij diarree. Yoghurt kan wel. Als je wel persee fruit wil geven: geef dan geraspte appel (bruin laten worden) en banaan en bosbessen. Bosbessen zijn goed bij diarree.
Door ~Joke~
Ik heb net het topic even opgezocht bij medisch. Het lijkt hetzelfde wat Penny afgelopen vrijdag had. Er ging een lusteloze week aan vooraf met af en toe meteen haar eten uitbraken. Vrijdagochtend wilde ze niet eten en ben ik naar de da gegaan. Penny bleek onstoken maagslijmvlies/maagzweer te hebben, ze is aan een infuus met ab geweest. De eerste dagen thuis heb ik haar om de twee uren gekookte kipfilet en koolvis gegeven [kleine beetjes met veel vocht] Gisteren ben ik met fijngemalen rauw begonnen, geen bot. Ik voer haar nu voorlopig drie keer per dag. Ze heeft voor 30 dagen medicijnen voor de maag mee. Ik denk dat je dus beter de eerste week zelf prakjes voor haar kunt maken en dan weer voorzichtig beginnen met carnibest.
Sterkte!
Door tigger
Joke Miedema schreef: Ik heb net het topic even opgezocht bij medisch. Het lijkt hetzelfde wat Penny afgelopen vrijdag had. Er ging een lusteloze week aan vooraf met af en toe meteen haar eten uitbraken. Vrijdagochtend wilde ze niet eten en ben ik naar de da gegaan. Penny bleek onstoken maagslijmvlies/maagzweer te hebben, ze is aan een infuus met ab geweest. De eerste dagen thuis heb ik haar om de twee uren gekookte kipfilet en koolvis gegeven [kleine beetjes met veel vocht] Gisteren ben ik met fijngemalen rauw begonnen, geen bot. Ik voer haar nu voorlopig drie keer per dag. Ze heeft voor 30 dagen medicijnen voor de maag mee. Ik denk dat je dus beter de eerste week zelf prakjes voor haar kunt maken en dan weer voorzichtig beginnen met carnibest.
Sterkte!
Jij ook sterkte met Penny!

Morgen haal ik wel weer kip en kalkoen op; vanavond heeft ze cb-natuurvoer gehad met gekookt water. Hopelijk valt dit wel goed.
Ik vind het zo sneu voor haar; ze is agv de maagdarminfectie toch behoorlijk mager geworden. Als ze nu ook nog eens diaree blijft houden...tja dan gaat het hard. Ze krijgt nu 3X300gram; aangezien de rest van de week zelf samengesteld wordt denk ik dat het 4X300 gaat worden.
Morgen krijgt ze ook yoghurt met banaan (zonder fruit lust ze het echt niet; dochter van d'r moeder ;)).
Door tigger
De cb-natuurvoer is gisteren goed gevallen; vanacht heeft ze geen diaree meer gehad. Vanmorgen had ze weer keurige drolletjes :D; cb-eend was dus echt te vet. Voorlopig krijgt ze cb-natuurvoer, volgende week krijgt ze de andere varianten van carnibest, eind van volgende week proberen we kippennekken (platgeslagen).
Door tigger
De cb-natuurvoer en yoghurt met banaan+peer gaan goed! Alleen heeft ze nu last van volle anaalklieren (gisteren zijn ze uitgedrukt), waarschijnlijk doordat ze sinds vorige week zachte, slappe poep heeft worden ze niet zelf geleegd.
Eigenlijk wilde ik morgen 1 maaltijd platgeslagen kippennekken geven, zal dit al kunnen of is het nog te snel?
Door 202Spots
Ik zou nog effies wachten....misschien  NA het week-end
1 of 2 in stukken geknipte nekkies bij de kvv doen?
Doe anders 'n mespuntje gemalen eierenschaal door het eten voor beetje extra calcium en hardere poep.
(Of 2 eet lepels gestoomde,gepureerde pumpkin)
Door tigger
Dit weekend heb ik de tip van Dory gebruikt; Ginger kreeg cb met 2-3 platgeslagen kippenekken. Dit ging erg goed. Deze week heeft ze cb-natuurvoer gehad gemengd met cb-lamrijst; ook dit gaat prima. Vandaag durfde ik het aan om haar platgeslagen kippenekken te geven als ochtendmaaltijd; het ging er goed in ;).

Ze is ook weer aangekomen; ze heeft weer een lekker speklaagje!
Ze krijgt nog wel elke dag probiotica en/of yoghurt met fruit.

Als de kippenekken goed vallen dan wil ik eigenlijk dit weekend weer voorzichtig zelf gaan samenstellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door