- do 11 mar 2004, 10:34
Ja, ik ken het. We kennen de man. Weet je, deze man zegt gewoon wat men wil horen en wat hem het beste in zijn straatje past....
En daarnaast he, je kunt van een professor of dierenarts ook niet verwachten dat hij vers/rauw propagandeerd. Binnen no time heeft de man/vrouw geen patienten meer en kan ie zijn toko sluiten.....
Overigens, zie wel dat meneer de professor schrijft over BARF: Het belangrijkste is: wil de hond het eten. Als er bovendien voldoende voedingsstoffen in zitten, is het prima!! Belangrijk!!!
Oh, en natuurlijk kan een hond vegetarisch leven! Tegenwoordig kan de kat het ook, blijkt. Maar is het gezond? Wordt de hond oud? Wordt de hond gezond oud? Heeft de hond plezier in zijn leven? Heeft de hond en kat (als carnivoor pur sang) recht op een carnivoor-geschikte voeding? Daar krijgen we geen antwoord op. De toekomst zal het uitwijzen... (over dierenmishandeling gesproken....). Ik vind dat de mens zich moet afvragen of wij het recht hebben om een hond of kat (kijk naar gebit en spijsverteringssysteem) op vegetarisch voer te zetten.
Oh, en voor al die honden die zogenaamd allergisch zijn voor alle vleessoorten: indien het vlees rauw wordt gegeven zijn ze in vele gevallen helemaal niet allergisch. En die 0,0000007% die dan wel allergisch is voor vlees (rauw of gekookt): nou, die kunnen hun heil al vinden in brokjes die Hill's en RC hebben gemaakt.... Hoeft Yarrah en Jarco nou ook weer niet te gaan maken he... want dat is te koop in de dierenwinkel.... en dat stimuleert niet-nadenkende mensen juist om die bagger te gaan kopen, hetgeen ik een slechte zaak vind. Er moet minimaal ongelofelijke medische noodzaak zijn wil je een hond vegetarisch voeren. Een kat moet je nooit vegetarisch voeden - vreemd he dat katten nu ineens allergisch beginnen te worden voor vlees..., zelfs het biologisch vlees van fabrikant Yarrah! Hoe zou dAt nou toch komen? 40 jaar geleden was een kat NOOIT allergisch voor vlees. Hoe zou dAt nou komen? Misschien omdat ze het toen vers/rauw kregen? Worden katten allergisch van die brokrommel? Of van al dat graan wat we naar binnen proppen misschien?
Trouwens, een mens kan ook de rest van zijn leven leven op astronautenvoer. Biologisch of niet. Zullen de fabrikanten van dit vegetarisch voer de eerst komende 10 jaar op astronautenvoer zetten? Lijkt mij een goed plan!
Pff, ik houd hier inderdaad mee op hoor. Ik ben het ZO beu om steeds te moeten verdedigen dat rauw/vers beter is.... Zij kunnen mij niet wetenschappelijk aantonen dat brokken gezond zijn en dus moet ik maar bewijzen dat vers/rauw beter is? Lekker omgekeerde wereld! Wij voeren onze dieren zoals de natuur, de evolutie, God, bedoeld heeft. En nou moet ik het waarom gaan verdedigen? Geen denken meer aan zeg! Laten zij mij maar aantonen dat die brokkenshit gezond is en geen gezondheidsproblemen veroorzaakt. Laten zij mij wetenschappelijk bewijs geven dat er goede reden is om een hond of kat tegen zijn natuur in te voeren.