Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna
Maar kan het niet dat sommige wolven het wel eten? Op sommige docu's zie je toch soms hoe ze een heel beest verorberen met alles erop en eraan? Het is mij nog niet opgevallen dat ze sommige delen echt niet willen. OK, er blijft soms wel wat over voor de gieren, maar als wolven soms zelfs bessen eten bij gebrek aan wat anders, zullen ze als ze honger hebben toch ook wel eens een maag met inhoud opeten?? Of niet?

Groetjes,

Anna.
Door roger
<<[quote]Maar kan het niet dat sommige wolven het wel eten?  Op sommige docu's zie je toch soms hoe ze een heel beest verorberen met alles erop en eraan?  Het is mij nog niet opgevallen dat ze sommige delen echt niet willen.  OK, er blijft soms wel wat over voor de gieren, maar als wolven soms zelfs bessen eten bij gebrek aan wat anders, zullen ze als ze honger hebben toch ook wel eens een maag met eten??  Of niet?<<

Ja natuurlijk eten ze alles als ze honger hebben, en zeker als het gaat om te overleven, trouwens als ze honger hebben eten ze alles, zelfs grootmoeders, weet je wel !

Ik heb er ooit een weten overleven op brok, maar zij zag er maar half zo goed uit als diegene die ik onder andere bij Freund zag.
Maar iets eten om te overleven is totaal iets anders dan je gewone kostje eten.
In Mech en Lonsdale kan je vinden dat ze de pensinhoud niet eten.
Dat is ook de ervaring van mijn kennissen die in Wolfpark gewerkt hebben, die mochten één of twee maal per week de stinkboel opkuisen in het park.
En als we hier bijna allemaal ervaren dat de fytomix of pensinhoud er langs achter uitkomt net zo vezelrijk als ie er langs voor ingaat dan zie ik niet goed in hoe je hieruit kan besluiten dat een wolf of hond groenten e/o fruit nodig heeft, laat staan hem bestempelen als een vegetarier om ten slotte te eindigen met de stelling dat het een omnivoor is.

Groetjes,

Roger.
Door Anna
Zit me net te bedenken dat een rawhide bot (huid) dan toch niet zo slecht is. Ik bedoel niet ter vervanging van een echt bot, natuurlijk, maar in de functie die jij noemt.
Misschien zijn de wolven in het Wolfpark een beetje verwend en eten ze het daarom niet?? Mijn hond eet ook liever vlees dan fytomix, dus als ze de keuze hebben, is die snel gemaakt, denk ik.
In die docu's hebben ze wel meestal honger, lijkt me zo... Ze zien er niet oververzadigd uit en soms hebben ze dagen geen eten, als we de documentairemakers mogen geloven... Een beetje bar leven, eigenlijk...

Groetjes,

Anna.
Door roger
[quote]Zit me net te bedenken dat een rawhide bot (huid) dan toch niet zo slecht is<<

Misschien niet Anna, als het pure, onbewerkte huid is maar is het dat ?

Gr.
Roger.
Door Anna
Het is gedroogd onderhuids bindweefsel van runderen. Het productiebedrijf is een onderdeel van een grote slachterij en de huiden worden er onmiddellijk verwerkt. Ze worden gewassen met waterstofperoxide, maar er worden geen kleur-, geur- of smaakstoffen gebruikt, ook geen bind- en conserveringsmiddelen of antioxidanten. Aldus informatie van de Belgische site van farmfood.
Niet onbewerkt, maar wel minimaal bewerkt, zo lijkt het me. :-/

Groetjes,

Anna.
Door chooky
Ik kan bij Corine van Carnibest stukken kophuid (dus de huid, vers, met haren en al, ook een beetje onderhuidse vetlaag, zoals die van de kop van een rund afkomt) krijgen. In stukjes per 500gram geloof ik (kan ook kilo zijn) verpakt. Chooky vindt het geweldig.
Door chooky
lenzen hebben hoeft niet ;D heb je wel eens rode pepertjes of knoflook gesneden (of allebei bijvoorbeeld samen met ui voor de nasi...ik spreek uit ervaring :'( ;D) en daarna met je handen in je ogen gewreven?????
Het effect is ongeveer vergelijkbaar denk ik zo. ;D ;D ;D
Door Ink

Wat gebeurt er dan??  Heb geen lenzen. ???
Sor, ik was een beetje uiig. Een oud collega van mij heeft dat ooit, uiteraard per ongeluk, gedaan. Die kon dus dik 3 weken niets zien. Pijn, tranen, heel vervelend.
Maar ok, je hebt geen lenzen ... ben je blond dan misschien? En dan nIEt van nature. Nou, dat kan dus ook met waterstofperoxide. Word je erg blond van.
Je voelt al waar ik heen wil denk ik ... dat waterstofperoxide is een hEEl naar spulletje. Of dat nou zo lekker is om je kluif- en knaagwerk mee te spoelen ...
Door Janet

Sor, ik was een beetje uiig. Een oud collega van mij heeft dat ooit, uiteraard per ongeluk, gedaan. Die kon dus dik 3 weken niets zien. Pijn, tranen, heel vervelend.
Maar ok, je hebt geen lenzen ... ben je blond dan misschien? En dan nIEt van nature. Nou, dat kan dus ook met waterstofperoxide. Word je erg blond van.
Je voelt al waar ik heen wil denk ik ... dat waterstofperoxide is een hEEl naar spulletje. Of dat nou zo lekker is om je kluif- en knaagwerk mee te spoelen ...
Vandaar dat die kluiven er mooi wit uitzien ???, ze zijn gewoon geblondeerd ;D.
Maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen... Kali vindt het voornamelijk lekker ( :-X) en ze krijgt er (letterlijk, denk ik) niks van. Ze krijgt het ook niet elke dag, nu ze mooi op gewicht is. Toen ze iets te dik was, gaf ik het als vervanger van 1 maaltijd. Nu krijgt ze het ca. 2 x per week.
Door Helen

De chemische formule van waterstofperoxide is H2O2. Dit splitst zich oiv H+ in 2 H2O(water) . Hier blijft dus niks van over na de kluivenspoeling.

groetjes Helen
Door Ink
Owww dus dat blond is waterverf? Mijn laatste scheikundeles dateert van pakembeet 25 jaar geleden ... dus je zal wel gelijk hebben ... maar het idee ... yuk.
Door Anna
Ja, dat staat ook op de site van farmfood! :) Tijdens het wassen wordt de waterstofperoxide volledig gesplitst in water en zuurstof. Ben ook nooit goed geweest in scheikunde, dus kan me niet echt goed voorstellen hoe dat in zijn werk gaat... :-[

Groetjes,

Anna.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door