Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Ik vind het ook moeilijk wat nou het beste is.
Cairo at jarenlang brok,en toen op vers kreeg hij die maagtrsie.
Mijn d.a wist ook niet wat de oorzaak was,hij gaf als reden,zou mss kunnen doordat bij oudere honden de maagspieren/banden slapper worden.
En hij gaf het advies om ook meerdere keren per dag te voeren.Ik voer nu gewoon weer 2 x per dag.
Maar wat evds schrijf;dat vind ik ook wel heel logisch klinken.
maar wat nu beter is,ik zou het niet zo gauw durven zeggen.
Door Lizzy
Kruimel schreef: Altijd moeilijk, in hoeverre onze hondjes nog op wolven lijken. En de schade van een te grote maaltijd, als dat de oorzaak zoiu zijn van de maagtorsie. is heel erg zichtbaar; de schade van te veel kleine maaltijden op de lange duur, als die er is, zie je niet direct. Hooguit krijg je een hond die zijn eten slecht verteert of regelmatig overgeeft of diarree heeft ofzo, en dat link je niet direct aan maat en frequentie van de maaltijden. Dan denk je misschien aan voedselintolerantie of erfelijk slecht spijsverteringssysteem.
Het blijft moeilijk .... maar ik schrijf ook wat mijn ervaringen zijn en de theorie van Mogens. That's all.
Ja nee, daar ben ik ook hartstikke blij mee. Maar door het topic van Geer, zit ik hier een beetje over te filosoferen....
Door Boefke
Linneke schreef: Hoi Allemaal :),

Na een tijd parttime barfer te zijn geweest zijn we nu sinds 2 weken volledig aan het barfen. Ik vroeg me alleen nog af wanneer het het beste is als we overstappen van 2 maaltijden per dag naar 1, en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Als Sen nu bijv. 450 gram ribben krijgt dan laat ze soms het laatste stuk liggen. Volgens mij zit ze dan gewoon vol. Als ik haar dan 1 maaltijd per dag wil geven (wat gemiddeld uit 730 gr. bestaat), volgens mij laat ze dan teveel staan. Hoe kan ik dit opbouwen...of moet ik beter eerst nog wat langer gewoon 2 maaltijden per dag geven?

Ik hoor het graag van jullie.
Groetjes Linda

p.s. Sen is 15 maanden en 29 kilo.
Ik voerde mijn hond eerst kvv. Toen ik overstapte op barf ben ik ook direct overgestapt op 1 keer per dag voeren. Ik heb het in 2 a 3 weken afgebouwd. Als je te snel gaat dan kan de hond gaan spuwen. Dat deed Boef na 2 weken, dus toen heb ik er nog 1 week aan geplakt. Hij kreeg nog maar een minihapje smorgens en dat ben ik steeds later gaan voeren. Inmiddels voer ik hem 1 keer per dag tussen 15.00 en 20.00.
Laatst gewijzigd door Boefke op wo 10 jan 2007, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Linneke
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik denk dat ik het toch probeer om 1 grote maaltijd te gaan voeren. Maar ik wil haar dan wel erg langzaam aan een grotere maaltijd laten wennen. En dan kijken hoe ze het doet op 1 maaltijd. Ik ga er zeker voor zorgen dat ze na de maaltijd eerst een paar uurtjes rust heeft zodat ze rustig kan verteren.

Groetjes Linda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door